Vraag

In de war met gevoelens

  • 3 September 2019
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik ben een meisje van 15 jaar en ik ben een beetje in de war. Ik heb 2 maanden ofz voel ik me wat minder vrolijk en steeds word k maar minder blij ofz, ik huil/word boos om de kleinste dingen (bij mn ouders/zus) en ik heb vaak het gevoel dat ik het gewoon niet meer begrijp, dat ik niks meer begrijp. Ik heb niet echt zelfmoord gedachtens, maar denk er wel vaak over na over "stel ik zou depressief zijn (of zoiets) hoe zou ik dan zelfmoord plegen" en hoe iedereen zou reageren en wie dr zouden reageren. Ik voel me gewoon niet lekker in mn vel, en heb het idee dat ik steeds minder plezier ervaar in dingen als vroeger.

Ook moet ik omdat in naar havo ben afgezakt naar een nieuwe school, en ookal heb ik nog mr 1 dag gehad voel ik me helemaal niet fijn daar. Op de vwo school waar ik zat was iedereen heel braaf enz en niemand rookte, en op deze school roken dr veel meer mensen en er is veel groepsdruk etc. Ik voel me er gwn niet fijn en heb er een onveilig gevoel, ik ben overigens nooit gepest en heb ook niet persé een negatieve ervaring op deze school, maar mijn gevoel zegt dat gewoon. (De meeste van mijn vrienden zit ik ook gwn nog mee op school, zij zijn meegegaan) Ik voel me vaak minder en dat ik raar ben, dit heeft nooit iemand tegen mij gezegt ofz mr dat is gwn mn onzekerheid.

Oeps dit verhaal is veel langer geworden als gedacht, maar ik hoop dat iemand een idee heeft wat er met me kan zijn en wat ik eraan kan doen.

Alvast bedankt

Xx

2 reacties

Hooii! Als je je niet fijn voelt of niet thuis voelt op je eigen school is dat naar. Misschien kun je je er met je ouders over hebben om te kijken naar een oplossing. En dat je je niet meer zo goed voelt is ook naar. Je moet natuurlijk niet hebben dat het erg word dat je ook daadwerkelijk het uit gaat voeren ook al denk je er niet echt precies aan. Ik denk dat je het afreageert op je familie omdat jij je niet goed voelt en dan moet je het uiten . Nu komt weer een antwoord dat iedereen zou zeggen maar het is ook waar. Praat er over dat is het beste ! Het helpt en het lucht op en iemand kan je dan helpen. Al je woeden van je afschrijven of in iets anders omzetten ( natuurlijk wel iets goeds 😂😂) kan ook heel fijn zijn. Ik hoop dat dit helpt!

kusjesss x
Ik ben het heel erg eens met Thirza, praat erover en neem je tijd. Tijd is ook erg belangrijk, je hebt nog maar 1 (misschien inmiddals al meer) dag(en) op school gehad en wie weet word het wel veel leuker (ik spreek uit ervaring ik zit nu op school nummer 5).
Ook zijn je gevoelens heel normaal, erover praten helpt erg goed en bijna iedereen heeft dit soort gedachtes. Ik voel mij ook nog weleens onzeker, eenzaam of depri en denk dan ook weleens wat er gebeurd als ik er niet meer was als ik dit dan weer eens heb ga ik muziek luisten en, het klinkt misschien raar maar is wel echt aan te raden, mediteren .
Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad.

Geen zorgen en veel succes!

Reageer