irritaties + vraag aan 'hipsters'

  • 2 June 2015
  • 2 reacties
  • 199 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik moet even wat frustraties kwijt, dat moet hier wel kunnen.
Heb een lange en samengevatte versie.

LANG
Ik zelf heb al jaren echt mjjn eigen kleding stijl (ouderwets spul (vintage), high waisted, crop tops, dr martens, tuinbroeken, baggy broeken, dingen met kant).
Ik vind het enorm irritant dat veel mensen dat nu dragen omdat het 'mode' is.
1) omdat ik er niet tegen kan als mensen massaal iets gaan kopen omdat het 'in' is.
2) Ik koop bijna al mijn kleding op marktplaats, daar wordt er op dingen waar een jaar geleden nauwelijks animo voor was nu op los geboden. Wat weer inhoud dat ik weer meer moet gaan betalen dan voorheen. Ook in de winkels zijn prijzen omhoog gegaan omdat het nu mode is.
3) ik hoor achter mijn rug om dat mensen best wel gemene dingen zeggen (in de richting van: die wil cool doen met die stijl). Niet dat het mij interesseert wat anderen van mij vinden, maar waarschijnlijk vindt niemand het 'leuk' om geroddel achter je rug om te horen.
4) ik onderscheide mijzelf door mijn stijl van anderen. Ik heb altijd al een hekel gehad aan mode volgen en zijn zoals de meesten. Doordat er nu zo veel mensen dat soort dingen dragen lukt het mij niet meer om mij op die manier te onderscheiden.

Verder zijn er ook qua levensstijl en hobby's dingen waar aan ik mij irriteer.
Ik was altijd al fan van longboard, gamen, haken en nog wat dingetjes. Veel mensen doen dat nu omdat die 'hipster willen zijn'. (Alle punten van hierboven komen ook voor bij dit.)

SAMENGEVAT
Veel mensen kopen en doen nu dingen die ik altijd al deed omdat ze 'hipster' willen zijn. Waardoor ik mij niet meer kan onderscheiden van de rest en vele reacties krijg dat ik er te graag bij wil horen. (Het is niet belangrijk wst anderen van mij vinden, maar het is wel irritant steeds negatieve dingen te horen).
Daar irriteer ik mij dus aan.

--------------------------------------------------------

Ik weet dat geïrriteerd zijn geen zin heeft, maar ik kan het niet helpen dat ik mij er zo door voel. (Als mensen dingen kopen en doen omdat ze dat leuk vinden, oké, maar niet om er bij te horen of cool te willen zijn)

Ik heb verder nog een vraag aan mensen die wel dingen kopen en dragen om er bij te horen/omdat het in is: waarom koop/doe je dingen om er bij te horen?
(Zou dat graag willen weten omdat ik mij niet in kan beelden waarom je dat doet)

2 reacties

Mensen willen die "swag" hebben drm kopen ze kleren die in zijn. Dus jij hebt ook die "swag" (die andere moet je gwn negeren)

Nou ik koop meestal geen kleding Wat in de mode is, maar ik heb ook niet echt een eigen stijl. 

Reageer