Skip to main content

is het normaal om me zo te voelen

• July 21, 2026
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hi ik Esmee ik ben 15 jaar 

de laatste tijd heb ik het best moeilijk. ik zal even wat backstory geven, ik heb ongeveer 3 jaar terug heel erg nare gedachten gehad ik dacht veel aan zelfmoord en beschadigde mezelf ik heb hier heel lang mee gezeten en nu nogsteeds een beetje de gedachten dat ik mezelf zeer wil doen maar wel minder. ongeveer een jaar terug kreeg ik heftige ruzie met mijn moeder tot het punt waar ik haar maanden niet sprak (hele verhaal op me profiel) dat is nu weer minder maar het is me altijd bijgebleven en nu nogsteeds elke keer als ik daar ben voel ik me naar en dan kom ik weer thuis (bij mijn vader) en dan ben ik zo overprikkeld dat ik dat op hem afreageer maar ik zit daar heel erg mee. de laatste tijd ben ik ook heel snel heel erg overprikkeld en soms komt dat in 1 klap binnen ik ben 2 dagen terug erg boos geworden op een vriendin en weet niet eens waarom ik voel af en toe zo'n erge woede in me en me hoofd zit zo extreem vol. het ene moment ben ik leuk bezig en het andere ben ik ineens heel boos of verdrietig weet iemand waarom?

groetjes Esmee xx

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • July 21, 2026

Hee Esmee,

Wat heftig dat je al zo lang met dit soort dingen zit. ❤️ Ik vind het echt knap dat je dit hier durft te vertellen.

Ik denk niet dat iemand hier precies kan zeggen waarom je je zo voelt. Misschien heeft alles wat je hebt meegemaakt er wel mee te maken. Dat lijkt me ook heel zwaar.

Fijn dat de gedachten om jezelf pijn te doen minder zijn geworden, maar ik vind het wel belangrijk dat je er niet alleen mee blijft rondlopen. Heb je iemand met wie je hierover kunt praten? Bijvoorbeeld je vader, iemand anders die je vertrouwt of de Kindertelefoon? Dat kan echt helpen.

En wees alsjeblieft niet te streng voor jezelf. Je hebt veel meegemaakt en het is logisch dat dat soms nog invloed heeft op hoe je je voelt.

Heel veel sterkte. ❤️ En onthoud dat je er niet alleen voor staat.

Cent
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 25, 2026

Hoi hoii. Ik heb een tip wat mischien kan helpen. Ik weet niet of het voor jou mogelijk is maar, boksen kan helpen met dit soort gevoelens. Dan kan je het er "uitslaan". Op mijn vorige school was er zechmaar een groep waarmee je dan ging boksen om je gevoelens eruit te halen. Of bij een club of zelfs thuis. Wat ik weet kan dat helpen.

Hopelijk heb je er wat aan. Groetjes cent!