Vraag

In een film spelen of op vakantie?

  • 11 January 2021
  • 4 reacties
  • 120 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Beste allemaal,

Als eerst wil ik jullie bedanken voor het klikken op mijn topic. Ik heb namelijk een dilemma. Laat me beginnen bij het begin. Sinds kleins af aan wil ik al in een film of een serie spelen. Ik ben op dit moment 14 en sinds mn 10e ingeschreven bij allemaal castingsbureau’s. Vandaag heb ik eindelijk een mail gekregen met het verzoek of ik in een documentaire wil spelen. Tuurlijk wil ik dat! De opnamedagen zijn deze zomer in FRANKRIJK! Dit is een stukje waar de film overgaat:

“Voor de feel-good-zomer-documentaire zijn we op zoek naar drie bijzondere en openhartige meisjes tussen de 12-14 jaar die graag vertellen over wat er in hun hoofd om gaat en over hoe ze denken over van alles en nog wat! De film zal drie heel verschillende meisjes volgen tijdens hun vakantie met hun familie op een camping in Frankrijk.  In de documentaire volgen we wat ze mee maken. Misschien worden ze verliefd? Alles kan! We willen uiteindelijk een eerlijke film maken die gaat over de liefde, over vriendschap, verwachtingen. “

Er zijn helaas wel een paar nadelen:

  1. Vorig jaar (2020) konden we niet op vakantie naar Marokko (oudergeboorteland) door covid. Onze vlucht is verplaatst naar dit jaar dus. De opnames zijn in de zomer (het moment dat ik in Marokko zou moeten zijn).
  2. Het gaat over liefde. Als er romantische dingen gebeuren of wat dan ook ziet IEDEREEN dat. Mijn familie, leraren etc. Het is best taboe in mijn familie dus ik ben daar best bang voor.
  3. Er staat dat het met je hele gezin moet???????? Ik schaam me doooood voor mn familie dat gaat dus niet gebeuren (of is het een on-set familie?)
  4. WELKE GEHEIMEN ?????

Maar als ik op vakantie ga mis ik een grote kans. Heeft iemand tips? 

 

Av bedankt,

anoniem


4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoihoi, 

Als je in een film/documentaire wilt spelen heb je inderdaad wat nadelen, je noemt ze nu perfect hierboven op, daar zal je als je actrice wilt worden mee moeten leven, zo niet dan breek je je dromen, ik zou zeggen, ga niet op vakantie, je droom is belangrijker dan een vakantie ( kan nu volgens mij niet door covid) dus als je naar frankrijk wilt moet je vooral gaan, groetjes,

 

-flopflop13 

Hey xwanhopig,

Dat lijkt mij inderdaad een lastige keuze! Goed dat je voor jezelf voor en nadelen op een rijtje hebt gezet.

Je hebt nu wel een enorme kans gekregen en het zou best zonde zijn als je die nu laat liggen. Ik snap dat je ook graag op vakantie zou gaan, maar misschien kun je wel van de zomer niet naar Marokko door corona. Die kans is best wel groot aanwezig, dan zou het helemaal zuur zijn als je en geen film hebt en geen vakantie in Marokko.

En over die romantische dingen, het is een film. Je neemt de rol van iemand aan en leeft je daarin in. Die rol zegt niks over wie jij nou echt bent als persoon. ook al is er een taboe, betekent niet dat jij je niet kunt verplaatsen in een rol voor een film. Dat is jouw keuze.

Over het een on-set familie is, dat weten wij natuurlijk niet. Maar ik denk dat als het met jouw gezin geweest zou zijn, dat je dat dan wel te horen had gekregen. En hadden die anderen waarschijnlijk ook auditie moeten doen.

Ik begrijp niet helemaal welke geheimen je bedoelt bij punt 4, want ik zie nergens verder in je topic het woord geheimen staan. Je kunt altijd bij het castingbureau vragen wat het inhoud en wat er van jouw verwacht woord. Dan kun je een gerichte keuze maken.

En ik denk dat je hierin niet een foute beslissing kunt maken. Je kunt kiezen uit twee bijzonder leuke dingen. Doe waar jij je goed bij voelt, denk er over na en neem mee wat er gezegd word hier en vorm je eigen mening.

Groetjes,

Simply Me

 

Reputatie 6
Badge +7

Juist die spanning / taboe over wat er niet mag maakt jouw inbreng heel interessant.

Tip, praat er eens over met je ouders. Want misschien verwacht jouw omgeving / cultuur helemaal niet dat je totaal niet verliefd wordt.  Ze zijn niet achterlijk; gevoel houd je niet tegen.   Alleen kunnen ze verwachtingen hebben over wat je vervolgens doet met die verliefdheid.  

 

Twee aanvullingen op de comments hierboven die al genoeg goede dingen zeggen:

1. Je moet echt voor jezelf nadenken of dit dan wel de juiste stap is. Dromen hebben is altijd goed, en je bent dus ookal heel actief bezig ermee, daardoor loop je al veel stappen vooruit op mensen met dezelfde dromen en minder kansen. Hierdoor kan je juist ook denken, ik ben 14, ik wordt al gecast, als hier zo veel nadelen aanzitten, waarom zou ik daar dan nu op ingaan, er komen waarschijnlijk nog zoveel andere kansen waar ik geen seconde aan hoef te twijfelen. Aan de andere kant is het een ervaring, en zeker als je voor die droom wilt blijven gaan, is elke ervaring, hoe awkward of nadelig ook, handig. Je moet echt een afweging maken, maar dat hoef je niet alleen te doen want...

2. Dit is dus zo iets wat je echt met je familie moet bespreken. Dit gaat namelijk niet alleen over jou en wat jij wilt, zij spelen ook een hele grote rol hierin (snap je hem, badum tsss). 

Reageer