Skip to main content
Vraag

Jong zwanger

• May 7, 2025
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal,
Ik zit in een lastige situatie en het lukt me daardoor niet goed om me te concentreren op school. Ik ben 15 en ik ben nu 12 weken zwanger. 

Ik vind het moeilijk om met die stress om te gaan en merk dat ik daardoor achterloop met leren. Heeft iemand tips over hoe ik toch kan blijven leren of hoe je je beter kunt focussen als je zoveel aan je hoofd hebt?

Groetjes,
Eef.xoxo

2 reacties

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 7, 2025

Belangrijke informatie zou zijn of je het kind wilt houden? Ik schat in aan de hand van je tekst dat je dat inderdaad wilt? Weten je ouders dat je zwanger bent?

Als je nu denkt dat je schoolprestaties eronder lijden, wat denk je dat het gaat doen als je kindje is geboren? Dat gaat echt niet minder worden met heel weinig slaap enzo. Moeder worden is toch wel een fulltime job zeker als het kind jonger is dan 4 jaar.

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • May 7, 2025

hey, 

Als je leerprestaties erop achteruit gaan dan zou ik nu zowiezo tijdelijk ophouden met school. Ook omdat het steeds meer energie/moeite gaat nemen als de baby groter word, en ik weet niet of je het kind wilt houden maar als je dat wilt dan neemt dat ook veel van je tijd en energie in. En weten je ouders dat je zwanger bent? Anders zeker vertellen of als je dat niet wilt aan je locale huisarts. 

Ik wens je voor de rest het allerbeste toe, en als je nog vragen hebt of opmerkingen zeg je het maar.

vriendelijke groet,

luc