Skip to main content

Heey,

Ik heb (al)weer een topic aangemaakt (sorry 😞)

De jongens uit mijn (oude) klas vinden alles aan mij raar.

Ze zeggen dat ik raar praat, wat jullie misschien al weten, ook vinden ze het raar dat ik hobo speel. Een jongen uit mijn nieuwe klas is een neef van een jongen uit mijn oude klas. De jongen uit mijn oude klas, heeft tegen hem gezegd dat ik heel raar hobo speelde. (😫 Ow was ik er maar vanaf gegaan) Op een hobo moet je namelijk vaak erg lang blazen en daar word je knalrood van. De jongen uit mijn nieuwe klas, zei dus tegen mij dat ik zeker heeel mooi hobo speelde (sarcastisch bedoeld natuurlijk) ik zei dus dat ik van hobo les af ben gegaan. Terwijl dat helemaal niet waar is.

Ik denk dat ze me vooral raar vinden omdat ik zwaar overdreven met een Amsterdams accent praat. Geen idee waarom. Ik let nu heel erg op wat ik zeg en ik probeer ook niet met de ´rrrr´ te praten. Ik haat mezelf. Ik probeer altijd tegen mezelf te zeggen dat ik juist heel mooi ben. Maar ik geloof er eigenlijk niet meer in. Vroeger dacht je niet over anderen na. Je ging niet zo snel roddelen. Waarom nu dan wel?! Ik wou dat ik opnieuw geboren kon worden, dat ik de tijd terug kon draaien. Dan kon ik met de kennismaking van de nieuwe klas wat minder raar zijn.

Soms dan zie ik andere meisjes en dan zou ik het liefst zo willen zijn. Kwa uiterlijk en innerlijk, want hun zijn helemaal niet verlegen en daardoor kunnen ze ook veel beter vriendinnen maken. Een paar jongens doen echt rot tegen me. Ze schoppen expres tegen mijn stoel aan en als ik in de weg loop, sturen me ze vaak weg met: ´Oprotten kind´. Nou ja, dan ben ik wel weg. Als ik voor hun zit praten ze vaak expres ook negatief over mij. Ben ik zo slecht? Ik wil niet slecht of lelijk zijn… 

Hebben jullie misschien tips om jezelf innerlijk (en uiterlijk) te veranderen?

En hoe ik zonder een accent kan praten? Ik wil natuurlijk niet helemaal een metamorfose ondergaan, dus ik wil me beetje bij beetje veranderen.

En hebben jullie ook tips over hoe ik hun negativiteit kan negeren?? 

Sorry voor dit lange verhaal en de vele vragen :(

Liefs van mij <3

Iedereen is perfect hoe ze zijn die jongens hebben waarschijnlijk een slechte thuis en zijn niet deftig opgevoed ik ben er zeker van dat jij practig bent zowel inerlijk als uiterlijk

Hey

wat ontzettend gemeen van die jongens. Kun je dit op school bespreken zodat ze stoppen met die domme opmerkingen te zeggen? En je moet helemaal niks aan jezelf veranderen, je bent perfect zoals je bent en anderen hebben dat te accepteren en respecteren. Blijf er boven staan ik snap dat het moeilijk is maar geef ze niet de lol die ze willen dan stoppen ze vanzelf. Jee ik kan er oprecht boos om worden zij zouden zich moeten veranderen en niet jij. Hoop dat het snel voorbij is en school ook actie onderneemt.

alle liefs en weet dat je echt prachtig bent 🤗

Heyy, 

Ben het helemaal eens met ​@1992_thunderdome! Jij bent prachtig zoals je bent en je moet echt niet veranderen omdat anderen wat van je denken!! Jij bent echt een mooi mens!

Ik hou altijd in mijn hoofd het ene oor erin en het via het andere oor er weer uit dat helpt mij een beetje om vervelende opmerkingen beter te negeren geen idee waarom maar misschien helpt die gedachte jou ook. 

En je hoeft ook echt geen sorry te zeggen voor het posten van topics hoor dat is juist fijn dat je dat doet en wij zijn er echt voor je! :)

Liefs, ItsJustMe <3

Hi Bliss 

In de hoop je te helpen ga ik een veel te lange tekst typen….

Tip 1: ik spreek de r ook raar uit. Heb ik zo’n meisje en zegt dan: ‘OOH HUH WAT PRAAT JIJ GRAPPIG’ mijn r klinkt als ahhhhhhr of zo iets, niks mis mee. Als jij daar mee zit moet je d’r niks van aantrekken.

tip 2: Laat niet over je heen lopen! Dat is moeilijk, maar als ze iets raars zeggen stel dan voor dat ze in een bizarre situatie zitten. Zoals in hun bikini op de noordpool. Dan zijn ze een stuk minder intimiderend. Maak het niet te bond. Ik had een meisje dat me nerd noemde, daar was ik zo klaar mee, dus toen ze me weer zo noemde vroeg ik haar of ze zichzelf dan zo’n coole chick vond. Nou natuurlijk vond zichzelf een ’coole chick’ en toen ze me de volgende keer me een nerd noemde noemde ik haar diepvries kip. “Hoezo noem je mee een diepvries kip?” Nou je vond jezelf toch een coole chick?

Tip 3: verander jezelf niet! Die kinderen zijn telefoon verslaafde kids die jouw niet waard zijn. Als jij hobo speelt is dat juist goed ze doen alleen raar, omdat hobo een minder populair instrument is.

tip 4: google online, er bestaat een boek dat heet voor girls only. Daarin staan er verschillende hoofdstukken in. “Mijn lichaam tot school, er staan ook allerlei leuke dingen in over verschillende onderwerpen.

Hoop dat dit help 

groeten Sanmari

Haii,

awh wat naar😥

ik ben het helemaal eens met lieve ​@Blub 🤗 en weet dat jongens nogal kunnen overdrijven over uiterlijk en dat echt onzin is😕🤗  ze zijn gewoon zelf heel onzeker en gaan dat dan op jou afreageren😕 dat ligt echt niet aan jou, en je bent echt niet raar <3

veel liefs van mij🤗

Hey,

Wat een nare situatie, maar onthoud: er is niets mis met jou. Die jongens zoeken gewoon aandacht door gemeen te doen. Probeer hun opmerkingen te negeren, hoe lastig dat ook is, en focus op mensen die je wél goed behandelen. Je hoeft je accent niet te veranderen, maar als je dat graag wil, kun je oefenen door video's te kijken. Wees jezelf, je bent uniek zoals je bent, en dat is juist mooi!

Liefs!

Hey beste lieve mooie ​@Bliss  want zo mag je jezelf vinden! Ik weet zeker dat jij een geweldige persoonlijkheid bent! En ik vind het ontzettend stom dat die jongens dat zeggen. Ik schaam me dan gewoon om een jongen te zijn. En ze praten echt onzin! Dat doen ze misschien om "stoer" te lijken maar het slaat nergens op. En net als de anderen zeg ik ook: alsjeblieft niet veranderen! Omdat sommige lui domme dingen zeggen. Ik maak het ook wel eens mee dat (zogenaamde stoere) jongens commentaar hebben op mij, omdat ik een meisjesachtig uiterlijk heb. Ik negeer ze tegenwoordig. Ze zijn sneu. Probeer jij dat ook zo te zien. Jij hebt een heel mooie hobby, en je bent een prachtig meisje en stijgt heel ver boven dat geklets uit. En als je besties hebt, dan zijn hun degene waar je waarde aan moet hechten en niet die domme jongens met hun geklets. Ik zou die jongens gunnen om zich eens zelf raar te voelen. Dat ze even meemaken wat ik had in groep 8 😜 even leren wat het is om zelf "raar" te zijn. Jij bent hier de champ, niet hun! Echt waar ❤️

Liefs, Tover xxx

och meid dat is toch helemaal nergens voor nodig! hobo spelen is heel moeilijk dus knap dat je het kan! moet je toch trots op zijn. als ik jou was zou ik naar de mentor gaan en met je ouders er over hebben want dit gedrag is echt niet oke! veel succes meid ik ben er voor je ​@stitch1234 

Heey,

Ik vind het allemaal echt superlief van jullie :)

Ik wil niet dat jullie mij een diva ofzo gaan vinden, maar soms voel ik me zooo niet perfect. Ik vind dat alles nog wel iets beter kan. En als ik me ´verander´ gaat dat schuldgevoel misschien weg. 

Ik wil gewoon een goed en mooi persoon zijn, maar niet eentje die veelste dik is (44 kilo is dik voor iemand van 12 jaar 😖 Ik heb het zelf berekend op voedingscentrum.nl. Ik schommel net tussen het randje van normaal naar hoog...), en ook niet  iemand die een lomp gezicht heeft, en piekerige, blonde haren. 

Als ze zeggen dat ik een trut ben, wat is er dan truttig aan mij? Wat hebben de andere meisjes dan wel wat ik niet heb? Waarom hebben mijn ouders me niet gestuurd naar een logopedist? Waarom val je als ´stadskind´ buiten de ´plattelands kinderen´?!

ARGHH. 

Ik kan er niet tegen...

Hoi ​@Bliss  laat je niet gek maken door een stel mafketels. Ik sluit me volledig bij de anderen aan. En niet bang zijn voor lijstjes. Je gewicht van 44 is trouwens echt helemaal niet te veel. Ik heb het na gezocht en dat is echt prima. Ik vond dat op de site groeigids.nl . Maak je dus geen zorgen. En je bent een fijne leuke meis en net als ikzelf mag jij ook veel positiever over jezelf denken. Doe ik dat ook. Deal? 🙂

Groetjes liefs Tartan XxX 

Haii❤️,

je bent echt lief en je bent goed zoals je nu bent😘 en je gewicht is helemaal prima zo🤗

veel liefs van mij🤗

Nog een aanvullin. Je vraagt " Waarom val je als ´stadskind´ buiten de ´plattelands kinderen´?!" 

Ik kom ook van het platteland, woon ver buiten een dorpje. Ik herken wel dat kinderen op het platteland wat meer naar elkaar toe trekken. Gek genoeg hebben jongens dat meer dan meisjes lijkt het wel. Ze kennen elkaar van kleins af en ook de volwassenen hebben soms een beetje een gesloten groep waar anderen moeilijk tussen komen.  Ik houd daar ook niet zo van hoor. Gelukkig hebben wij vrij veel mensen"van buiten " die zijn komen wonen door de jaren heen waardoor het hier nu veel beter gaat. En wij zijn zelf al open. mijn ouders hebben veel vrienden overal en nergens. We 'hoorden bij een andere kerk ' en zulke dingen.  Gelukkig is ook dat allemaal niet zo belangrijk meer als vroeger.  Driekwart van mijn bff's zijn van verschillende streken afkomstig. Dat is super leuk! De mensen van hier hebben moeten 'leren' dat ieder mens een vriend kan zijn zeg maar en tegenwoordig gaat dat goed en mensen willen niet anders meer. Misschien is jouw dorp nog niet zo ver. Misschien kun je met 1 of 2 van de kinderen wat meer contact zoeken en elkaar leren kennen. En je zou het ook aan kunnen geven bij je mentor of leukste docent. En dan dingen doen om elkaar beter te leren kennen. Vaak als mensen zich in elkaar verdiepen gaat het omgaan met elkaar ook veel fijner en leuker. Ik wens je dat echt toe. Je kunt ook bij een club gaan bijvoorbeeld.  Heb je hier iets aan? 😊 En hobo spelen is een prachtige hobby en ik vind het fantastisch klinken. Een mooi instrument met een gevoelig geluid dat mij echt kan ontroeren. 🥰🥹

Groetjes liefs Tartan X 

hey lieve ​@Bliss die website klopt niet ik heb 16.6 bmi en dat is zwaar onder! ik zou vitakruid gebruiken

Hi ​@Bliss 

‘44 kilo is te dik’? Dat is zeker niet dik 

tip: bedenk spieren hebben ook gewicht. 

Tip2: lengte speelt ook een rol

tip3: het is ‘bijna te veel’ nog niet te veel 🙃

tip4: Dit is niet echt een tip, maar ik ben ook 12 en ik weeg al 58 kilo! wat het voedingscentrum zegt is ‘gemiddeld’. 

tip5: als je er onzeker over voelt en je denkt dat de popi’s aka mafketels naar je kijken trek dan je buik in tijdens het omkleden bij gym.

tip6: probeer eens een andere haarstyle, onthoudt wees je zelf niet te opvallend als je het opzoekt dan vind je vast leuke haarstyles.

tip7: iedereen is perfect wees wie je bent, da’s moeilijk weet ik…. Maar probeer het en als je je rot voelt is er thuis een kussen waarop je kunt slaan.

hoop dat dit hielp (tip 7 hoeft niet hoor… als je medelijden met het kussen hebt dan hoef je het niet te slaan)..

groeten Sanmari

Hey!
Wat een lieve reacties 😊

Ik ben 144 cm 😞 Dus best wel klein, 

Hoi ​@Bliss  laat je niet gek maken door een stel mafketels. Ik sluit me volledig bij de anderen aan. En niet bang zijn voor lijstjes. Je gewicht van 44 is trouwens echt helemaal niet te veel. Ik heb het na gezocht en dat is echt prima. Ik vond dat op de site groeigids.nl . Maak je dus geen zorgen. En je bent een fijne leuke meis en net als ikzelf mag jij ook veel positiever over jezelf denken. Doe ik dat ook. Deal? 🙂

Groetjes liefs Tartan XxX 

Deal 🤗

Haii❤️,

je bent echt lief en je bent goed zoals je nu bent😘 en je gewicht is helemaal prima zo🤗

veel liefs van mij🤗

Dankjewel lieve ​@Cantaloupe ❤️

hey lieve ​@Bliss die website klopt niet ik heb 16.6 bmi en dat is zwaar onder! ik zou vitakruid gebruiken

Ja, ik kwam er net ook achter, bij die site had ik wel een prima gewicht. Wat een opluchting :)

Ik heb trouwens 21.2 bmi

Hi ​@Bliss 

‘44 kilo is te dik’? Dat is zeker niet dik 

tip: bedenk spieren hebben ook gewicht. 

Tip2: lengte speelt ook een rol

tip3: het is ‘bijna te veel’ nog niet te veel 🙃

tip4: Dit is niet echt een tip, maar ik ben ook 12 en ik weeg al 58 kilo! wat het voedingscentrum zegt is ‘gemiddeld’. 

tip5: als je er onzeker over voelt en je denkt dat de popi’s aka mafketels naar je kijken trek dan je buik in tijdens het omkleden bij gym.

tip6: probeer eens een andere haarstyle, onthoudt wees je zelf niet te opvallend als je het opzoekt dan vind je vast leuke haarstyles.

tip7: iedereen is perfect wees wie je bent, da’s moeilijk weet ik…. Maar probeer het en als je je rot voelt is er thuis een kussen waarop je kunt slaan.

hoop dat dit hielp (tip 7 hoeft niet hoor… als je medelijden met het kussen hebt dan hoef je het niet te slaan)..

groeten Sanmari

Hey ​@Sanmari <3

Super goede tips! En ja, je hebt wel gelijk dat mijn gewicht niet te hoog is 😄

Haha, tip 7 doe ik al, elke middag na school 😅

Nog een aanvulling. Je vraagt " Waarom val je als ´stadskind´ buiten de ´plattelands kinderen´?!" 

Ik kom ook van het platteland, woon ver buiten een dorpje. Ik herken wel dat kinderen op het platteland wat meer naar elkaar toe trekken. Gek genoeg hebben jongens dat meer dan meisjes lijkt het wel. Ze kennen elkaar van kleins af en ook de volwassenen hebben soms een beetje een gesloten groep waar anderen moeilijk tussen komen.  Ik houd daar ook niet zo van hoor. Gelukkig hebben wij vrij veel mensen"van buiten " die zijn komen wonen door de jaren heen waardoor het hier nu veel beter gaat. En wij zijn zelf al open. mijn ouders hebben veel vrienden overal en nergens. We 'hoorden bij een andere kerk ' en zulke dingen.  Gelukkig is ook dat allemaal niet zo belangrijk meer als vroeger.  Driekwart van mijn bff's zijn van verschillende streken afkomstig. Dat is super leuk! De mensen van hier hebben moeten 'leren' dat ieder mens een vriend kan zijn zeg maar en tegenwoordig gaat dat goed en mensen willen niet anders meer. Misschien is jouw dorp nog niet zo ver. Misschien kun je met 1 of 2 van de kinderen wat meer contact zoeken en elkaar leren kennen. En je zou het ook aan kunnen geven bij je mentor of leukste docent. En dan dingen doen om elkaar beter te leren kennen. Vaak als mensen zich in elkaar verdiepen gaat het omgaan met elkaar ook veel fijner en leuker. Ik wens je dat echt toe. Je kunt ook bij een club gaan bijvoorbeeld.  Heb je hier iets aan? 😊 En hobo spelen is een prachtige hobby en ik vind het fantastisch klinken. Een mooi instrument met een gevoelig geluid dat mij echt kan ontroeren. 🥰🥹

Groetjes liefs Tartan X 

Super veel informatie! En je hebt denk ik wel echt gelijk. Op de basisschool had ik meer dat ik ´buitengesloten´ werd. Nu is dat gelukkig wel minder.

Liefs Bliss 💋

Reageer