Skip to main content

Hey,

Ik ben bijna 2 jaar geleden meerdere keren door mijn toenmalige mentor aangeraakt bij mijn borsten. Ook dwong hij mij om hem een knuffel te geven en na elke les van hem te blijven. Ik mocht niks zeggen, anders zou hij mijn persoonlijke geheimen delen in de klas. Ik vraag me nu af of dit aanranding is of niet? 

Kunnen jullie helpen?

Liefs

Ja, dit is aanranding en ook nog eens hele heftige ook... Heb je er al over gepraat met in ieder geval je ouders? Als je dit nog niet hebt gedaan zou ik dat wel doen. Ik zou (als je het durft) naar de directeur lopen of iemand die boven je mentor staat en daar je verhaal doen... Het komt echt goed!

Hey, ja dat zijn zeker ongewenste intimiteiten. Niemand mag jou aanraken tegen jouw wil en al zeker geen volwassen persoon. Iemand die de macht over je heeft en dan dit doet zit heel erg fout! En voor jou is het een nare ervaring. Je kunt misschien het beste met iemand er over praten die je vertrouwt. Heb je nu bijvoorbeeld een goede mentor? Of is er een vertrouwenspersoon? Je ouders kun je mee praten . En je kunt ook eerst eens met de Kindertelefoon bellen voor advies.  

https://www.kindertelefoon.nl/bellen 

En heel veel sterkte, ik hoop dat je hier mee gesteund en geholpen wordt! 

Liefs, Tover xxx

Hey @Chihiro en @Tover01 ,

Bedankt voor jullie reactie, die mentor is gelukkig al weg van de school, omdat hij geen lesbevoegdheid bleek te hebben. Verder durf ik het niet te delen met iemand, omdat dit er voor heeft gezrogd dat ik trustissues heb opgebouwd… Ik weet t allemaal niet meer

@erganoniem ik snap dat je trustissues hebt door wat er is gebeurd, maar alsnog zou ik erover praten. Het helpt echt heel goed om er met iemand over te praten 🙂 Als je niemand hebt om mee te praten kan je altijd je verhaal kwokt bij de kindertelefoon, je kan bellen of chatten. Ik weet zeker dat zij echt goede oplossingen hebben.

Bedankt @Chihiro

Ik zal het proberen!

Reageer