Skip to main content

Je jonger voelen dat je leeftijd/uiterlijk

• October 28, 2025
  • 6 reacties
  • 69 Bekeken

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4

Hai mensen!

Ik ben een jongen van 15 en ik zie er best volwassen uit, vooral door mijn snor en nu langzaam ontwikkelende baardje. Maar er is iets waar ik af en toe tegenaanloop: Hoe ik me van binnen voel matcht vaak niet met hoe oud ik eruitzie of het gedrag dat ik bij anderen zie van mijn leeftijd. Ik heb het idee dat ik emotioneel veel gevoeliger en kinderlijke ben dan de meeste 15-jarigen. Ik heb een aantal vrienden van 12, en ik merk dat ik me veel meer in ze kan herkennen dan mijn vrienden van mijn leeftijd. Herkennen mensen dit?

6 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 29, 2025

@PietPirat dat is helemaal ok hoor! Ik voel me zelf ook nog wat honger vanbinnen en heb ook een vriend(in) van 4 jaar jonger 

Liefs xxx Yusa 

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • October 29, 2025

(Quote verwijderd door de KT)

Grappig! Mijn vriendin is maar één jaar jonger, maar is ook nog vrij kinderlijk. Hoe oud ben jij?

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 29, 2025

Hey, ik herken wel wat van je gevoel. Bij mij is mn uiterlijk denk ik dan juist wat "jonger" dan mijn 14 zou vermoeden. Misschien mijn doen en laten ook wel. Ik heb bv.  nog geen beharing op benen en gezicht (zit mijn innerlijk ook helemaal niet op te wachten) en ik ben niet super groot. En ik kan nog spelen en luister (soms te) makkelijk naar mensen, ook jongeren, die ouder zijn of bevoegd etc. Wat emoties betreft die je beschrijft daar is niks mis mee 🙂👍 en als jij, net als ik heb trouwens, (ook) jongere vrienden hebt is dat ook geen enkel probleem toch. Het belangrijkste is dat je je er goed bij voelt. En dat het leuke lieve mensen zijn. Je bent zeker niet de enige 😉 

Liefs, Tover xxx

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 29, 2025

Hey. Ja ik herken dat. Het is bij mij de laatste tijd heel snel gegaan met lichaamshaar en zo. Heb al aardig wat op m’n benen en armen en ik moet om de 1-2 dagen scheren. Er komt nu ook een beetje haar bij m’n navel en tepels. Ik word best vaak een jaar ouder geschat terwijl ik me soms een jaar jonger voel.

@Tover01 wees maar blij dat je nog niks hebt. Ik vind al dat haar maar niks. Je kan naar je vader kijken of oudere broers of zo. Dan weet je een beetje wat jij ook kan gaan krijgen.

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 29, 2025

Grappig! Mijn vriendin is maar één jaar jonger, maar is ook nog vrij kinderlijk. Hoe oud ben jij?

Hoe oud ik ben? Dat hou ik eigenlijk liever geheim ook vanwege mn anonimiteit🫢 Hihi soms vraag ik me wel af of 4 jaar verschil niet iets te veel is om vrienden te zijn maar we kunnen het prima met elkaar vinden 🙂 We hebben dezelfde interesses een beetje dus dat bewijst ook dat ik wat "jonger" ben want anders zouden we geen  vrienden zijn. 

Ik denk dat het helemaal prima is dat je vrienden bent met 12 jarigen want als jij je daar fijn bij voelt, is dat alleen maar goed 👍

Liefs, xxx Yusa 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 29, 2025

Soms voel ik me ook jonger vanbinnen dan dat ik eruitzie of hoe mensen me zien. Ik denk dat iedereen op z’n eigen tempo groeit, en dat het helemaal oké is om gevoeliger of wat kindelijker te zijn dan anderen. Het betekent gewoon dat je jezelf goed aanvoelt. En als jij het leuk hebt met jongere vrienden, dan is daar niks mis mee als het maar gezellig en fijn voelt voor jullie allemaal 

xx liefs Wolf 🐺