Vraag

is sh gevaarlijk?

  • 7 March 2023
  • 7 reacties
  • 260 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, ik vandaag voor het eerst sh gedaan… ik heb de laatste tijd veel stress, ben heel moe en ik heb alleen maar gezeik met mn ouders. Maar het ding is dat ik eigg door wil gaan maar het doet best wel pijn! Maar is sh als je zelf snijden gevaarlijk?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Jeetje… tuurlijk is SH gevaarlijk, en wat krijg je er voor terug…? Littekens… 

 

Vervelend dat het de laatste tijd allemaal niet meer zo lekker loopt, ik zou erover praten, dit kan met iemand van school, of de kindertelefoon, met hun kan je zowel bellen, als chatten. (Nr, 0800 0432)

 

ik zou jezelf echt niet meer verwonden. Het gaat je niet helpen. 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 4
Badge +1

hoi hoi

als je denkt aan je zelf aan zelfbeschadiging of het ook echt doet kun je het beste hulp zoeken. praat met iemand over je gevoelens, dit helpt! 

zelfbeschadiging kan verslavend zijn en is dit in de meeste gevallen ook. stop wanneer het nog kan. 

Ik ben hier voor je als je after care nodig hebt of wilt praten!

en ja het is dus echt gevaarlijk.

 

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @gwneenhelper,

Sh is heel gevaarlijk en je loopt de rest van je leven rond met littekens… Je zou over je problemen kunnen praten met je mentor, een vertrouwenspersoon op school, een goede vriend(in) of met de kindertelefoon. 

In dit topic staan alternatieven voor zelfbeschadiging: 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 2
Badge +2

Sh kan gevaarlijk zijn, niet doen dus! Misschien moet je contact zoeken met een professionele ouder, iedereen stresst en je kan er zo vanaf komen, misschien moet je het tegen je ouders vertellen en die kunnen je dan verder helpen. Niemand wilt dat jij jezelf pijn doen.

 

Stay strong!❤️

Reputatie 1
Badge

Heyy! 

Het kan gevaarlijk zijn en het is zeker niet goed.

Probeer het alsjeblieft niet meer te doen, want het is ook verslavend en de littekens blijven voor altijd zitten. Als mensen je littekens zien hebben ze ook vaak (voor)oordeel. 

Ik doe zelf ook sh dus ik weet dat het lastig is, maar je bent pas net begonnen en stoppen wanneer je al een tijdje bezig bent is echt heel lastig. Het is dan veel lastiger dan dat je nu zou stoppen. 

Er bestaat op dit forum een topic met tips om te stoppen. Volgensmij heet die: alternatieven zelfbeschadiging. 

Ik raad ook aan om met iemand te praten. Bijvoorbeeld een familielid, een vriend of vriendin, een docent, een sportchoach of een ander persoon.

Stay safe!!❤️‍🩹❤️‍🩹

X iemand met veel problemen💔⚠️

hey,

Het kan gevaarlijk zijn en je moet het zeker niet doen. (dat zeg ik uit ervaring) 

Sorry voor kort en laat bericht!

Badge

Hey hey!

het kan zeker heel erg gevaarlijk zijn. Ook is het totaal geen gezond coping mechanism. Ik snap wat je zegt en hoe je je voelt. Misschien zou je de volgende keer dat je het wilt doen een alternatief kunnen gebruiken? Er zijn er genoeg op het internet te vinden! Zoals je nagels lakken, een papiertje verscheuren, plakband van je arm af trekken of gewoon een film kijken! 
 

stay strong❤️‍🩹

Reageer