in de knoop met gedachten

  • 8 October 2021
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey 

Ik ben een meisje van 16 en ik zit soms een beetje in de knoop omdat ik het gevoel heb dat ik niet echt snap hoe het leven werkt.  Ik heb vaak erg veel gedachten in mijn hoofd en vind het soms moeilijk ze stop te zetten. 
Vaak heb ik het gevoel dat ik anders denk dan normale mensen en dit geeft me het gevoel dat er iets mis met me is maar ik weet niet wat. Dit geeft me het gevoel dat andere mensen dit wel door hebben en ik niet. Is er iemand die iets soortgelijks meemaakt? Of heeft iemand hoer tips voor?


4 reacties

Hey M,

ik zelf heb dit een klein half jaartje geleden ook meegemaakt. Ik en mijn ouders hadden toen contact gezocht met iemand om erover te praten, een soort psycholoog (die mevrouw waarmee ik praatte was van het ggz) Is het een idee voor jou om dit ook te doen? Voor mij luchtte dit heel erg op omdat ik zo tegen iemand alles kon zeggen, maakte niet uit wat. 

Groetjes :)

Reputatie 4
Badge +4

Heyy,

ik heb misschien wel een tip voor gedachten stop te zetten, die heb ik geleerd. Ik weet natuurlijk niet of hij voor jou werkt maar alsnog je kan het altijd proberen. 
Het is eigenlijk heel simpel als je te veel aan het denken bent kijk je om je heen en ga je hardop of in jezelf random dingen die je ziet in je omgeving zeggen, dus de vorm, de kleur wat het is enz… het heet ‘de hier en nu oefening’.

hopelijk helpt het!!

groetjes Rosa

Heyy,

ik heb misschien wel een tip voor gedachten stop te zetten, die heb ik geleerd. Ik weet natuurlijk niet of hij voor jou werkt maar alsnog je kan het altijd proberen. 
Het is eigenlijk heel simpel als je te veel aan het denken bent kijk je om je heen en ga je hardop of in jezelf random dingen die je ziet in je omgeving zeggen, dus de vorm, de kleur wat het is enz… het heet ‘de hier en nu oefening’.

hopelijk helpt het!!

groetjes Rosa

Heyy
Heel erg bedankt voor je reactie en de tip!  

Hey M,

ik zelf heb dit een klein half jaartje geleden ook meegemaakt. Ik en mijn ouders hadden toen contact gezocht met iemand om erover te praten, een soort psycholoog (die mevrouw waarmee ik praatte was van het ggz) Is het een idee voor jou om dit ook te doen? Voor mij luchtte dit heel erg op omdat ik zo tegen iemand alles kon zeggen, maakte niet uit wat. 

Groetjes :)

Hey! 
Dankjewel voor je berichtje! Dit betekent veel voor me. Ik zal erover nadenken maar weet niet of ik dat al aan mijn ouders durf te vragen 😁

Reageer