Vraag

Internet vriend een beter leven geven, maar hoe?

  • 19 February 2020
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi! Ik  heb een jaartje geleden een ander bericht over dit onderwerp op mijn oude acc geplaats. Helaas zowel mijn wachtwoord als mijn email vergeten, lekker bezig haha. Dus, dan maar opnieuw! Mijn beste vriend woont in Amerika, in een streng gelovig christelijk gezin (hij is zelf atheist). We kennen elkaar nu 3 jaar, en praten veel over het internet. Zodoende is hij mijn alles geworden, mijn grootste steun en toeverlaat en ik ook die van hem. Hij is transgender (geboren in een vrouwenlichaam) en bisexueel, iets wat zijn familie natuurlijk nooit zal accepteren. Hij heeft het vreselijk thuis, moet verplicht in een rok naar de kerk, mag niet zijn wie hij daadwerkelijk is… Hij is ook nog eens heel arm en kan daarom niet naar de hogeschool, waardoor hij waarschijnlijk geen goede toekomst zal hebben. Ik zou hem zo graag willen helpen… Als het aan mij lag was hij nu al lang hier bij mij in Nederland, veilig en vertrouwd. Maar van mijn ouders mag ik geen vrienden zijn met onbekenden i.v.m gevaar, verhalen over pedos en oplichters etc. Ik ben 17 jaar oud, hij 19. Het is dus niet zo dat ik 13 en hij 21 is ofzo, dat zou een beetje eng zijn natuurlijk, hahaha. Ik wil niet dat ze mij en mijn vriend niet meer met elkaar laten praten, ik weet namelijk dat hij is wie hij is (we hebben gebeld, gevideochat, videos gestuurd) en dat hij mij niet in de maling neemt. Ik weet niet hoe ik hem kan helpen, ik geef hem advies en probeer hem te laten zien dat hij mannelijker is dan hij denkt, dat hij lief en knap is enzo, en ik zeg dat hij vast ooit wel een soort grote doorbraak krijgt en geld gaat verdienen om uit huis te kunnen en eventueel zelfs te kunnen doorstuderen. Al weet ik dat de kans klein is. Hoe kan ik hem helpen? Ik denk dat mijn ouders het enigszins wel zouden kunnen accepteren als ik het ze rustig vertel, mijn vriend en ik waren van plan om hem misschien een video te laten maken voor mijn ouders waarin hij over zichzelf vertelt enzo. Maar alsnog, ik ben zo bang om hem kwijt te raken… Dat zou vreselijk zijn. Ik zit hier al 2-3 jaar mee. 


3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hey lovelive00,

 

Ik snap dat je hier natuurlijk heel erg mee zit maar zo te horen kan jij zelf er niet echt iets aan doen. Echter kan je wel vragen of er mensen zijn in jouw omgeving die je kunnen helpen. Misschien andere volwassenen die hem kunnen helpen. Aangezien hij 19 is kan je hem natuurlijk ook aanraden op zichzelf te gaan wonen of naar de rechter te stappen. De rechter zal hem namelijk eerder gelijk geven dan de ouders. 

 

Ik hoop dat dit nuttig is

T-Town

Aangezien hij 19 is kan je hem natuurlijk ook aanraden op zichzelf te gaan wonen of naar de rechter te stappen. De rechter zal hem namelijk eerder gelijk geven dan de ouders. 

 

 

Beste T-Town, Bedankt voor uw antwoord! Helaas kost naar de rechter stappen in Amerika al snel veel geld, en hij heeft heel weinig geld. Soms zelfs zo weinig dat zijn familie niet genoeg te eten heeft… Deze optie wordt voor hem dus erg lastig, helaas. Alsnog bedankt voor het meedenken <3

hey,

super fijn voor jou dat je zo een goede vriendschap hebt opgebouwd!

Het is inderdaad wel een sterk verhaal, en je bent al goed op weg naar een goede oplossing, als ik het zo hoor. Je ouders zijn volwassenen, dus ik denk dat zij beter weten wat ze kunnen doen op “volwassen” gebied. Zij hebben al meer ervaring maar dat betekent niet dat jij in de tussentijd niet aan de slag kan gaan!

Het is echt geen pretje om in Amerika te wonen, zeker omdat ze daar geen dingen kennen zoals de verzekering, of ziekenfonds. Daar leef je voor jezelf, en betaal je alles zelf. Daarom kunnen jij en je vriend volgens mij niet zoveel doen op eigen houtje. Ik ben gerust dat je zegt dat je al gevideochat hebt, want het kan inderdaad wel een stunt zijn waarbij mensen gewoon geld proberen in te zamelen. Daarom denk ik dat het nog altijd beter is dat je geen geld, of toch geen massa’s geld opstuurt naar hem. Dit is waarschijnlijk in jouw ogen, geen raad dat opgevolgd moet worden, want jij kent hem het beste. Maar ik stel voor dat je toch eerst voor zeker speelt.

We leven nu in een maatschappij waar alles draait om internet, sociale media en viraal gaan. Ik denk dat je hem het beste kan helpen door zijn verhaal te delen. Zo kan je een blog starten: zie hier hoe je kan starten. Dit kan je dan delen via jouw facebook, instagram en kan je er alles aandoen dat mensen zijn verhaal delen en lezen. Schrijf er ook bij hoe eventuele mensen dat je willen steunen contact met jou willen opnemen. Ook kan je een instagram pagina aanmaken. Vele mensen zijn nu into transgender en mensen dat niet mogen zijn wie ze willen zijn. Probeer het viraal te laten gaan! Je kan ook kranten of online websites contacteren of je ze willen helpen, maar hier kruipt dan al snel geld in, en kost veel moeite.

ik vind het een goed idee om een video te tonen aan je ouders over hem, misschien kan je deze ook gebruiken voor als je een filmpje maakt of je instagram pagina.

 

Ik wens je heel veel succes! 

liefdevolle groetjes Zon☀

Reageer