Skip to main content

Oké dus ik ga aanstaande maandag kamperen met vriendinnen die ik van de basisschool ken en ik ben dus vriendinnen met iemand anders geworden die naar dezelfde middelbare school gaat. En mijn vriendinnen zijn heel jaloers op haar omdat ik haar ook met (naam) bestiieee in m’n contacten heb staan. Dus ik weet nu niet hoe ik die vriendschap bij beiden goed kan houden

Gaan zij nu voor jou bepalen met wie jij vrienden mag zijn? Beetje triest dat ze jaloers worden; probeer je er niet al te veel van aan te trekken en laat ze zeker geen invloed op jouw leven hebben (dus blijf zeker vrienden met die nieuwe vriendin).

Wellicht kan je er een keer iets van zeggen. Bijvoorbeeld: “Wat maakt het nou uit dat ik met haar vriendinnen ben? Ik kan toch meer vrienden hebben naast jullie?” Succes!


Beste Avocado Advies,

waarom in hemelsnaam zou je niet meerdere vriendinnen kunnen hebben? Ik snap best dat die vriendinnen bang zijn dat ze jou kwijt raken, dat betekent gewoon dat je een ontzettend leuk persoon bent 😉, maar dan nog zeg gewoon tegen ze, dat ik ook nog andere vriendinnen heb betekent niet dat jij/jullie minder belangrijk voor me zijn. En als ze dat niet accepteren zou ik ze gewoon laten gaan en met je nieuwe vriendin gaan chillen, want dan zijn ze jou echt niet waard.

groetjes anoniempjex


Bedankt voor de reactie!

ik ben gewoon bang dat ik mijn vriendinnen krijtraak en dat gaat waarschijnlijk gebeuren omdat we naar andere scholen gaan. Maar bedankt voor de tip! 


Ik ben gewoon bang dat ik mijn vriendinnen krijtraak en dat gaat waarschijnlijk gebeuren omdat we naar andere scholen gaan.

Tuurlijk zou dat ontzettend vervelend zijn, maar als dat gebeurd omdat zij jouw niet toestaan om een sociaal leven buiten hun te hebben, dan zou ik het maar als iets positiefs beschouwen. Je maakt vast wel nieuwe vriendinnen; met of zonder je huidige vriendinnen.


avocado ik heb wat advies😏('t is een grap want je naam is avocado advies en ik heb advies🙃)

. Praat met je jaloerse vriendinnen je weet wat ze zeggen jaloezie is een beest dat steeds groter en groter word.

. Als ze nou echt zo doorgaan let them cool down girl.

. Kleine tip benummer je vrienden/vriendinnen niet met beste en bff want met de een kun je goed praten en met de ander kun je bijv heel hard lachen waarom zou je er dan een label aan doen.

Veel succes fijne dag nog


Hahahah bedankt voor de tips ik hou jullie wel op de hoogte


Reageer