Skip to main content

Oke hoi,

 

ik ben 12 jaar, mijn vriendin ook. Ik heb erg last van zelfmoordgedachtes en zelfbeschadiging en mijn vriendin ook. Hier is het probleem: Ik ben letterlijk een soort jaloers op haar als ze bv iets tegen mij zegt of laat zien waar ze zichzelf heeft gesneden (express). Ik doe mezelf ook pijn en als ze het dan zegt of laat zien voelt het alsof ik het "minder" erg heb ofzo. Of dat het erger kan en gewoon een beetje dat allemaal. Ze zei ook een keer dat ze probeerde haar adem in te halen en dan dood te gaan (zelfmoord). Toen ze mij dat vertelde wilde ik het erger hebben. Ik moest iets ergers doen. Ik wil een soort gezien worden denk ik. Ik wil het gewoon erger hebben dan andere mensen ofzo. Ik voel me erg schuldig dat ik er zo over denk. Alsof ik alles voor aandacht doe. Ik weet niet of dit normaal is of raar, weet iemand wat ik moet doen?

 

Iets anders wat erbij hoort:

Ik had dus ooit verkering met haar, toen ging het uit, (we bleven vriendinnen) en toen werd ik verliefd op iemand anders en dat vertelde ik aan haar en later had ze gezegt dat ze zichzelf daarom pijn had gedaan omdat zij jaloers was dat ik iemand anders leuk vond. Ik word hier eigenlijk boos op, want ze geeft mij nu soortvan de schuld dat ik ervoor heb gezorgt dat ze zichzelf pijn deed. Ik voel me schuldig en boos tegelijk.

 

Je legt het echt heel goed uit!

Gelukkig kan ik je vertellen dat het heel normaal is en dat je je niet schuldig hoeft te voelen dat je zo denkt. 

Bijna iedereen met mentale problemen wilt soms dat het bij hun erger is dan bij iemand anders, dat is super ingewikkeld maar het komt niet omdat je het voor aandacht zou doen!! Als sneetjes bij jou minder diep zijn betekend dat niet dat jij het minder zwaar hebt, het gaat om het principe dat jij jezelf pijn doet. 

Het zou best kunnen dat zei haar sneetjes aan jou laat zien zodat zij zichzelf het gevoel geeft dat ze het erger zou hebben dan jou.  

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje raar dat je vriendin jou 'de schuld’ geeft dat ze zichzelf een keer heeft gesneden. Sowieso denk ik dat die vriendin jou alleen maar slechter laat voelen, misschien moet je iets meer afstand van haar nemen?

Het is normaal dat jij weer verliefd werdt op iemand anders en je hoeft je daarover niet slecht te voelen. 

Groetjessss :)


Hey @Ikblijfanoniemaub,

Wat naar dat je zelfmoord wilt plegen en je jezelf beschadigd! Je kan altijd met 113 chatten of bellen als je dat wilt. Waarom wil je eigenlijk dood, gaat het thuis of op school niet goed, wordt je gepest? Wij op het forum zijn er ook voor je!

Groetjes, Monkeyboy08 


Hey, 

Mijn advies in dit geval is dat je niet meer met haar omgaat. Als je steeds te neiging hebt om het ‘slechter’ te hebben dan dat zij het heeft, is in dit geval het beste. Ik zou zeggen dat je met mensen moet omgaan die wel in een soort ‘stabielere’ (als ik het zo moet zeggen) gedachtegang zitten. Ze kunnen je motiveren om te stoppen met die gedachten om jezelf wat aan te willen doen. En zoals je al zei wil je ‘gezien worden.’ Probeer het nog beter te krijgen dan de mensen die het goed hebben. Gezien worden hoeft niet altijd in negatieve manier te zijn.


Ik weet niet of mijn advies nog invloed heeft, maar ik wil het toch even delen. Ik sluit mezelf overigens ook aan bij de bovenstaand genoemde reacties.

 

Dat jij het erger wil hebben, dat gevoel komt vaker voor. Over het algemeen komt het uit niet gezien/gehoord worden in de opvoeding of is dat pas ter sprake gekomen.

Maar het is absoluut niet nodig om jezelf te gaan saboteren met de gedachtes dat anderen het erger hebben.

Als iedereen die vergelijking gaat maken, dan zou niemand meer naar de dokter mogen voor buikpijn of weet ik het wat, omdat een hartpatient het erger heeft, is krom toch? Je hoeft niet alles uit de kast te trekken om erger te zijn.

Op dit moment is het erg, en je bent genoeg. Ook met dit mag je gezien en gehoord worden. 

En nog 1 belangrijke, jij zegt dat je dit doet voor aandacht. Of dat zo is, dat kan. Maar alleen op de manier, dat jij niet de benodigde hoeveelheid aandacht & liefde hebt gehad die je nodig had waardoor je nu die behoefte hebt. Er zijn echt wel verschillen.

 

Ik wens je veel liefde en sterkte! Wij zien en horen(lezen) jou! 

Liefs, mij


Reageer