Skip to main content
Vraag

In de fout gegaan hoe nu handelen?

• November 10, 2025
  • 34 reacties
  • 461 Bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • November 13, 2025

@Tover01  in dat geval zou je dan eigenlijk geen blaam treffen en zou je ook geen straf verdient hebben. Het las me als had je flink door de regels van je moeder heen geprikt. Dat is dan dus een misverstand, waarvoor mijn excuses dat ik dan zo streng reageerde. Ik ben zelf behoorlijk op het naleven van ouderlijk gezag maar je hebt dus eigenlijk, gezien de woorden van ​@Diana  daar helemaal niet aan getornd. Dan zou ik het zeker recht zetten bij je moeder.  Succes daar bij. En twijfels zijn niet nodig over jezelf. 

@Diana  ik denk dat het van nature voor een jongen wel moeilijk is om een fout, maar vooral de consequenties (straf) aan een meisje op te moeten biechten of in haar bijzijn zichtbaar te ondergaan, niet nodig in dit geval maar toch. Stukje gender gerelateerde schaamte i think. Ook al is ​@Tover01  daar veel opener en eerlijker in dan gemiddeld (compliment!), het zit waarschijnlijk toch ergens in het systeem bij mannen. Merk ik vaker. Ergens ook wel weer heel cute. 

Ik hoop nu dan dus dat je maatregelen worden uitgegumd Tover. Overigens is het niet mogen hebben van socials een pluspunt, vind ik dan. 

Groetjes xx

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 13, 2025

Hoi als je de uitleg van ​@Diana  volgt (graag!) heb je eigenlijk helemaal geen straf nodig. Goed idee om nog eens met je moeder te praten. Als je het zo uitlegt zal ze helemaal geen boosheid hebben denk ik. Misschien idd ben je nog wat te bang om het fout te doen na je straf toen. Je  bent daarom miss ook bang voor straf en daardoor krijg je het juist, aahw 😘 leg het maar goed uit en dan niet meer zo bang zijn voor straf hoor, of je schamen voor kleine foutjes.  ​@Tartan16  zegt ook, je doet het fantastisch! Groetjes en hug Tjempie xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • November 13, 2025

Hey lieve allemaal. Het is uitgepraat en opgelost! Ik ben blij! Ik heb het nog eens opnieuw uitgelegd en waarom ik er mee zat.... Ik heb nu geen enkele maatregel meer en mn moeder zei " maar dan is er toch niets mis gekkie" ☺️ ze dacht een poosje na en zei toen ook dat ik vanaf nu oud genoeg ben om zelf te bepalen of ik dat ding bekijk zolang ik me maar aan het socials en game verbod houd. En dat ze mij niet te veel wil controleren omdat ik juist zo eerlijk ben 😊😍 "ik wil jou gewoon kunnen vertrouwen" zei ze. Dus het pakt heel goed uit! ♥️🫂  En het spijt me dat ik zoveel gedoe maakte om dit 🫣😚 jullie hebben helemaal gelijk. 

Liefs, Tover xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 13, 2025

@Tover01 ik geloof dat het nu is opgelost toch? Ik zie hier heel veel tekst en ik begrijp er niet heel veel van want ik heb nog niet je hele verhaal gelezen. Ik denk ook dat dat uren lezen wordt 🫢 

Ik vind wel dat sommigen streng zijn zoals anderen ook al hebben genoemd. Je verdient echt geen straf voor zoiets kleins. En je hebt het eerlijk gezegd. Dat is ook lief en goed van jou.

Sorry ik heb niet zo'n heel lange reactie want ik weet nog niet alles van jou  🫣 

Liefs Yusa 😘😘

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 13, 2025

Hey Tover, blij voor je dat het goed opgelost is!

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • November 13, 2025

Goedzo ​@Tover01 .  Het was dus even schrikken maar ook een mooie les. Fijn dat je moeder je zo vertrouwd. Je zal haar eer doen dat weet ik zeker.  Ik vind het fijn en sterk als jongens zich kunnen voegen en de regels respecteren. En je beleefdheid en je respect zijn ook heel goed. Fijn dat het zo afgesproken is nu.

Groetjes xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 13, 2025

Fijn zo lieve ​@Tover01 . Goed gedaan van je, dat mag ook gezegd. En je hoeft nooit excuses aan te bieden voor hulp vragen die je stelt! Elk probleem is er één dus ook de jouwe. En er helpen jou heel graag. ♥️ 

@Nngirl  dat ben ik nou eens helemaal met je eens. Ik leef ook naar die instelling, althans doe mijn best daartoe. 

Groetjes liefs Tartan X 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 14, 2025

Correctie: "er helpen jou heel graag" moet zijn "we helpen ......." 

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • November 14, 2025

Goedzo ​@Tartan16  blijf dat doen, en ​@Tover01  ook. Het is goed en deugdelijk. Een beleefde en gehoorzame jongen wordt een heel fijne man. 

Groetjes xxx