Skip to main content

jezelf snijden kan je ook een les geven

• January 19, 2026
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

sunny_gamer_esports
Forum|alt.badge.img

de gedachten van mij geven me te veel druk. gedachten zoals: pijn is een gevoel, gevoelens kan je uit zetten.

met die zin bedoel ik zelfmoord en zelf beschadiging. 

als je op een skatebaan staat en je durft niet van een helling af, maar je doet het toch en steeds vaker omdat je het leuk vindt, je moet het opbouwen totdat je het durf, want je kan de mount everest niet in een stap beklimmen. maar als je valt, durf je niet meer en moet je je vertrouwen weer op bouwen.

ik ben erachter gekomen dat het met veel dingen zo is, omdat ik mezelf snee, eerst zacht, maar je raakt er gewend aan en gaat steeds harder, todat het mis gaat en je overnieuw moet beginnen. dus eigenlijk heeft mezelf snijden me wel een les gegeven.

1 reactie

DKTBo
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • January 19, 2026

Hoi ​ ​@sunny_gamer_esports ,

Heel goed van je dat je dit vertelt op het Forum! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

DKTBo (De Kindertelefoon)