Vraag

is het raar om nu pas last te hebben van oude gebeurtenissen??

  • 5 November 2023
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Reputatie 3
Badge

hoi, ik ben  .. en ik ben nu 16. ik heb een moeilijke jeugd gehad met gescheiden ouders en mn moeder die kort gezegd gwn een hoer was. inmiddels woon ik nu al 1 jaar lang niet meer bij mn moeder omdat ze me mentaal mishandelde en verwaarloosde. omdat ze het daar niet mee eens was spande ze heelveel rechtszaken tegen mn andere ouder aan bij wie ik nu woon. dat van die rechtszaken was vorig jaar en toen had ik er relatief weinig last van. maar nu, een jaar later doet het me heel veel pijn. ik wil graag contact met mn moeder maar ze negeert mn appjes al een paar maanden, het moeilijke is, als ik dat tegen iemand zeg ik weer bij haar moet gaan wonen en dat wil ik niet.
 

ook ben ik altijd moe, hoofdpijn en ik voel me gewoon leeg vanbinnen alles is teveel en ik heb geen vrienden meer omdat ik altijd gerriteerd reageer, ik kan er echt niks aan doen want nadat ik zo boos doe zie ik in dat ik dat onterecht doe maar dan is het al telaat. ik ben ongeveer 1,5 jaar geleden begonnen met mezelf pijn doen en daar ben ik nu ongeveer 5 maanden mee gestopt maar ik vindt. het heel moeilijk om niet opnieuw te beginnen. heeft iemand daar tips voor? school gaat ook heel erg slecht en ik ben gestopt mn best te doen. daardooor stel ik iedereen alleen maar meer teleur want iedereen in mn fam is heel erg slim.

waar het vooral om gaat is is het gek om nu pas last te hebben van wta er vorig jaar is gebeurd? want mn vriendin zegt dat ik me aanstel omdat het al lang geleden is.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, nee hoor dat is juist helemaal niet gek. Je bent waarschijnlijk toen in de ‘survival’stand geweest en moest je heel erg inspannen om je hoofd boven water te houden, letterlijk en figuurlijk. Nu lijkt het of je onbewust ineens de klap gaat voelen en de dingen begint te beseffen en te verwerken.  En echt daar is niks geks aan!  Misschien is het goed voor je om hierover eens de kindertelefoon te bellen of ermee te chatten. Om te bekijken wat je nu het beste kunt doen om hiermee te dealen en je wat meer rust te gunnen. Het is goed om te proberen en hulp krijgen is ook heel goed en niet raar.  Probeer het eens, zij kunnen je adviseren. Bovenaan deze pagina staat wel hoe je ze kunt bereiken.

Sterkte !!

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 4
Badge +2

He, het is ook gewoon niet niks .

 

Dat jij je zo rot voelt is een hele normale reactie, als dat niet verwerkt/geaccepteerd/over gesproken wordt dan blijft dat je op een negatieve manier beïnvloeden.

 

Ik ben het met Tartan eens dat het goed is om de kindertelefoon te bellen! Dat je 5 maanden geleden gestopt bent met zelfbeschadiging is zo SUPER knap. Je doet het niet voor niks.

 

En als er wat is, let us know. 

 

Jij kunt dit en wij geloven in jou!

 

Heel veel liefs!!:)

Reageer