Vraag

Is er meer aan de hand??

  • 17 March 2019
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
In mijn vorige topic heb ik al wat verteld maar ik wou nog wat dingen kwijt want ik snap mezelf soms niet meer. Ik zit echt niet lekker in me vel soms gaat het iets beter dan weer niet. Ik kan me soms niet goed concentreren hierdoor. En heb vaak geen zin om iets te doen gewoon lekker de hele middag op me iPad en telefoon doe ik dan. Soms kan ik alleen maar negatief denken over mezelf. Ik weet al wel van mezelf dat ik overgevoelig ben maar veder niet is er nog iets anders aan de hand? E n bij de antwoorden bij mijn vorige topic werd er geantwoord dat ik gepest wordt maar wat moet ik hiermee doen?

2 reacties

Hey!

Je voelt je niet lekker in je vel en weet niet hoe dat komt.
Er zijn verschillende dingen die oorzaak kunnen zijn van jouw gevoelens.
Zo is het zo dat de gevoelens die jij beschrijft heel vaak voorkomen in de puberteit vanwege de hormonen.
Ook het feit dat je gepest wordt kan je heel onzeker en ongelukkig maken.
Als je denkt dat er meer aan de hand is kun je daar best eens over praten met een volwassene die jou goed kent of die er professioneel mee bezig is.
Je mentor kan je bijvoorbeeld al goed vooruithelpen, ook een arts, leerlingenbegeleider of psycholoog zal er voor zorgen dat je indien nodig juiste hulp krijgt.
Ook voor het pesten lijkt het me echt nodig dat je hier met iemand over spreekt, dat kunnen zeker de bovengenoemde personen zijn. Het handigste is wanneer het iemand is die zowel jou als de anderen kent, als ze in jouw school zitten is dat bv. de leerlingenbegeleider.
Ook kan hierover praten met je ouders echt opluchten, vaak hebben die al het gevoel dat er iets scheelt.
Als je dit nog niet durft kun je beginnen een mail te sturen naar één van die personen, of eerst om raad te bellen of te chatten met de kindertelefoon.

Groetjes
Lot
Hey,

Ben je depressief, omdat mensen je pesten? Zit er meer achter? Of verveel je je ook gewoon heel erg? Als je je erg verveelt, zou ik een hobby gaan oppikken, misschien kun je gaan gamen, of een Youtube kanaal beginnen? Met een Youtube kanaal heb je echter kans dat mensen je meer gaan pesten, maar als je het onder een schuilnaam doet, is het misschien wel leuk.

Als je wordt gepest, moet je doen wat Lot bijvoorbeeld zegt: naar de mentor of naar een vertrouwenspersoon.

Terug naar hobby's, je kunt ook gaan sporten in plaats van gamen, natuurlijk...

Groetjes,
Een Persoon Zonder Naam

Reageer