Vraag

in de nacht geen rust

  • 29 September 2019
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Lieve iedereen
Ik ben 16 jaar en ik heb vroeger veel meegemaakt.
Ik ben in de nachten heel erg bang. Heel been angst en aan het schreeuwen. Heeft iemand tips?

3 reacties

Badge
Probeer om met iemand er over te praten.en denk aan iets anders
Hey Sara

Wat naar dat je 's nachts geplaagd wordt door angst. Je vertelt vroeger veel meegemaakt te hebben. Gaat het inmiddels beter met je dan toen?

Als er vanalles in je rondspookt, kan het helpen om een dagboekje bij te houden. Dat boekje bewaar je dicht bij je bed, zodat je, wanneer je het nodig hebt, je gedachten kan neerschrijven.

Zoals Tim1551 zei, is het vaak nuttig om met iemand te praten. Heb je iemand in gedachten bij wie je terecht kan? Een ouder bijvoorbeeld, of een leraar? Voor een anoniem gesprek kan je terecht bij de Kindertelefoon.

Aangezien je vertelt vroeger veel meegemaakt te hebben, zou het verstandig kunnen zijn om daarover te praten met een psycholoog. Je huisarts zou je naar deze kunnen doorverwijzen. Ook is de kans groot dat je op school terecht kan bij een schoolpsycholoog.

Groetjes
Kenshin
Ik pak altijd melatonine voordat ik naar bed ga, dat helpt voor het in slaap vallen en een rustige nacht. Pas wel op dat je niet teveel gebruikt, het is in pricipe een onschuldig middel dat je gewoon bij de kruitvat enzo kunt halen. Alleen als je meer dan 6 mg per dag neemt kan het moeilijk zijn om te minderen als het weer beter gaat.

Liefs,
LVA

Reageer