TW: Over lijken, organen en lijkschouwing idk maar voor de zekerheid een tw :>
Wil namelijk niemand schaden of iets, EN het is waarschijnlijk in kleine details.
Mijn broer zei dat het niet gezond was om een lijkschouwing te kijken en het ook nog eens leuk te vinden. En hij zei dat hij liever had dat ik ermee stopte. Aangezien ik anders uiteindelijk geen gevoelens meer zou voelen in die zin. (Kwa verdriet, angst zulke dingen doordat ik dan te heftig normaal zou gaan vinden)
Wat op zich redelijk wel klopt, een mens dood zien vind ik absoluut geen probleem meer, en vind ik zelfs cool, interessant en fascinerend. Maar een dier dood zien vind ik echt enorm naar. En blijkbaar zou ik dat ook bij mensen moeten hebben.
In de zin wanneer je bijvoorbeeld organen of iets kan zien.
Ik keek (en kijk) namelijk een video van een persoon die word opengesneden en de organen ervan worden uitgehaald en ik leer mezelf hoe ik dat zou moeten doen.
En nee niet omdat ik dat bij levende mensen zou willen doen ofzo. Ik vind het gewoon cool en interessant.
Maar ik snap niet helemaal waarom ik dat perse erg moet vinden of naar om naar te kijken in plaats van ontspannend en leuk.
Die mensen vinden het (neem ik aan) ook erg leuk...
Maar de geluiden zijn echt heel erg rustgevend.....
Het enige waar ik me ongemakkelijk bij voel is wanneer ik zijn geslachtsdeel zie.......
En mijn broer zei ook dat het zelfs op geneeskunde nog niet eens zo heftig was. Maar ik beschouw het niet als heftig.
Redenen waarom:
1. Het persoon is toch al dood
2. De persoon voelt het toch niet
3. We hebben allemaal organen
4. Het is juist leuk om te zien hoe de binnen kant van een echt menselijk lichaam er uit ziet, dat wilde ik al HEEL erg lang weten.
5. Ik heb wel erger gezien
6. Ik vind de geluiden erg rustgevend (van het snijden en het breken van botten)
Klinkt maybe duister maar dat gekraak is echt ontspannend en het snijden ook en de geluiden van organen die bijvoorbeeld uit elkaar worden getrokken of een beetje slijmerig zijn van bloed of doordat ze ze vastpakken en ze er uit proberen te halen/snijden ook.
En het zien ook....
Sommige (de meeste) organen zijn zooooo zacht en blubberig dat ik eigenlijk gewoon zelf mee wil doen hahahahaha. Ja maar ja ik kan het alleen zien, net als bij slime dat je het zelf ook gewoon wilt doen.
Maar nogmaals nee ik ga het niet doen... Want ik wil geen problemen... Maar als ik een operatie moet wil ik mijn eigen organen wel ook zien omdat het mij best nieuwsgierig maakt.
En ik wil ook weten hoeveel vet ik heb in mijn lichaam kwa wat zichtbaar is. (Soort van geel vlees).
En is het raar dat ik wil weten hoe het ruikt? Dat vind ik het raarste tbh want ja ik denk dat het heel erg stinkt maar ik wil ruiken hoe die organen ruiken.
Het is rustgevender dan slime videos, voor mij in ieder geval.
Maar mijn broer wil dat ik ermee stop, maar ik vind het oprecht heel erg leuk………
En ik wil eigenlijk niet stoppen
Ik wil misschien zelf ook lijkschouwer worden omdat ik 1 de dood heel erg cool en interessant vind en 2 ik zelf ook in een lichaam zou willen om snijden en het te onderzoeken.
En er organen uit halen, dat vind ik erg cool…