Vraag

In de knoop met mezelf

  • 14 January 2019
  • 2 reacties
  • 68 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Het is sinds een paar maanden uit met een jongen waar ik nog steeds mega gek op ben. Hij weet dit ook. We hebben zo'n 17 maanden gehad maar hij hield niet meer van mij. De laatste tijd slaap ik slecht. Eetlust is er bijna niet. En ik kan zo van vrolijk inene heel kwaad worden. Wie weet hoe k mezelf kan beheersen en zo snel mogelijk over hem heen kan komen. Een nieuwe jongen zal de oplossing niet zijn. Want dan gebruik je die alleen maar om erover heen te komen wat toch niet lukt.🙄😅

2 reacties

Hey!

Ik weet dat dit heel cliché gaat klinken, maar tijd geneest je wonden het best... Je zult dus geduld moeten hebben, overigens helpt erover praten ook. Gooi al je gevoelens er maar eens lekker uit, dat kan best opluchten.

Sterkte!

Groetjes, Anoniempje
Ik heb zelf geen ervaring met liefde(sverdriet) maar wel met het in de knoop zitten met gedachtens en emoties. Je kan je gedachtens en zo opschrijven of met een goede vriend/vriendin er over praten of misschien een ouder, docent of vertrouwenspersoon. Je kan ook proberen om op iets anders te focussen zoals schoolwerk, dieren, sport, online games of andere hobbys. Als je ineens boos word op iemand of zo, geef dan daarna zodra je rustig bent ook ff aan waar je mee zit zodat je geen onnodig gezeik krijg. Gun jezelf de tijd om er overheen te komen en straf jezelf niet als je boos word(dat doe ik namelijk vaak) en probeer zo min mogelijk in 'gevecht' te gaan met de gedachtes. Je kunt met veel onderhandelen, maar met gedachtens en gevoelens zal dat niet werken. Uitendelijk zal je de gedachtens en gevoelens moeten gaan accepteren voordat je ze los kan laten. Dat is moeilijk, maar het is de moeite waard.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Veel succes met jezelf!!

Reageer