Skip to main content

Heyy, ik zit dus ergens mee al voor een tijdje en het is dus dat ik best wel onzeker ben over mn uitlerlijk en al mn vriendinnen zijn heel mooi en ik niet en 1 vriendin uit mn klas krijgt allemaal aandacht van jongens en eigenlijk iedereen. Ik weet niet wat ik hiermee moet en ik ben best wel jaloers op haar. Wat moet ik hiermee?

Hoi!! :)

Je zou natuurlijk wat dingetjes kunnen kopen bij bijv Kruidvat etc voor makeup /skincare, maar als je het geld niet hebt daarvoor (wat ik natuurlijk snap!), kan je ook improviseren, kijk natuurlijk wel dat het veilig gemixt kan worden, want je wil niet op de EHBO belanden. En dit gaat heel stom klinken, maar je moet ook jezelf leren waarderen! Je bent mooi zoals je bent! Wees blij in het leven en veel succes :)

 

 


Ik snap dit, I hear you. Ik heb ook echt twee jaar lang een vriendin gehad waar ik ongelofelijk jaloers op was. Uiteindelijk is dit overgegaan toen onze wegen scheidden en ik inzag dat ze eigenlijk gewoon een kuddedier was dat zich aanpaste aan haar omgeving. Dat is ook het moment waarop ik mezelf ben gaan waarderen zoals ik ben. Ik heb toen een paar grote stappen genomen in het ontwikkelen van mijn identiteit. Dit klinkt misschien wat knullig, maar de kans dat het overwaait en goedkomt is heel groot. Want wat heb je er nou aan dat je aandacht krijgt van een jongen die helemaal niet ziet wie jij echt bent? Je hoeft niet naar andermans standaarden te leven en dat jou je ook helemaal niet moeten doen! Wees gewoon jezelf en zorg ervoor dat je vrienden om je heen vormt die jou willen zoals je bent! Jij bent zo mooi. Blijf alsjeblieft jezelf, en probeer naar jezelf op zoek te gaan en jezelf te omarmen.

Klinkt allemaal heel ingewikkeld, maar de kans dat je hier in een jaar of twee overheen bent is best wel groot. Succes!


Hey @Anoniemzx5 !

 

Ik wil één ding even zeggen: je bent NIET lelijk.  Je mag dan wel jaloers zijn, maar je andere vrienden maakt ook fouten, iedereen maakt fouten. Maar omdat jij jaloers bent, zie je vast die fouten niet zo snel die ze maakt. Je vriendin heeft/zal ook momenten krijgen waar ze voor schut gezet wordt op school, dat kan je niet ontwijken.

Jaloezie even uitgelegd: Je bent jaloers omdat je net zoals diegene wilt zijn. Je ziet de fouten die je vriendin maakt minder snel, en jouw fouten merkt je heel snel op of begin je meteen te twijfelen of je dit goed deed.

Bedenk je dat anderen, net als jij, sterke en zwakke kanten hebben. Misschien is je vriendin wel jaloers op jouw sterke kanten of onzeker over weet ik veel wat.


Luister goed,

Het kan zijn dat het populaire meisje uit je klas alle jongens trekt. Maar ga gewoon is met een van hen in gesprek of praat erover met iemand (je bestie of iemand uit je vriendengroep).

Ik zou je heel graag willen helpen. Ook ik (jongen 16) heb ook moeite met vrouwelijk contact. Dus als je je contact wilt verbeteren ga gewoon is met ze in gesprek ze voelen zich er vast hetzelfde over als jij. En erg stoer als je als eerste handeld.

Ik hoop dat dit helpt.

 

Groetjes, 

Hugo16

 

 

 


Reageer