Is mijn nichtje gehandicapphobisch?

  • 22 January 2023
  • 5 reacties
  • 110 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1

Hello people,

Ok dus vorige maand ging k met me nichtje van 5 allemaal leuke video clips kijken op yt en gwn muziek luisteren heel normaal toch? NIET DUS 😪 want er was een 1 muziek clip van Matty B raps genaamd SAD (niet als belediging tegen matty b maar beetje emo titel)  en op de thumbnail was er een meisje die downsyndrome had wat niet raar ofzo is in MIJ mening...Helaas dacht me nichtje er anders over en zij ze wie is die rare meisje? Ik probeerde verantwoordelijk te reageren en vertelden haar dat die meisje gehandicap is. We kijken verder en zien 4 meisjes weg lopen en ik zei:"De meisje wordt gepest". en me nichtje zei dat de 4 meisjes gepest werden omdat die meisje gehandicap is. We keken verder en me nichtje maakte steeds mongolische opmerkingen en discrimineerde haar! Ik legde het 10x uit maar ze begreep het gwn niet echt niet ok (ik probeer niet grappig ofz te zijn dit is echt gebeurd en ik heb niks tegen mensen die gehandicap ofz zijn) uiteindelijk stuurden ik me nichtje weg en haar moeder AKA mij zus zij:"Laat haar gwn ze is 5 ze begrijpt het niet". Ik vind het alsnog niet grappig 😭 Maar goed ik wou gwn weten of me nichtje nu zelf een beetje kattig is  ofz  en of er ook ooit zoiets bij jullie is gebeurd.

X Twixy


5 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Ik wou de titel veranderen maar kan helaas niet meer ik hoop dat ik niemand trigger ofz 😬

 

Reputatie 7
Badge +17

Je zus moet je nichtje wel uitleggen dat ze dat soort dingen niet mag zeggen. Als je 5 bent ben je wel oud genoeg om dat te snappen. Het beste kun je er nog een keer met je zus over praten en haar uitleggen dat het niet ok is.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi. Als ze 5 is moet ze denk nog wennen aan iedereen die “anders” lijkt dan de paar mensen die ze kent. En als jij haar zo helpt om daar aan te wennen komt het wel goed. Later werkt ze miss wel in de zorg ;)

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 5
Badge +1

Hoi. Als ze 5 is moet ze denk nog wennen aan iedereen die “anders” lijkt dan de paar mensen die ze kent. En als jij haar zo helpt om daar aan te wennen komt het wel goed. Later werkt ze miss wel in de zorg ;)

Groetjes liefs Julian X

BAHAHAH haar moeder werkt toevallig in de zorg en me nichtje is gestopt recent gestopt met die opmerkingen 😅

X Twixy

Reputatie 5
Badge +1

Je zus moet je nichtje wel uitleggen dat ze dat soort dingen niet mag zeggen. Als je 5 bent ben je wel oud genoeg om dat te snappen. Het beste kun je er nog een keer met je zus over praten en haar uitleggen dat het niet ok is.

Ze is er recent mee gestopt 😌

Reageer