is het mijn schuld?

  • 22 February 2022
  • 22 reacties
  • 211 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

mijn hoofd zit over vol met vragen kan iemand mij helpen


22 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Welke vragen?

waarom mijn oma is overleden en waarom mijn moeder niet gwn abortus heeft gepleegd toen zen mij kreeg

Hey Rox24017,

 

Dat zijn wel lastige dingen en vragen die er door je hoofd heen spoken. Je geeft in je tags ook het woord depressie aan. Wil je ons misschien vertellen hoe het met je gaat? 

Als je hoofd zo vol zit met deze vragen kan je misschien al je gedachtes eens op een papiertje of in een schriftje opschrijven. Dan schrijf je als het ware alles uit je hoofd op het papier waardoor je hoofd misschien eventjes wat leger en rustiger wordt. Dat helpt mij altijd tegen chaos in mijn hoofd dus misschien kan je dat proberen en wie weet helpt het je een beetje!

 

Groetjes,

NaamNietBekend 

Het is natuurlijk niet jou schuld 

Praat eens met een vertrouwenspersoon hierover misschien kan dat je helpen 

 

X Zelle 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Praat met iemand die je volledig vertrouwt en ik hoop dat alles beter wordt 

Heyy

 

Dit allemaal is inderdaad echt niet jouw schuld! Het lijkt mij net zoals MCES en Zelle ook een goed idee om met iemand te gaan praten die jij vertrouwd. Die kan jou goed helpen en ondersteunen zodat je je hopelijk beter gaat voelen. En praten kan ook echt heel erg opluchten. Heb je iemand die jij volledig vertrouwd waar je terecht kan?

Als je het lastig vindt om met iemand in je omgeving te praten en als je graag anoniem met iemand wilt spreken kan je ook altijd eens een keer bellen of chatten met de kindertelefoon. De mensen die daar werken zijn super lief en kunnen je ook goed verder helpen!

 

Groetjes,

NaamNietBekend 

Reputatie 7
Badge +7

Welke vragen?

 

Waarom zijn oma is overleden?

En waarom zijn moeder geen abortus had gepleegd toen ze hem kreeg?

Heel erg om dit te horen😓

Hey, de dingen waar je mee zit zijn NIET jou schuld. Dat moet je ook niet denken. En als je het toch denkt kan je inderdaad het best met iemand gaan praten.

Sterkte

j8j8

Hey!

Ik denk dat een goede eerste stap voor jou is om hier op de site van de kindertelefoon een telefoongesprek of chat te starten met een medewerker, dan kan je namelijk een langer verhaal houden en echt persoonlijk geholpen worden!

Sterkte!

Lucas

Hey Rox24017,

 

Dat zijn wel lastige dingen en vragen die er door je hoofd heen spoken. Je geeft in je tags ook het woord depressie aan. Wil je ons misschien vertellen hoe het met je gaat? 

Als je hoofd zo vol zit met deze vragen kan je misschien al je gedachtes eens op een papiertje of in een schriftje opschrijven. Dan schrijf je als het ware alles uit je hoofd op het papier waardoor je hoofd misschien eventjes wat leger en rustiger wordt. Dat helpt mij altijd tegen chaos in mijn hoofd dus misschien kan je dat proberen en wie weet helpt het je een beetje!

 

Groetjes,

NaamNietBekend 

dankje wel ik heb er echt last van

Welke vragen?

 

Waarom zijn oma is overleden?

En waarom zijn moeder geen abortus had gepleegd toen ze hem kreeg?

Heel erg om dit te horen😓

ja dankjewel

Reputatie 7
Badge +19

waarom mijn oma is overleden en waarom mijn moeder niet gwn abortus heeft gepleegd toen zen mij kreeg

Wil je dood dan? Die laatste vraag snap ik niet

Reputatie 7
Badge +7

Toen hij geboren werd zou hij willen dat zijn moeder abortus had gepleegd en dan was hij dood

Wil je dood dan? Die laatste vraag snap ik niet

ja

Reputatie 7
Badge +19

Alstjeblieft maak jezelf niet dood daar maak je het leven niet beter mee wees een voorbeeld en zet door sta sterk!!! Waarom wil je dood? Wat is er gebeurt?

Hoii,

Ik probeer als mijn hoofd vol zit altijd gwn te concentreren op de stilte. Probeer je gedachten een soort van over te schakelen naar iets anders/de stilte om je heen. Bekijk in je hoofd al je vragen even en kijk rustig of je er een antwoord op hebt. Als je erachter bent of gwn geen antwoord hebt adem je diep in en adem je rustig en langzaam uit. Terwijl je uitademt blaas je de gedachten naar je achterhoofd.

Ik weet niet of dit heel duidelijk is maar ik hoop dat dit helpt! Succes!

 

Chloe

@Rox24017 , hoe gaat het met je nu? Heb je al met iemand gepraat of iets gedaan?

Reputatie 7
Badge +18

Hoi ik had dit nog niet eerder gelezen maar aaahw wat zielig vind ik :(  mag ik een hug geven ? En we zijn er allemaal om je te helpen. Ik hoop dat je mensen vind die je kunnen steunen en laten zien dat je er helemaal mag zijn ! Wij iig wel :)  ik vind het echt erg dat je voelt dat je er nioet moest zijn,  Ja tuurlijk wel dus ! Hoe gaat het nu met je dan?

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +14

waarom mijn oma is overleden en waarom mijn moeder niet gwn abortus heeft gepleegd toen zen mij kreeg

Heyy lieve @Rox24017

Het is nooit jouw schuld en dit al helemaal niet.

Je kan er niks aan doen dat je oma is overleden… Hoe verdrietig het ook is. :( Nog gecondoleerd. :/ 

En je moeder heeft geen abortus gepleegd omdat ze van je houd! Daar hoef je je echt niet druk om te maken. Wij zijn er voor je en als er iets is dan kan je altijd bij ons terecht. Mag ik je een virtuele hug geven. :) want dat verdien je wel. :) 

xx Eenmeisje004 

niet zo goed

 

waarom mijn oma is overleden en waarom mijn moeder niet gwn abortus heeft gepleegd toen zen mij kreeg

Heyy lieve @Rox24017

Het is nooit jouw schuld en dit al helemaal niet.

Je kan er niks aan doen dat je oma is overleden… Hoe verdrietig het ook is. :( Nog gecondoleerd. :/ 

En je moeder heeft geen abortus gepleegd omdat ze van je houd! Daar hoef je je echt niet druk om te maken. Wij zijn er voor je en als er iets is dan kan je altijd bij ons terecht. Mag ik je een virtuele hug geven. :) want dat verdien je wel. :) 

xx Eenmeisje004 

mijn moeder laat me vallen

 

Reputatie 7
Badge +14

@Rox24017 Hoezo laat je moeder je vallen?

xx Eenmeisje004 

Reageer