(TL;DR onder het verhaal)
hoi iedereen!
ik zit nu in de derde van de middelbare school en er zit een heel vervelende jongen in mijn klas. ik ken hem al van de basisschool en toen heeft hij ook al rare dingen gedaan die niet horen (we gingen naar de gymzaal buiten het schoolgebouw en toen is hij samen met iemand anders achtergebleven op school en heeft met verf allemaal handen op de deuren gemaakt) en nu doet hij op de middelbare ook de hele tijd vervelend. hij is arrogant, gemeen, luistert niet naar de docenten en pest. ik werd in de eerste en tweede door meiden in mijn klas gepest en daar heb ik best wel wat last van gehad/heb ik last van, en ook al op de basisschool werd ik gepest. dit heeft natuurlijk wel iets met me gedaan maar ik ben er weer bovenop gekomen en nu durf ik dus ook om tegen hem in te gaan, maar vaak escaleert het daardoor. laatst moesten we met Frans in duo's werken en toen zei die vervelende jongen C tegen een jongen die gepest, M, wordt in de klas door veel mensen "vind je het jammer dat je niet bij mij mag?" (wat de gepeste jongen natuurlijk niet jammer vindt). M snapte/hoorde niet wat C zei en toen zei ik "nee natuurlijk vind hij dat niet jammer" (ik en mijn vrienden zijn bevriend met M en ik vond het heel zielig voor M) en toen werd C helemaal boos en zo en ging hij zeggen dat M en ik verkering hebben enzo (wat niet zo is). en hij ook een dag daarvoor ging hij opeens Sinterklaas liedjes zingen dus ik zei "wtf", niet per se tegen hem en hij ging mij nadoen en toen zei hij "je klinkt alsof je een orgasme krijgt" (wat is dit ook 😭) en dat is natuurlijk echt heel vreemd en toen ging hij met zijn hand zo'n draaibeweging maken dat ik moest omdraaien, wat ik niet deed omdat ik hem niet wil laten winnen. en het meisje naast hem moest helemaal lachen en toen werd mijn beste vriendin boos (ze heeft het al vaker voor me opgenomen en wordt dan ook echt boos) en zei "en nu blijf je met je vieze tengels van haar af!". C ging ook zeggen dat hij mijn stem haat enzo, terwijl hij mijn naam noemde als eerste. de les was toen afgelopen en C stopte gelukkig met treiteren, maar ik weet niet zo goed wat ik hier tegen moet doen.
als ik hem negeer, blijft hij mijn naam noemen. als ik erop reageer, wordt het erger. hij heeft ook al eerdere jaren vervelend gedaan en toen hielp negeren ook niet. mijn beste vriendin zegt dat ik hen (C en zijn groepje) niet moet negeren omdat ze toch niet ophouden (wat waar is) maar reageren escaleert het alleen maar. de docenten hebben er weinig oog voor, aangezien onze klas al een drama is en ik wil niet dat het zo groot wordt, maar ik wil wel dat hij ophoudt mij, mijn beste vriendin te irriteren en dat hij ophoudt met M pesten. ik wil wel de mentor vertellen over dat M gepest wordt, maar ik wil het niet erger maken en ik weet ook niet hoe ik het moet zeggen.
alle hulp is welkom! alvast bedankt!
liefs, ikBenEenAlien (sorry voor het lange verhaal)
TL;DR: er is een heel vervelende jongen in mijn klas, en hij pest al mensen sinds de basisschool. hij heeft mij laatst erg getreiterd en hij irriteert ook mijn beste vriendin en pest M (een jongen met wie ik bevriend ben). hoe moet ik dit oplossen? negeren helpt niet en reageren escaleert de situatie alleen maar.