Skip to main content
Vraag

Is het normaal om raar te zijn?

• June 26, 2025
  • 4 reacties
  • 86 Bekeken

Ganime
Forum|alt.badge.img

Hoi,
Ik ben G, ik ben 14 jaar en ik voel me best vaak… tja, anders. Niet per se op een enge manier, maar gewoon alsof ik uit een andere handleiding kom dan de rest van de klas.

Ik zal het uitleggen met een paar voorbeelden, dan snap je het misschien:

• Als iemand vraagt wat m’n favoriete artiest is, noem ik zonder nadenken Hatsune Miku (een Japans digitaal zingend meisje), terwijl anderen het over Drake of Travis Scott hebben.

• Tijdens pauzes speel ik liever een indiegame in m’n hoofd dan dat ik mee praat over voetbal.

• Ik maakte ooit een soort strip over mezelf als ruimteheld en gaf die per ongeluk in bij Engels in plaats van m’n boekverslag. De docent dacht dat het satire was. Het was bloedserieus.

• Soms oefen ik gesprekken in m’n hoofd vóór ik met iemand praat. En dan gebeurt het alsnog dat ik “dankjewel” zeg als iemand “hoi” zegt.

• Laatst had ik een knuffel van thuis in m’n tas zitten “voor de grap”, maar hij viel eruit tijdens biologie. Iemand dacht dat het een emoji-kussen was. Het was dus een animepop. Awkward x1000.

Ik weet dat ik niet de enige op de wereld ben die zich zo voelt, maar op school lijkt het soms wel zo. Iedereen doet alsof alles normaal is en ik ben dan degene die nét weer iets geks zegt of precies op het verkeerde moment lacht.

Zijn er meer mensen zoals ik? Die zich anders voelen, maar ook gewoon graag erbij willen horen?

Groetjes,
G

4 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • June 27, 2025

Hey! Mooi toch, wees lekker jezelf! Je zou er pas wat aan hoeven te doen als je ergens last van hebt of het niet wilt maar zolang dat niet zo is, mooi toch! Ik ben ook wel "raar" en dat houd ik graag zo 😉. Ik houd wel van kinderen/ jongeren die lekker individueel zijn en niet in de main stream zitten. Zegt mii dat je een persoonlijkheid bent. Be happy! 

Liefs Tover xxx

• June 27, 2025

Hallo, 

Ik sluit me volledig aan bij ​@Tover01. Het is niet erg om anders te zijn. Ik ben ook de enige van de hele afdeling die naar klassieke muziek luistert, dus andere smaak maakt niemand uit.

Liefs!

• June 28, 2025

Hii

Ik ben ook 'anders'. En dat is oke! Net als bij jou! Gelukkig ook maar dat niet iedereen hetzelfde is.

xxx Lieve

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Iedereen is raar toch? Dat is juist mooi 😀