inner conflict

  • 31 October 2021
  • 0 reacties
  • 24 Bekeken

Badge

hoi hoi iedereen

 

In de afgelopen paar dagen zit ik als het ware met een inner conflict, dus daarom vraag ik hier om jullie advies.  

Oké, het gaat dus om twee vriendinnen mij. Ik noem ze hier als vriendin A en vriendin B. 

A is al voor een halfjaar,  of langer,  aan de praat met een jongen die ze via het internet kent. Die guy is geen enge oude man of wat dan ook, so don't worry about that. Wat er precies aan de gang was tussen haar en de jongen weet ik niet helemaal zeker. Maar op basis van wat er mij verteld is:  ze begonnen als soort van vrienden, toen hebben ze voor heel even wat met elkaar gehad maar volgensmij is er zijn er wat dingen gebeurd waardoor die twee nu geen contact meer met elkaar hebben. In ieder geval, zij heeft hem geblokkeerd omdat ze, denk ik, niks meer met hem te maken wilt hebben.  

Vriendin A en B zijn  elkaars beste vriendinnen, dus B wist hier vanaf het begin al van etc. en mij is er dus ook het een en ander door A verteld.

Maar A heeft die jongen dus geblokkeerd, maar laatst zocht die jongen dus contact op met B. Vriendin B had dit aan Vriendin A laten weten en ik wist er dus ook van en heb ook hun gesprek mogen lezen, delen ervan in ieder geval. De jongen zocht dus contact op met B om te vragen hoe het met A ging, omdat hij dus eigenlijk wel weer met haar wil praten.  

Een paar dagen geleden kreeg ik een snap van B waarin ze zei dat A had gevraagd aan als ze de jongen wil blokkeren, dus om niet meer met hem te praten.  B had dit in eerste instantie gedaan zij ze, maar heeft die jongen later weer gedeblokkeerd en praat nu elke dag met hem. Hier weet A niks van af.  Ook heeft B een vriendje die heeft aangegeven dat hij het niet helemaal chill vind dat zij met die jongen praat, omdat die jongen niet per se de beste reputatie heeft. 

B praat dus nu achter de rug om van A, haar beste vriendin, met die jongen. En ook soort van achter de rug om van haar vriendje. En ik weet hier dus van. Ik sta bekend als de 'non judgemental friend' dus is dit mij ook verteld. Zelf heb ik hier wel mijn mening over: ik vind het zeker niet fair dat B dit achter A haar rug om doet, en vind eigenlijk ook dat B hiermee moet stoppen.  Ik vind het wel het juiste om dit aan A te vertellen maar ik wil tegelijkertijd niet een snitch zijn omdat ik weet dat A hiermee B zal confronteren door te zeggen dat ik dit verteld heb. 

Al met al, ik heb dus geen idee wat ik nu moet doen en doordat ik me stil hou en B met mij hierover praat, ben ik ook achter A haar rug om bezig en dat vind ik dus echt niet ok.

Ik zie dat ik een essay als het ware heb geschreven, maar ik hoop dat daardoor de situatie wat duidelijker is. 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden! 

 

groetjes 

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer