Vraag

Is mijn manier van omgaan met depressie slecht?

  • 1 November 2021
  • 9 reacties
  • 147 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hey..

Ik heb dus een vraag he,

Ik ben dus zwaar depressief en suicidaal, ik ga hier ook voor naar therapie.. Over het algemeen ben ik best open over dit onderwerp met mn vrienden, maar ik heb het idee dat ze niet begrijpen hoe erg het is bij mij..

Dit is natuurlijk mijn eigen schuld want mijn manier van omgaan met mn problemen is sarcasme en er grappen over maken lol.. Maar ja omdat ik er altijd zo losjes en grappig over doe zien ze niet hoe slecht het eigenlijk gaat.  Nou, het zal wel, whatever, ik zoek het zelf allemaal wel uit dus dat maakt nie uit.. Ik voel me dr alleen een beetje schuldig over.. Mensen denken misschien dat ik een of andere ‘fake emo kid ben die "depressed” is en er grappen over maakt’.. Maar dat is niet zo en ik hoop echt dat ik niemand trigger of pijn doe met de manier waarop ik mn problemen uit.

Nou ja heel verhaal.. Snap je t een beetje? Ik niet lmao, whatever

Mn punt is;

Vinden julie t erg dat ik grappen maak over mn depressie en zelfmoordneigingen? Want als dat zo is dan spijt me dat zeer..

 

+Nu ik er over na denk is dit echt een domme vraag want het is niet alsof ik ff mn personaliteit kan veranderen lol.. Maar oke, Ik denk meer dat ik dit hele verhaal hier typ zodat ik mezelf en mn situatie kan uitleggen. Niet dat iemand van jullie me kent maar toch, yk

oke laters adios-


9 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Door zo luchtig te doen erover is er het gevaar dat je vrienden niet zien hoe ernstig het is he

grappen is vaak een manier hoe mensen met heftige emoties omgaan, ik doe het ook. Zolang je nog hulp krijgt is het oké :)

Reputatie 7
Badge +4

Hey @why live if you can die xD 

Meestal verpak ik problemen in gedichten en maak ik bij mn vrienden zelfmoordgrappen, stel ik mensen bij hw begeleiding random vragen over de dood en snij ik mezelf als het te erg wordt. Je moet toch iets om te overleven dus nee het is niet gek om het te doen met humor, maar hoe gaat het nu met je?

Groetjes DaVinci

Reputatie 3
Badge +1

Hey @DaVinci ,

Ja nou t gaat inmiddels niet echt beter ofzo lmfao, maar ja.. Tis wel soort van fijn om te horen dat ik niet de enige ben die er zo mee om gaat, tenminste mensen die t begrijpen xD

K merk wel dat het onderwerp de laatste tijd wat gevoeliger ligt, vooral bij me ouders, ik maak nauwelijks grappen over mn problemen bij hun maar heel af en toe laat ik iets door (per ongeluk) en dan krijg ik weer een hele preek…

MAAR

Laten we ff aan wat heel geweldigs denken:

HET WORDT WEER ZOMER JAJAAAA

mensen praten vaak over winter depressie, ik vind da maar een beetje apart maar get it i guess

Mn depressie gaat nie weg in de zomer, maar het feit dat de zon schijnt en het warm is maakt alles toch wel iets beterr

Aight maar laterss

Reputatie 7
Badge +5

Hey @why live if you can die xD 

Meestal verpak ik problemen in gedichten en maak ik bij mn vrienden zelfmoordgrappen, stel ik mensen bij hw begeleiding random vragen over de dood en snij ik mezelf als het te erg wordt. Je moet toch iets om te overleven dus nee het is niet gek om het te doen met humor, maar hoe gaat het nu met je?

Groetjes DaVinci

Hay  ik heb precies het zelfde..  ik stel dan die vragen en dan beginnen ze te lachen en mij raar te vinden. Maar zij willen niet in deze situatie willen zitten! Gwn niet! 

 

Xx een hulpvol meisje  ps. Het is 22:54.. kan niet slapen

 

Ik vind het een geweldige manier , want het lijkt heel grappig en slim , dus goed bedacht !!!!!!

Als het voor jou werkt lijkt het me een goede manier. MAAR je moet wel oppassen bij wie je het doet want niet iedereen snapt die grappen.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi humor helpt veel en kan je door nare situaties heen helpen voor een deel. Maar zoals sommige bijvoorbeeld @Ianka  zegt als je te vaak met humor jezelf soort van camoufleert dan kunnen anderen niet merken hoe het echt is.  Maar het is een soort balans. Best moeilijk je moet het aanvoelen.  Heel veel succes !

Groetjes Julian X

Reputatie 3
Badge +1

Nee dat is niet erg! Het is zelfs normaal en veel mensen doen het. Humor kan de situatie een beetje lichter maken, snappie? Dus als het voor jou werkt, dan kun je het gwn doen. Het laat ook zien dat je het niet super erg vind om het erover te hebben, waardoor anderen het wat makkelijker vinden om met jou het erover te hebben.

Ik wens je het beste met alles en ik hoop dat je hulp krijgt enzo! Ik ben 12 maar alsnog heb ik soms ook van die maanden dat ik gwn puur ongelukkig ben en dan geef ik om niks meer enzo. Het is echt kut dus ja veel sterkte man!

Reageer