In de put

  • 29 June 2021
  • 2 reacties
  • 47 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik kan het niet meer.

Vandaag was het fijn, fijner dan normaal. maar eenmaal thuis van de bieb, alles overspoelde me. '’Ik kan het niet meer.'’ Ik voel me zo alleen, Ik heb 1 vriendin op school die nooit buiten school iets wilt doen. Dan heb ik nog een online vriendin die ik heel soms zie, maar die leek zo veel gelukkiger zonder me. Dan heb ik nog het meisje dat naast me in de klas zit, verteld voluit over haar problemen, die ik niet meer aankan. Dan heb ik nog een atlekiek vriendin die ook niet naast dat iets wilt doen. Ik ben zo alleen, ik kan niet eens meer een beetje met mensen omgaan. Ik ben zo dicht bij van alles laten vallen, iedereen en helemaal opnieuw beginnen. ik krijg nooit een '’I love you too'’ terug. Mijn zusje treitert me de hele tijd en weet niet waar het te ver gaat en mijn broertje lijkt soms niet eens van me te houden. Mijn vader. Ik kan niet met hem praten, hij is misschien wel mijn grote voorbeeld en soms kan ik een goede band met hem hebben, maar ik kan gewoon niet met hem praten. Ik heb alleen nog maar mijn moeder. Ik weet het allemaal niet meer, mijn gedachten razen maar door mijn hoofd. Ik heb slapeloze nachten en mijn cijvers zitten ook niet meer. zo veel stress. Ik heb iemand nodig. kunnen jullie me alsjeblieft advies geven wat ik nu het beste kan doen. Ik krijg al hulp, maar dat is pas net begonnen..


2 reacties

Heyy
 

Wat verschrikkelijk dat je je zo voelt! :(

 

Als je denkt dat je jezelf wat aan gaat doen kan je altijd contact opnemen met 113. Ook kan je iedere dag tussen 11 en 21 uur bellen of chatten met de kindertelefoon! De mensen bij de kindertelefoon bieden je een goed luisterend oor en kunnen je misschien helpen om je wat prettiger te voelen🙂


Site 113 > https://www.113.nl

Telefoonnummer 113 > 0800-0113

Telefoonnummer kindertelefoon > 0800-0432

 

Het is goed dat je al wel hulp krijgt! Het is misschien nog maar net begonnen, maar het gaat je wel echt helpen daar heb ik vertrouwen in!!

 

Je geeft ook aan dat je moeder eigenlijk de enige persoon is die je echt vertrouwd. Ik wil je sterk aanraden om met je moeder te praten over je gevoelens. Praten helpt en lucht op en je moeder kan je dan helpen en steunen met je gevoelens. Je kan bij haar echt eerlijk zijn en vertellen dat je je alleen voelt en dat je soms gek word van je zusje. Je staat er echt niet alleen voor!! Als je het eng vind om te praten kan je ook een brief schrijven waar je je gevoelens op verteld dat is misschien wat makkelijker voor je.

 

Je kan ook met iemand anders in je omgeving praten bijvoorbeeld met je mentor, je huisarts of een vertrouwenspersoon. Deze mensen staan los van je, maar zijn er wel voor je! Ook deze mensen kunnen je helpen en steunen om met je gevoelens om te gaan en bij deze mensen kan je echt alles vertellen wat je wilt. Over je eenzaamheid en je soms wat vervelende thuissituatie..


Je mentor kan je ook helpen om wat druk van je schouders af te halen in je school situatie. Dat is misschien wel prettig voor je aangezien je aangeeft dat je cijfers verslechteren en dat je veel stress hebt van school.

 

Om je negatieve gedachtes misschien even uit te schakelen kan je dingen doen die jij leuk vind zodat je misschien afgeleid raakt. Er zijn vast hobby’s die jij leuk vind! Je kan als het je teveel word een stukje gaan wandelen, een muziekje luisteren, boek lezen of een mooie tekening maken. Iets wat je leuk vind om te doen in ieder geval!

 

Verder werkt het je misschien ook om je gedachtes op te schrijven. Dan schrijf je als het ware al je negativiteit uit je hoofd op een papiertje zodat je hoofd tijdelijk wat leger is. Dat is iets wat mij persoonlijk wel wilt helpen.


Sterkte <3

Groetjes van mij!

hi,

allereerst vind ik het heel erg rot voor je! zelf heb ik hetzelfde. ik heb ook stress en niemand wilt wat met me doen of naar me luisteren, ik raak ook iedereen kwijt dus ik weet hoe jij je voelt. je hebt gezegd dat het lijkt dat je broertje of broer niet van je houdt maar geloof me hij houdt echt wel van je, alleen laat hij dat niet zien zo zijn broers ( de meeste niet iedereen ). voor de rest ben ik blij om te horen dat je hulp krijgt! ik hoop echt dat ze jouw kunnen gaan helpen. als je niet kan slapen zijn melontine pilletjes handig voor, want die helpen je om in slaap te vallen.  ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen en ik hou van je! je verdient het om lief te hebben.

dikke kus xxx

Reageer