in de knoop met mezelf

  • 1 January 2024
  • 4 reacties
  • 84 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hi, gewoon even mn hart luchten. Ik zit dus op een theater groep en daar zit ik dan altijd met de zelfde vrienden. Laten we ze voor nu maar even Jip en Janneke noemen. Janneke woont bij mij in de buurt en Jip woont verder weg. Jip is transjongen, ik praat graag met hem. Niemand heb ik nog verteld dat ik trans ben maar ik heb zo het idee dat Jip het al doorheeft. Ik leer veel van die twee. Ze zijn beide best wel wat ouder dan ik. Nou moest ik een improvisatie spelen waarin ik een stel was met Janneke. Oh oh..... Shit. Vlinders in mn buik. Dit is nu al heel lang zo en Janneke gaat misschien ook stoppen met theater. Dat is het probleem niet want ik heb haar nummer. Het probleem is : Janneke word binnenkort 18. Ik durf het haar niet te vertellen omdat ik veel jonger ben. Het voelt ook heel fout om haar leuk te vinden. In deze theater groep voel ik me soms ook niet helemaal op mijn gemak omdat mij vaak de rol van een vrouw wordt gegeven omdat ik nog niet bij hen ben uitgekomen. Ik durf dat ook nog niet te doen omdat ik nog twijfel over mijn nieuwe naam en ik ook nog niet echt helemaal ben uitgekomen voor mijn familie. Het zit ook erg tegen om de hele dag met zij haar aangesproken te worden. Ik weet gewoon niet hoe ik dat hele uitkomen gebeuren moet aanpakken. Dus ja, ik zit een beetje in de knoop met mezelf. Zucht. Logisch als niemand deze post begrijpt of er van in de war raakt. Je hoeft ook niet perse te antwoorden als je dit leest. Er is verder bijna niemand waar aan ik dit vertel dus het is puur om mijn hart te luchten. Het voelt hier ook veilig genoeg om te doen omdat ik hier niemand ken (als het goed is) Bedankt daarvoor ❤️

Groetjes

🦥

Sorry als er spelfouten staan😂

 

Bedankt voor het lezen btw


4 reacties

Reputatie 1
Badge

Ik hoop het beste groetjes sandra

Reputatie 6
Badge +3

hey,

als je onzeker bent over hoe je moet vertellen dat je trans bent; het hoeft niet. je kunt ook gewoon jezelf zijn en dan komen ze vanzelf op het idee.  het komt niet zo nauw als mensen het maken.  neem dat maar aan.  

ik weet niet hoeveel jaar jonger je bent dan Janneke, maar als je geen 12 of zo bent, zou ik het zeker aankaarten. Dan weet je tenminste of de ander je ook leuk vind. 

hopelijk heb je iets hieraan? 

Reputatie 2
Badge

Hallo,

Wat goed van je dat je je verhaal doet. Het was trouwens helemaal te begrijpen, dus geen zorgen ;)

Eerst even wat betreft dat meisje op toneel. Ik kan me voorstellen dat het spannend is om je gevoel te uiten naar haar wanneer er een leeftijdsverschil is. Ik weet verder niet hoe oud je bent, dus kan niet helemaal inschatten hoe groot het verschil is. Het scheelt al wel dat je haar nummer hebt. Ik weet niet of je dat al doet, maar misschien dat je gewoon een keer kan afspreken met haar naast theater? En als dat te spannend voelt eerst met een groepje theatervrienden, zodat jullie niet alleen met z'n tweeën zijn? Zo kunnen jullie elkaar beter leren kennen en kan je wel meer tijd met haar doorbrengen zonder gelijk al te moeten uiten welke gevoelens je voor haar hebt.

Het lijkt me erg ingewikkeld om met al die gedachtes over je genderidentiteit te zitten en ik kan me voorstellen dat het misschien een beetje chaotisch voelt in je hoofd. Zeker met je nieuwe naam en dat je je afvraagt op welke manier je het best uit de kast kan komen. Dat zijn heel veel vragen en ik snap dat je daar mee in de knoop zit.

Lijkt me ook naar als je de hele tijd aangesproken wordt als vrouw, terwijl je je helemaal niet zo voelt. Dan wordt je er de hele tijd mee geconfronteerd en dat wil je natuurlijk ook niet. Ik las in het andere bericht ook dat je je niet serieus genomen voelt door je moeder hierin. Komt dat er ook nog bij… Lijkt me echt niet fijn voor je.

Je mag je tijd nemen om aan te voelen wat het beste voor jou is. Heel vaak weet je dat niet gelijk en het hoeft dan ook niet allemaal tegelijk. Misschien wil je het eerst delen met alleen een paar vrienden, of met je mentor, of met je toneeldocent. Ik zou wat betreft het uitkomen vooral aanvoelen bij welke personen jij je veilig voelt om je verhaal te doen. De rest komt later wel. Ik denk dat het sowieso misschien al een beetje rust geeft als je het er met een paar mensen over hebt. Dan kan je het vanuit daar langzaam opbouwen. Overigens las ik in een ander bericht van je dat je dit al heel knap hebt gedaan bij je ouders en bij je beste vriend(in). Wat goed van je!

Je zegt dat je de post vooral aanmaakte om even je hart te luchten, dus ik zal niet te veel adviezen enzo geven. Ik wil in ieder geval zeggen dat ik het heel dapper vind dat je uitkomt voor wie je bent en dit ook durft te delen met je ouders. En heel goed van je dat je even je hart komt luchten, dat kan al heel erg helpen en we lezen en denken graag met je mee. 

Heel veel succes verder!

Reputatie 4
Badge +1

Heel erg bedankt !!! Dit had ik precies nodig. Ik zal je advies gebruiken!

Reageer