joods in 2024

  • 14 February 2024
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Er is laatst een journaal artikel uitgekomen over een joodse school die beveiliging nodig heeft door dreigingen. Ik heb het op tiktok gezien en tot mijn verbazing zaten de comments vol met "slachtoffer rol" of "maar kinderen in Palestina hebben het erger" en dit zit me niet lekker.

Ik als Nederlandse jood heb niets te maken met Palestina en die kinderen op die school ook niet, om ons daar mee lastig te vallen door middel van ons te "silencen" of te kleineren is niet okay. Ik heb al het recht om mij uit te spreken over anti semitisme zonder dat mensen mij kleineren. Ik durf niet over straat met een yarmulke, ik ga minder naar de synagoge en durf mensen al helemaal niet te vertellen dat ik joods ben en dat is zorgwekkend.

Die "free Palestine" movement is een uit de hand gelopen trend en telkens als je er commentaar op geeft ben jij de slechterik terwijl ik degene ben die door ze word lastig gevallen en het rare is nog, ik ben zelf ook tegen Netanyahu. 

Ik wou dit alleen maar ff delen omdat dit mij rot irriteert.


1 reactie

Reputatie 1
Badge

Hey, Ik ben 16 jaar ik ben een oorlogsverzamelaar en verzamel alleen duitse kant dingen, kheb daarom ook een enorm respect en eer gevoel als het over Duitsland gaat in ww2. Er is 1 ding waar ik kompleet niet achter sta en dat was de jodenvervolging dat was een verschrikkelijke gebeurtenis, voor jullie en wil zelfs nu mijn medeleven tonen. Met al die Palistina bewegingen ben ik het ook echt beu, ik zelf geen jood wil jullie enorm steunen en zeggen dat je u NIET moet schamen omdat je joods bent je mag er zelfs heel trots op zijn wat jullie allemaal hebben meegemaakt is haat naar jullie het laatste dat jullie verdienen! Ik irriteert me er ook enorm aan met die bewegingen jullie zijn plots de slechte en dat is niet waar.

ps: wees niet bang! de grote meerderheid zijn voor jullie veel sterkte! grt hardegen

 

Tekst aangepast vanwege regel 3. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Reageer