is hij het wel waard

  • 28 March 2022
  • 7 reacties
  • 88 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Echt raar dat ik dit onderwerp hierop zet puur omdat ik gewoon niet meer weet wat ik ermee moet.

Ik heb 2 maanden geleden iemand op mijn opleiding gezien en sinds dien vind ik hem ook echt leuk, ik praat zo af en toe met hem en hij is ook echt een leuk persoon en we hebben dezelfde intresses. Alleen had ik hem gevraagd om af te spreken alleen kwam hij niet opdagen jammer genoeg. Hij geeft ook veel mixed signals en weet dus niet wat ik er mee moet doen. Ik zit 24/7 alleen maar aan hem te denken en vind hem onwijs leuk en wil het hem ook vertellen, alleen kutte is dat we ook veel van leeftijd verschillen. 17 en 22.. ookal wordt ik 18 dit jaar is het misschien iets waar hij mee zit maar dat is het probleem nu niet bij mij, het is meer dat ik bang ben voor rejection omdat ik gewoon alleen maar geïnteresseerd ben in hem nu en oprecht wat met hem wil. Alleen zijn er zoveel dingen waarvan ik niet weet of hij mij ook leukt vindt. Ik zit dus te twijfelen of ik het moet zeggen of niet want hoe schande zou het zijn als ik hem weer zie op school als hij heeft gezegd dat hij mij niet leuk vindt 😅 iemand die misschien weet wat ik kan doen? Help someone out want ik kan echt niet doen alsof ik niks voor hem voel elke keer 


7 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hii, 

lastige situatie, ik ben hier ook heel slecht in als ik eerlijk ben maar ik wil graag helpen.

Als eerst moet je eigenlijk niet bang zijn voor rejection hoe moeilijk dat ook is het is best normaal en er is altijd een kans dat hij nee zegt en het is zoiezo geen schande, het is eigenlijk heel normaal het doet alleen pijn.

Anders moet je hem misschien confronteren met waarom hij niet kwam opdagen of nog een keer vragen om af te spreken en als hij niet weer niet komt kan je hem dan confronteren of misschien worden er dan toch meer dingen duidelijk over hoe hij zich voelt voor jou.

hoop echt dat je er iets aan hebt!! :)

bye 

@Rosa06 

Dankjewel voor je reactie! Ik ga er zeker wat mee doen :)

Hey, als ik hou was zou ik nog een keer proberen af te spreken en als hij dan weer niet op komt dagen is hij het niet waard. De eerste keer zou het nog kunnen dat hij het vergeten was of later iets tussen is gekomen ofzo, je kan het hem dat ook vragen.

Verder is mixed signals altijd moeilijk maar probeer dan zelf niet ook mixed signals terug te geven want dan wordt het voor iedereen wel heel erg onduidelijk.

Hey, als ik hou was zou ik nog een keer proberen af te spreken en als hij dan weer niet op komt dagen is hij het niet waard. De eerste keer zou het nog kunnen dat hij het vergeten was of later iets tussen is gekomen ofzo, je kan het hem dat ook vragen.

Verder is mixed signals altijd moeilijk maar probeer dan zelf niet ook mixed signals terug te geven want dan wordt het voor iedereen wel heel erg onduidelijk.

Klopt maar het was alweer 1 maand geleden, en ik geef hem zoveel signs dat ik geïnteresseerd in hem ben en wil het hem zo snel mogelijk vertellen alleen wil ik niet needy of desperate over komen, ik probeer wel gewoon lowkey te blijven en hij komt soms ook van uit zichzelf dingen sturen en zeggen en at this point wil ik de last van mijn schouders eraf hebben zodat ik weet waar ik achter aan ga. Hijs oprecht leuk alleen er is een 50/50 procent kans of hij mij ook leuk vindt.. 

Tja, het is altijd een gok. Maar als je niks doet gebeurd er ook niks. En als jullie wat krijgen was het de moeite zeker waard.

Hoi hoi! Er is niks mis met de angst die hebt om hem aan te spreken. Ik denk dat iedereen zich daar wel in kan vinden. Niet geschoten is altijd mis, en het ergste wat hij kan zeggen is  een variant van 'nee'. Als hij rot reageert hierop, of het is daarna ongemakkelijk, dan geeft dit alleen maar aan dat je toch beter niet rondom hem kan hangen.

Ik ben jouw leeftijd, dus ik snap dat het lastig voor je is. Een vijf jaar leeftijdsverschil op onze leeftijd is een groot discussiepunt. Ik heb er zelf wel mijn twijfels bij. Jullie zitten in verschillende fases, wat nog wel eens kan clashen. Jij bent pas 17/ bijna 18 en hij heeft al 5 jaar meer ervaring dan jij. Degene die ouder is in de relatie, heeft vaak een soort overmacht op de jongere persoon. Zeker wanneer de jongen ouder is. Dit geldt ook voor als jij denkt dat je volwassen genoeg bent. Het gebeurt me net iets te vaak dat jongens van die leeftijd misbruik maken van de overmacht die zij hebben. Ook kan het een rode vlag zijn, als hij helemaal niemand kan vinden van zijn eigen leeftijd. Ik raad je aan om deze video te kijken, voor je de beslissing maakt om hem aan te spreken:
https://youtu.be/kKUcn8-d1u0 

Hopelijk heb ik je hiermee een beetje geholpen!

-onnodige quotes verwijderd-

Heel lief dat je hebt gereageerd en heb het filmpje gekeken! En heb het hem al gezegd en hij heeft jammer genoeg een vriendin, maar ben het ermee eens dat de leeftijd verschil erg groot is en zat er ook vaak over te twijfelen. Namate ik hem vaker sprak en zag begon ik te beseffen dat we indd veel verschillen en niet alleen vanwege leeftijd maar soms heeft hij trekjes van een 14 jarige om eerlijk te zijn 😅 vind hem natuurlijk nog steeds leuk maar ik probeer zoveel mogelijk afstand te houden op het moment dat ik merk dat hij machy wilt hebben over mij en daar mag hij zeker verder over dromen. Maar nogmaals ontzettend bedankt voor je reactie! <3

Reageer