Jezelf snijden

  • 10 November 2018
  • 7 reacties
  • 348 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik snijd mijzelf nu al een paar dagen.
Op mijn heupen en soms vingers.
Ik ben depressief.
Ik doe dit zodat ik niet meer aan de vervelende dingen kan denken, voor even (fysieke pijn overwint mentale pijn).
Ik heb hier ooit met iemand op een forum op een andere website gepraat, maar toen zei hij dat ik een psychopaat was.
Ik wil heel graag stoppen want het begint een verslaving te worden, maar het stoppen is heel moeilijk.
Ben ik een psychopaat? En hoe kan ik het beste stoppen, wat is de beste manier?

7 reacties

Ik vind je zeker geen psychopaat. Heel veel mensen hebben hier helaas mee te maken, en het is ook erg lastig om mee te stoppen. Maar je hebt in ieder geval de juiste mentaliteit, en het is zeker mogelijk om hiermee te stoppen. Ik ben geen deskundige op dit gebied, maar misschien kun je de volgende dingen proberen. Het kan helpen om elke keer als je de nijging hebt om jezelf te snijden, met een pen of stift een lijn op de plek tekent waar je jezelf wil snijden. Na afloop tel je alle lijnen en zie je hoeveel littekens je hebt voorkomen. Het heeft natuurlijk niet hetzelfde effect als echt snijden, maar het resultaat is wel beter. Heb je er met je ouders over gepraat? Of een goede vriend(in) of een vertrouwenspersoon (docent) op school? Ik snap dat het heel lastig is om hierover te praten met mensen, vooral met je ouders. Maar uit ervaring weet ik dat het heel erg oplucht als het eruit is, en dat je ouders, vriend of vriendin je willen helpen. Zij willen tenslotte ook alleen maar het beste voor je. Wat helemaal goed is, is om alle voorwerpen waarmee je jezelf kunt pijnigen, zoals mesjes en scherpe voorwerpen, weg te leggen. Leg ze bijvoorbeeld op plekken zoals de woonkamer waar je vaak niet alleen bent, zodat als je op het punt staat jezelf iets aan te doen, het niet onopgemerkt blijft en je het daarom ook minder snel gaat doen. Ik weet natuurlijk niet waarom je je zo voelt, maar probeer leuke dingen te doen zodat je alle zorgen even kan vergeten. Ga bijvoorbeeld met familie of vrienden ergens naartoe en probeer om plezier te maken, ook al is het maar voor even. En elke keer als je de drang overwonnen hebt, mag je echt trots op jezelf zijn! Probeer er bij stil te staan hoe vaak je het al hebt voorkomen, dat geeft een goed gevoel. Beetje lang bericht weer maarja... Ik hoop dat ik je hier een beetje mee heb kunnen helpen. Heel erg veel sterkte! ❤️
Ja, ik heb hier over gepraat met een vriend. Dat vind ik wel fijn!
Dankjewel voor je reactie!
Reputatie 2
Badge +9
Ooit gehoord van het butterfly project? Dan teken je een vlinder of wat dan ook op je arm. En noem je iemand waar je heel veel omgeeft. Als je dan wilt snijden, dan snij je in de vlinder en dus in diegene waarvan je houdt.

Je kan ook proberen om een elastiek om je pols te doen en die dan uit te trekken en dan los te laten. Dat geeft ook zo'n pijn gevoel en het laat geen wonden achter.

En ik heb ooit van iemand gehoord dat je ijsklontjes in je hand moet pakken en dan een vuist moet maken. Dat is koud en geeft ook een soort pijn. En ook dit levert geen wonden op.

Maar het je kan al beginnen door scherpe voorwerpen die je gebruikt om te snijden weg te gooien. En gooi het zo weg dT je er niet meer bij komt. In een ondergrondse container of in de grijze bak..

S
zelf heb ik mezelf ook gesneden, inderdaad omdat fysieke pijn metalen pijn overwint, DACHT IK.
maar geloof me jezelf snijden helpt heel even maar daarna voel je je zelf alleen maar slechter.
ik sneed mezelf bijvoorbeeld op mn onderarmen, het verziekte mijn dagelijkse leven omdat ik het moest verbergen en constant rekening mee moest houden. je bent ht niet waard om jezelf pijn te doen. vind een andere oplossing om jezelf af te lijden van je gedachtes, schrijf het op of maak af en toe een wandeling in een mooe omgeving met muziek en als je klaar daar mee bent zeg je gewoon tegen jezelf: oke nu is het klaar en door. ik ben ook zo begonnen, en ja het is zwaar en heel moeilijk. maar je moet inzien dat ook jij een leven verdient waar je van mag genieten. en je moet ergens beginnen.
dikke warme knuffels van mij! sterkte !
@Mr.S
Dat butterfly project ga ik zeker proberen!.
Dankjewel!

@Stars
Dankjewel!
Als ik weer aan die dingen denk ga ik gewoon een wandeling maken, moet vast wel helpen.
Badge
Ik heb echt precies dezelfde reden om mijzelf te snijden. Ik doe het bij mijn heupen en m'n dijen. Je bent al helemaal geen psychopaat! Misschien helpt het om een kinderpsycholoog in te schakelen tenzij je ouders het nog niet weten. Ik snap dat dit misschien lastig is, vooral om aan een soort van vreemde je gevoelens te uiten en het is ook lastig. Ik heb wel gemerkt dat het mij een stukje beter heeft laten voelen na een aantal afspraken. Als je ook stress hebt vanwege school bijvoorbeeld ( wat bij mij ook als een probleem speelt) zal ik aanraden om hierover te praten met een van je teamleiders van je school. Dit helpt erg goed. Mijne heeft gezorgd dat de leraren/leraressen het weten en dat het niet erg is om soms het huiswerk niet af te hebben of minder gemaakt te hebben. Hierdoor heb je meer tijd om te relaxen en alles los te laten. Doe iets leuks met je ouders, bak een cake, ga even een kort dutje doen. Persoonlijk vind ik het erg fijn om in bad te gaan. Dit is zeker een aanrader. Excuses voor het lange bericht, xx Kyra

Reageer