Skip to main content
Vraag

kamp en problemen 2.0

• June 9, 2025
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hi

ik ga op kamp weet niet wat ik moet doen. ik wil tijdens kamp gewoon niks eten want ik haat eten echt ik word alleen al misselijk bij het ontbijt maar als ik dat niet eet worden mn ouders boos. en als ik al eet vind ik het echt totaal  niet fijn om dat met heel veel mensen te doen.( ik had hier al iets over geplaatst of hoe je het ook noemt ik was vergeten om er andere dingen in te zetten).  maar ik heb bvb ook vaak snachts ineens paniekaanvallen en hoe ga ik dat doen als ik op kamp ben? of ik heb ineens random tijdens een activiteit een paniekaanval en ik weet niet wat ik moet doen op kamp. ik snij mezelf ook en het lijkt mezelf verstandig om een survivalkit mee te nemen. want als de neiging dan zo groot wordt dat ik me zo vervelend voel dat ik dan niet ineens een heel dom ding doe(iykyk). maar heeft iemand tips hoe ik hier het best mee kan omgaan.

de vorige keer dat ik zoiets plaatste was ik heel blij met alle reacties en heb ze allemaal gelezen heel erg bedankt daarvoor. en deze keer heb ik wel aan de interpunctie gelet <3

groetjes someone

2 reacties

Hallo, Ik begrijp redelijk hoe je je voelt ik heb zelf namelijk ook altijd problemen gehad met eten. Op kamp vond ik dit ook heel moeilijk dit zijn een paar van mijn tips:

1. Als je durft vraag je ouders om hulp, misschien willen hun er wel over hebben met je of kijken voor vervangend eten wat je kan eten zoals een proteïne reep of peperkoek als je dat lust of zo een voorverpakt croissantje. Eigen eten kan soms al heel wat helpen! 

2. Als je durft vertel het je leraar/docent die kunnen er misschien rekening mee houden dat je op een rustige plek kan eten, als wij activiteiten hebben met school doe ik dat namelijk ook en dat maakt het al iets beter! Als je het zelf niet durft en optie 1 wel kan je ook vragen of je ouders dat tegen je leraar/mentor wilt zeggen dan hoef je het zelf niet te doen!

3. Als je geen contact durft te leggen met je ouders of docenten en niet veel eet word je snel niet lekker op kamp. Daardoor krijg je ook rust momenten maar mis je wel dingen. Dus zorg dat als je er alleen voor staat je toch gaat kijken of je zelf wat mee kan nemen en de docent gewoon kan zeggen dat je geen honger hebt/niet lekker voelt en naar je kamer/tent etc. Of toiletten wilt, daar kun je dan ook even eten wat je zelf mee hebt.

Ik zou het echt aanraden om het te zeggen of als je het niet durft misschien een berichtje of mailtje sturen naar de docenten en zeggen dat je er geen gesprek over wilt maar gewoon wilt dat ze begrip hebben. Dat hebben hun vast wel en dan komt kamp vast wel goed!

May00
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • June 10, 2025

Ga naar vrienden toe iemand die je vertrouwd. In plaats van snijden gebruik elastiekje . Tellen helpt met paniek aanvallen . Des noods sluit je jezelf op in een wc en tel je net zo lang tot je zelfs droomt in cijfers . Paniekaanvallen komen meestal door stress of nare herinneringen. Dus er is duidelijk meer aan de hand. Als je weet waardoor het komt praat erover of schrijf erover. Weten je ouders hiervan? Eet langzaam en kleine beetjes als je moet eten. Mr praat alsjeblieft erover met iemand want het klinkt niet goed