Hoi,
Ik ben dus een introvert persoon maar ik denk dat ik ook sociale angsten heb.
Op school tijdens de lessen ben ik meestal stil, en ik heb vaak liever niet de beurt als de docent een vraag stelt. Als ik een vraag heb durf ik hem vaak niet te stellen, want ik durf het gewoon niet.
Als ik een presentatie moet geven voor de klas dan zit ik helemaal te stressen en zit ik met mijn handen aan het friemelen en mijn stem trilt dan ook helemaal en het verhaal loopt dan ook niet echt goed. Soms krijg ik ook gewoon een black out tijdens het presenteren.
In de pauze’s zit ik wel gewoon bij mijn vriendengroep maar ik ben nog steeds best stil. Ik hoor anderen praten met elkaar en ik denk soms wel dat ik ook gewoon kan meepraten maar ja, ik heb daar dan vaak geen zin in of ik denk laat maar. Ik spreek ook nooit buiten school af met vrienden, maar dat maakt mij niet uit.
In het openbaar als ik bijvoorbeeld in de winkel ben en ik weet iets niet of ik kan iets niet vinden durf ik het ook nooit te vragen. Ik ben eigenlijk al best lang bang voor contact met andere mensen.
Ook als ik iemand moet bellen (behalve mijn ouders dan) dan durf ik het ook niet. Als dan eenmaal aan het bellen ben na 10 minuten stressen dan loopt het gesprek ook niet helemaal lekker.
Bij mij op school is er wel een ‘weerbaarheidstraining’ maar die is 2 maanden geleden al geweest.
Hebben jullie tips zodat dit minder kan worden (deze angsten en onzekerheid) of zelf ervaringen?
Groetjes Monkeyboy08