Vraag

Jaloezie

  • 26 May 2021
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

Badge

Hallo,

 

ik heb dus een beetje een probleem, want ik heb dus een geweldige vriendin, waarmee ik echt alles deel. Alleen nu chat en snapt ze veel met mijn beste vriend. Ik word daar best jaloers van en dat vind ik echt heel vervelend. Ik denk dat ik en gevoel van afwijzing voel en dat ik voor mijn gevoel op nummer 2 sta en dat voelt best vervelend. Nu heb ik tijdens de jaloezie echt dat ik helemaal van binnen wordt “opgegeten” en dan word ik echt best verdrietig.

weten jullie misschien iets wat ik eraan kan doen, want ik wil ook niet zo stom doen.

 

groetjes


5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Vervelend ja. Je zou er eens met je vriendin over kunnen praten. Misschien dat zij er dan op een of andere manier rekening mee kan houden. Maar wat maakt dan dat je jaloers bent? Gun je je vriendin niet een leuk gesprek met iemand anders?

Reputatie 1
Badge +1

Wat vervelend dat je je zo voelt. Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad, dat ik me altijd 2e plaats voelde. Ik vond het moeilijk, maar ik heb het toen gezegd tegen haar. Ze had het helemaal niet op die manier bedoeld en nu gaat het beter dan ooit met onze vriendschap. Ik denk dus dat het het beste is om het gewoon tegen haar te zegge 

Hierover met je vriendin praten is er belangrijk, zoals de andere gebruikers al hebben gezegd.
Praten met haar zal jou zeker wel lukken, maar zorg ervoor dat je duidelijk bent.

Beschrijf dan wat zij doet, hoe dat overkomt bij jou en welk gevoel jou dat geeft.
Als jij jouw perspectief geeft kan het best zijn dat ook zij inziet dat dat niet altijd handig is.

Zorg in ieder geval dat je er iets mee doet.
Jij schrijft zelf al dat dit aan je knaagt, dus moet je voorkomen dat dit een echt probleem wordt.
Waarschijnlijk is dit iets dat zo gefixt kan worden en het zou jammer zijn als het jullie band zou beschadigen.

Reputatie 1
Badge +1

Zoals de andere mensen ook al zeiden, is het belangrijk om het hier met je vriendin over te hebben, waarschijnlijk ziet zij het contact met jouw beste vriend gewoon als vriendschappelijk en is er niks aan de hand.

Badge

Dankjewel, voor al jullie reacties ik zal met haar praten erover

Reageer