jongens


Reputatie 3
Badge

Ik heb hulp nodig met een jongen. Het zit namelijk zo. We zitten samen in de klas en de eerste paar maanden leek er voor mij niks aan de hand te zijn. Tot dat hij zich een maandje geleden anders ging gedragen.

Hij kijkt de hele tijd naar me in de klas, maar ook in de kantine. Als ik vervolgens naar hem kijk, kijkt hij weg.

Hij doet ontzettend onrustig als ik een beetje bij hem in de buurt kom. Bijv. door langs lopen. Zelf loopt hij ook continu langs, waarschijnlijk op aansporen van z’n vrienden en lijkt het alsof hij juist bij mij in de buurt wil komen. 

Hij en zijn drie vrienden zijn samen heel kinderachtig en druk, afzonderlijk zijn ze oké. Maar, ze gooien de hele tijd propjes naar ons  tafeltje waar ik zit met mijn vriendinnen.

Één van zijn vrienden gaf deze jongen een keer een duwtje/zetje ook weer precies op het moment wanneer ik de klas uitliep, hierdoor viel hij half op me. 

En het bizarste van alles vind ik een uitspraak van hem. Ik kwam een keer op een maandagochtend te laat in de les, nou je kent het wel briefje halen, sorry zeggen en snel de uitleg gaan volgen. Tijdens het te laatbriefje naar mijn docente brengen kwam ik langs hem en zijn vriendengroep. Ik hoorde hem zachtjes tegen z’n vrienden zeggen: ‘Nee, zij moet zelf naar mij toekomen.’ Ik zeg niet dat dit per direct op mij slaat, maar ik vind het wel opvallend dat als ik langs loop hij zoiets zegt.

Dan als laatste nog iets dat mij deze schoolweek pas opviel. We hadden een debat. De ene ronde debatteerde hij voor de hele klas en was ik jury, de andere ronde de debatteerde ik en was hij jury. Hierbij sta je dus in het midden van de klas je verhaal te doen, de jury zit op een afstand tegenover je.  En op de een of andere manier merkte ik dat hij steeds kleine lachjes maakt mij richting op, dit deed hij als hij sprak, maar ook als hij zat te jureren. Het kan ook zo zijn dat ik iets grappigs zei, maar dat lijkt me sterk, want het was best een serieus onderwerp. Hij keek me de hele tijd aan en maakte om de paar seconden glimlachjes naar me, als een trotse vriend, alleen is hij niet m’n vriend, maar gewoon een klasgenoot.  Ook opvallend hij stemde voor ons groepje als winnaar van het debat, terwijl ik dit niet bij hem deed.

Het is misschien allemaal een beetje veel, maar toch wil ik vragen om wat hulp. Alle boys please help me out. Wat moet ik hiermee? Wat betekent dit alles? Wat wil hij van mij? Interpreteer ik dit verkeerd? En heeft iemand advies voor mij over hoe ik hiermee moet omgaan?

 



 

 

 


25 reacties

Mag ik ook het beantwoorden??? (Ik ben bi)

Ik denk dat hij echt een crush op je heeft . Je  moet hem gewoon negeren . Rol met je ogen of zoiets.  Laat hem zien dat je hem niks vind

Reputatie 3
Badge

Hey Emmalove,

Tuurlijk mag dat. Wat een opluchting ik ben dus niet de enige die dit zo interpreteert. Wat als ik hem zeg maar wel iets vind?

Hey, 

Het lijkt er inderdaad op dat hij je leuk vind. Als jij hem niet leuk vind hoef je er niet zoveel mee behalve zorgen dat hij niet gaat denken dat je hem leuk vind. Als je hem wel leuk vind kan je kleine signalen terug geven en contact met hem proberen te zoeken.

Vind je hem dan ook leuk !? Dan denk ik dat jullie snel verkering/relatie krijgt, want hij is zeker verliefd op je . Laat hem dan zien dat je verliefd op hem bent . Glimlach naar hem . Zeg hem gedag en geeft hem een compliment

Ik hoop dat jullie snel Verkering/Relatie krijgt

Reputatie 7
Badge +17

Hoi als ik (jongen) dit lees denk ik " die jongen is hartstikke verliefd" :) alles in zijn gedrag wat jij beschrijft klopt gewoon. Vet herkenbaar haha. Je bent zijn crush of ik moet me wel sterk vergissen. Dus als jij hem ook leuk vind dan zit dat vlgs mij helemaal goed ! 

Groetjes Julian X

Reputatie 3
Badge

Ja, klopt dat denk ik dus ook, maar hij gaat ook vaak om met andere meiden?

 

Reputatie 7
Badge +17

Ja, klopt dat denk ik dus ook, maar hij gaat ook vaak om met andere meiden?

 

Hoi ja maar dat kan ook wel ;) ik heb ook 2 bff meisjes maar verliefd is weer 2 stappen verder dus daar hoeft het niet aan te liggen :)

Groetjes Julian X

Reputatie 7
Badge +9

Hey!

Ik herken mezelf een beetje in de situatie, maar iets minder erg. Ik denk dat hij verliefd op je is, je kan hem hints geven (als je hem ook leuk vind), maar doe het wel een beetje duidelijk. Of je kan naar hem toe gaan en vragen “Vind je me leuk?” als hij ontkent gewoon zeggen dat je het vraagt omdat er een gerucht was. 

Hoop dat dit helpt!
Groetjes, Sano07

Reputatie 3
Badge

Hai, 

Vraagje? Deze week lijkt het alsof hij wat minder contact zoekt. Hij kijkt niet meer (overduidelijk), hij lacht niet meer naar me en hij komt ook niet meer af en toe langs om een gesprek aan te knopen. Wat betekent dit? 

Ik ben geen jongen(Moet echt zelf het aan een jongen vragen) , dus weet het echt niet, Maar ik heb wel een tip voor je . Ik zou zelf contacten zoeken met hem , want wie weet zoek hij weer contacten ??? misschien @Julian12 of @Sano07 ??? jullie zijn jongens die dit topic beantwoordt heeft

 

Emma

Ik hoop dat hij toch verliefd op je is

Reputatie 7
Badge +9

Hey!

Ik neem aan dat hij vorige week wel normaal deed (verliefd op je lijken).

Waarschijnlijk wilt hij weten of jij hem ook leuk vindt. Ik denk dat hij steeds contact met jou zoek en jij niet met hem. Daarom wilt hij nu kijken of jij contact met hem wilt hebben en of jij hem leuk vindt.

Dus als jij geïnteresseerd bent in hem, moet je vooral zelf contact zoeken met hem/ 

Ik hoop dat dit helpt, voor verdere vragen, stel maar!

Groetjes, Sano07

Reputatie 3
Badge

Hey,

Het is heel wisselvallig. Tegen het begin van de week leek ik weer het gevoel te krijgen dat hij verliefd leek, hij keek veel en zocht toenadering door ineens een gesprek met mij aan te gaan over m’n cijfer en toetsen te vergelijken. Maar wat ik wel opvallend vond is dat ik hem met een paar vrienden in de kantine hoorde praten over een ‘meisje,’ en nee ik ben geen stalker. Ik zat ook in de kantine vanwege een tussenuur. Een vriend van hem vroeg aan deze jongen: ‘Wat wil je met haar doen dan?’ En eerlijk gezegd, denk ik niet dat dit over mij ging, omdat  hij en zijn vrienden geen een keer mijn richting op hebben gekeken en er een paar minuten geleden op dat moment een ander meisje voor hem stond. Dit leek mij vriendschappelijk, omdat hij veel met meiden omgaat, maar is dat het wel? En waar hadden ze het over?

Reputatie 7
Badge +9

 Hey @Aliciaaaaaa ,

Is hij echt vrienden met meerdere meiden of maakt hij alleen af en toen een praatje?
Er is namelijk een verschil daarin, hij kan gewoon of sociaal zijn of gewoon vrienden zijn.
Ik denk persoonlijk dat dit niets betekent, omdat ik ook veel met andere meiden praat en ook meiden als vriend, maar ik vind wel nog gewoon iemand leuk. 

In de kantine hadden zij het waarschijnlijk over dat ander meisje, want dat doen meeste jongens vragen als grapje wanneer een jongen bevriend is met een meisje.

Over zn wisselvalligheid, het komt waarschijnlijk doordat hij geen vertrouwen heeft in hemzelf. Vaak begint de week goed, maar dan voelt hij zich steeds minder gemotiveerd. 

Ik heb een aantal vragen om je beter te helpen:
1; Hoe ziet zijn vriendenkring eruit? Hoeveel beste-beste vrienden heeft hij? Hoeveel “goede vrienden” heeft hij? Hoeveel vrienden heeft hij? In hoeveel groepen zit hij? Dit is namelijk belangrijk om hem te begrijpen. Zijn de 3 vrienden waar jij over schreef in het topic zijn beste-beste vrienden?

2; Met wat voor vrienden stond hij in de kantine? 

3; Hoe gedraag jij je wanneer hij verliefd lijkt?

4; Hoe gedraag jij je wanneer hij niet meer zo verliefd lijkt? Begin jij zelf nog het gesprek?

5; Hebben jullie contact met elkaar buiten school? Bijv. appen ofzo

Groetjes, Sano07
 

Reputatie 3
Badge

Hey,

om je vragen te beantwoorden:

  1.  Hij is inderdaad ontzettend sociaal en zou zomaar vrienden kunnen zijn met iedereen. Hij heeft vier ‘goede’ vrienden met wie hij vaak chilled in de kantine, deze jongens zitten in een andere klas. Voor de duidelijkheid dit waren niet de jongens waar hij mee in de kantine zat, zoals ik in de comment beschreef. Dat waren klasgenoten en ‘vrienden’, hij is niet heel goed met ze, omdat ze heel kinderachtig zijn. In de lessen zit hij wel vaak met ze.
  1.  al beantwoord
  2.  
Reputatie 7
Badge +2

En nu . Hoe is het nu met de verliefdheid contacten met hem ???

Reputatie 3
Badge
  1. Ik kijk meestal naar hem en hou hem in de gaten, maar ga niet een gesprek aan.
  1. ook dan hou ik hem in de gaten en probeer ik oogcontact te maken, maar ik maak geen glimlachjes, wanneer hij dat ook niet doet.
  1. nee, we hebben geen contact. Af en toe komen we met elkaar in contact door een vriendin van mij die goed is met een vriend van hem. Wanneer dit gebeurd ga ik wel het gesprek aan en probeer ik gewoon een gesprek met hem te voeren.

Hi, je hebt hem dan goed genegeerd. Als hij snapt dat het niks wordt stopt hij. Ik heb dat ook gedaan!

Reputatie 3
Badge

@Emmalove04 

nee, ik merk nog geen verschil. Het is nog redelijk hetzelfde. Hij kijkt amper, als hij al kijkt lacht hij niet. Ik heb daardoor ook niet meer het gevoel dat hij mij in de gaten houd. Hij doet veel z’n eigen ding. Ik hou hem wel in de gaten. Gesprekjes zijn er af en toe op dit moment en contact buiten school dus ook niet.

hierdoor struggle ik een beetje, omdat ik niet meer weet of hij me nou wel of niet leuk vind. Wat denken jullie? Dat is wel iets wat ik zeker wil weten, omdat ik niet moeite voor hem ga doen als dat niet wederzijds is. 

Reputatie 7
Badge +9

@Aliciaaaaaa 

Hoe is het nu? Op je reactie, het lijkt nog een beetje op de “ik vind je niet meer leuk, maar als jij mij eerst zou vragen zou ik ja zeggen” - fase. Je kan het beste zelf contact met hem zoeken door met hem te praten op school of een comment posten op zn insta post / story. Als hij hierna, contact met jou gaat zoeken, lijkt het me zeer zeker wederzijds. Als hij dit niet doet, vindt hij jou wss niet meer leuk. Hoop dat dit helpt!

 

Sano07

Reputatie 3
Badge

@Sano07 

Er is af en toe contact. Vorige week hadden we toetsweek en hij vraagt naar elke toets hoe het ging. Dit is niet alleen naar mij, maar meestal wanneer ik met vrienden/vriendinnen ben. Verder heb ik het idee dat het meer vriendschappelijk is. Alles wat ik beschreef (veel kijken, lachen, contact zoeken, in de buurt komen etc.) is er niet meer. Waarschijnlijk heb ik hem inderdaad onbewust genegeerd. Hoe draai ik dat weer om? want ik negeer hem nu niet meer. 

Reputatie 7
Badge +9

@Aliciaaaaaa 

Heyy sorry voor de apart late reactie!!  Ik had zelf ook toetsweek en heb het momenteel erg druk en opeens herinnerde ik mij dit topic en wilde voor een reactie checken. 

Hoe zit het nu met de jongen? 
Hij stopte waarschijnlijk omdat jij hem waarschijnlijk wel hebt genegeerd, kan gebeuren en dat is niet erg. 

Aparte vraag maar welk niveau doe je? Heb je een idee van zijn cijfers? Sta jij zelf bekend erom dat je goede cijfers haalt?

Je kan het beste het omdraaien om duidelijk te maken dat jij hem leuk vindt, je kan hem eventjes aankijken en dan een glimlachje tonen, voor mijn gevoel werkt dit best goed bij jongens. 

Groetjes!
​​​​

Reputatie 3
Badge

Heyy,

ik hoop dat je toetsweek goed is gegaan. De situatie is nu wat kleiner geworden. Er zijn af en toe oogcontact momentjes, maar er komt op zo’n moment van beide kanten geen (glim)lach. Simpelweg, omdat ik dit eigenlijk niet durf en hij ook niet denk ik. Verder kijkt hij nog af en toe, zodra ik terug kijk, kijkt hij uiteraard weer weg. Maar ik heb het gevoel alsof hij niet zo lekker in z’n vel zit. Hij gedraagt zich HEEL onzeker en ik denk dat dat ook de reden is waarom de situatie nu kleiner is geworden, omdat hij mij niet eens meer durft aan te kijken als ik hem toevallig in de gangen passeer. Hij kijk alleen maar naar beneden. Heeft dit iets te betekenen denk je? 
 

Dan nu als antwoord op je vraag. Ik doe vwo, hij ook. En ja ik haal over het algemeen redelijk goede cijfers. Dit weet hij, zo hebben we een keer een toets samen nabesproken, punten nageteld en heeft hij mij om tips gevraagd. Stel je er niet al te veel bij voor, het was van korte duur. Ik weet ook dat hij er op het moment niet heel goed voor staat.

Als laatst nog bedankt voor het advies en sorry voor het lange bericht!

@Sano07 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Aliciaaaaaa ,

 

Het kan zijn dat hij zich zo onzeker gedraagt doordat jij niks durft te doen. Het zelfvertrouwen van meeste jongens terwijl ze verliefd zijn op iemand is afhankelijk van hoe de situatie met diegene zit. Ik stel voor dat je initiatief neemt en wat meer gaat kijken, praten en lachen met hem. Snap dat je dit eng kan vinden en demotiverend kan zijn als hij niks terug doet, maar hou dit voor een paar dagen vol. Als hij dan niks terug laat zien is het slecht nieuws; hij vindt je niet (meer) leuk. Echt stom nieuws maar dit klopt hoogstwaarschijnlijk. 

Als hij echter wel iets terug laat zien, kan je het beste af te spreken buiten school. Het kan echt iets korts zijn, bijv: “Ik ga naar de ….  Kom mee, dat is grappig” of je kan met hem een gesprek aan gaan en proberen het over cijfers te hebben. Maak een onduidelijke grap dat je hem bijles kan geven, als hij ja zegt kan je gewoon met hem afspreken en anders zeg je dat het een grap was. 

En ik vroeg dat van cijfers omdat het gewoon kon zijn dat hij erg competitief was, maar dit is niet het geval. 

Hoop dat dit helpt!!

 

 

Reputatie 3
Badge

Hey, 

het echt praten en een gesprek aangaan is nog niet helemaal gelukt.  Veel lessen en ook hele dagen vielen uit vanwege Pinksteren enzo. Wel moet ik zeggen dat het als een goed idee klinkt, maar ik het lastig vind om het ook daadwerkelijk uit te voeren. Wij hebben best wel last van ‘groepjes’ in de klas. Je hebt een groepje waarmee je close bent en daar zit je ook mee in de lessen. Ik zit niet in zijn groepje en hij niet in de mijne. Sterker nog we zitten meestal helemaal aan de andere kant van het lokaal en nooit echt bij elkaar in de buurt.  Ik vind het dan ook moeilijk om ineens uit het niets naast hem te gaan zitten, terwijl ik hem amper ken en dat terwijl mijn vriendinnen veel verder weg zitten. Wel probeer ik regelmatig indirect tegen mijn vriendinnen te zeggen ‘O laten we dit tafeltje nemen’, omdat dit dan vaak voor, achter of in ieder geval dichterbij hem in de buurt is. Ik wil het dan ook niet te overduidelijk maken aangezien de klas best kinderachtig kan zijn. Zelfs mijn vriendinnen weten hier niets vanaf en dat wil ik houden zo.  Tips om hiermee om te gaan? En wat ik nog meer kan doen? 

Wel kan ik een kleine update geven van de situatie op dit moment, want die is wat verbeterd! Ik volg hem sinds kort op insta, hij volgde me binnen een uur al terug. Op deze manier probeer ik toch initiatief te tonen.  Sindsdien merk ik dat er iets veranderd is bij hem. Hij kijkt me meer aan, want zoals jullie wel weten werd dat afgelopen maanden veel minder. Ook probeer ik vaker te lachen naar hem, dan lacht hij terug. Dit is andersom ook het geval. Verder is mij nog opgevallen dat toen ik een aantal dagen geleden iets voor de klas moest vertellen, wat nergens op sloeg, want ik had een ENORM slecht verhaal. Hij als eerst begon te klappen en behoorlijk hard ook met een ontzettend grote lach en hij zelfs zijn vrienden indirect aanstuurde om ook mee te klappen, maar…

Vandaag vertelde hij iets in de klas aan zijn vrienden. Ik hoorde dit toevallig , want ik zat toen niet ver uit zijn buurt. Een vriend van hem heeft een relatie en vertelde iets aan hem, hij reageerde daarop met dat dat is waarom hij geen relatie wil. Toen hadden ze het over een meisje. Op de een of andere manier voelde ik alsof hun blikken op mij gericht waren, maar het ging al snel over dat hij haar een berichtje had gestuurd en niks met haar wil. Toen dacht ik al dat kan nooit over mij gaan of het is verzonnen, omdat ze wisten dat ik mee zat te luisteren. Alhoewel hij vertelde nog een keer dat hij er niet op zit te wachten en geen relatie wil. Ik keek hem tijdens deur hele gesprek niet aan voor de duidelijkheid en net toen hij dat zij voelde ik zijn ogen in mijn rug branden. Van ‘heeft ze het gehoord?’ of weet  ik veel wat. Weet iemand wat dit betekent? En heeft het nog zin om iets te proberen als dit de manier is waarop hij erin staat. Of heeft hij dit verzonnen en wilde hij aandacht?

 

@Sano07 @J8j8 @Julian12 

 

 

Hai, 

Wat hij wil is moeilijk te zeggen, ook omdat wij niet in zijn hoofd kunnen kijken. Het kan dat hij nu nog geen relatie wil maar dit kan ook weer veranderen. Als ik het zo lees zijn jullie sowieso nog niet echt bij een relatie in de buurt. Zorg dat je eerst wat meer met hem gaat praten. Je kan hem ook aanbieden om bijles te geven of hem te helpen bij iets van school sinds hij er niet zo goed voor staat. Zorg iig dat je wat meer met hem in contact komt.

Suc6

Reageer