Skip to main content
Vraag

Is dit SH?

• August 4, 2025
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

Is mezelf in de spiegel bekijken en met een pincet huid van mijn gezicht af pulken SH? Soms doet het wel pijn en er ontstaan wel wondjes van.  Klinkt heel raar maar als ik dit doe, geeft me rust en heb ik even geen gedachtes. M'n ouders weten niet dat ik dit doe. 

Ze weten wel van een andere manier waarop ik mijzelf pijn doe en waar wondjes door ontstaan. Ze zeggen dat ik er mee moet ophouden maar het lukt me gewoon niet. Net als dat het me niet lukt om te stoppen met nagelbijten. Ookal doet het zeer. Het lukt me gewoon niet om te stoppen. Hebben jullie hier adviezen voor wat im het beste kan doen?

ik wil het nu eigenlijk wel echt weten of dit ook SH is en wat ik er aan kan doen, want ik wil er vanaf.

xx liefs Wolf 🐺

*Tekst aangepast door De Kindertelefoon wegens regel 6: plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum*

2 reacties

Yasmientje
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • August 5, 2025

Hoi ​@Wolf ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Yasmin(De Kindertelefoon) 

armydreamerss
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • August 5, 2025

Als je jezelf expres pijn doet is het sh