Skip to main content

insomnia? (slapeloos)

• March 25, 2025
  • 2 reacties
  • 31 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

heyy! ik heb weer s iets te vertellen, nou ik kom heel moeilijk in slaap. Het word soms wel is zo erg tot 5 uur ‘s ochtends…  en soms haal ik wel is nachten door.. meestal is het rond 2 uur wanneer ik me moe voel, en soms wat eerder en dan ben ik er erg blij mee. Ik denk dat ik Insomnia heb, maar weet het niet zeker. dit gaat al zo'n 2/3 jaar zo en ik denk niet dat het goed is. ik ben namelijk pas 12 jaar oud en als ik anderen hoor liggen ze al te slapen om 10 uur,  gelijk wanneer ze naar bed moeten. Ik niet dus, moet ik dit aan iemand vertellen buiten vriendinnen? 

liefss!!

2 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • June 17, 2025

ik weet is late reactie maar als je insomnia hebt is het als je ongeveer 2 dagen ofzo niet kunt slapen en dan overdag dat je in slaap valt dus waarschijnlijk heb je het niet maar het best kun je er wel even mee naar de dokter gaan 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey ​@Vinera! Wauw, dat klinkt echt heftig zeg, zo lang al moeilijk in slaap komen, dat is niet niks, vooral op jouw leeftijd. Het is heel begrijpelijk dat je je daar zorgen over maakt, en goed dat je het nu deelt.

Ja, je mag dit zeker aan iemand vertellen buiten je vriendinnen. Denk aan een ouder, verzorger, of misschien een leraar of schoolverpleegkundige waar je je fijn bij voelt. Zij kunnen je helpen om te kijken wat er precies aan de hand is en samen met jou een oplossing zoeken.

Insomnia kan echt vervelend zijn, vooral als het zo lang duurt. Er zijn ook dingen die je zelf kunt proberen, zoals minder schermtijd vlak voor het slapen, een vast slaapritme aanhouden, en een rustige omgeving maken om in te slapen. Maar het belangrijkste is dat je het niet alleen hoeft te doen.

Hoe voel je je er eigenlijk nu bij?

xx liefs Wolf 🐺