Skip to main content
Vraag

In de fout gegaan hoe nu handelen?

• November 10, 2025
  • 34 reacties
  • 461 Bekeken

Tover01
Forum|alt.badge.img+19

Hey allemaal. Ik heb in een ander topic al eens verteld over mijn regels voor mijn mobiel en socials en het (niet) mogen gebruiken ervan. Op een rijtje:Β 

- ik mag geen social media (geen tiktok en Insta etc)

- ik mag niet gamen behalve de standaard spelletjes op de foon zelfΒ 

- ik mag niks kopen of bestellen zonder overlegΒ 

- de foon is bijzaak, nooit belangrijker dan mensen. Dus niet bellen of erop kijken en daardoor iemand laten wachten etc.

- 's nachts geen gebruikΒ 

Ik houd mij aan deze regels en mijn moeder heeft daarom geen Family link of andere checks op mijn mobiel gezet. En nu voel ik me toch een beetje slecht. Want ik kijk dus soms toch 's nachts even kort op de foon. Als ik niet goed in slaap kom of een tijdje wakker lig nadat ik al even heb geslapen. Het is nooit lang en ik wil het ook kort houden maar ik doe het af en toe wel. Of er schiet me iets te binnen, of dat ik nog iets wil posten of een mail concept wil maken. En ja dat is dus strikt genomen tegen de regels van mijn moeder. Het liefst ben ik gewoon eerlijk en nog liever geef ik niet toe aan de verleiding om tΓ²ch snel even te kijken maar soms bezwijk ik dan even.Β  Ik zou dus twee dingen willen. Niet meer midden in de nacht op dat ding en dus mijn moeder niet teleurstellen. Maar als ik het haar vertel ben ik ook een beetje bang voor de consequenties. Ze zal toch wel teleurgesteld zijn in mij en dat snap ik .Ik kan ook nu ermee stoppen en het zo laten en niet meer doen. Maar het voelt dan toch niet helemaal goed. Ik wil niet oneerlijk zijn maar aan de andere kant ook liever geen straf. Wat is jullie kijk hierop? Helemaal open en eerlijk en dan maar accepteren wat ze mij geeft, of niet meer vertellen dan nodig is en vanaf nu niet meer doen?Β  Ik voel voor het eerste maar ik zou jullie mening en advies graag lezen. En ik ben niet trots op mijn overtreding, dat zeg ik er bij. Ik denk er ook aan om dan maar zelf mijn foon aan haar te geven voor de nacht en met ideeΓ«n te komen om het anders te doen. Of een maatregel aan haar voor te stellen als ik het opbiecht ofzo. Nouja wat vinden jullie? Dankjewel alvast weer!Β 

Liefs, Tover xxx

P.S. de verdere regels heb ik nooit overtreden, ik heb bijvoorbeeld echt geen socials en games, nooit gehad ook.

34 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 10, 2025

Heyy lieve ​@Tover01Β ,

Is het mss een idee dat je het een tijdje niet meer doet en als je moeder dan in een goed humeur isπŸ˜‰ zeggen dat je dit eerder deed maar al een tijdje niet meer doet? ❀ Ik denk dat er dan minder snel consequenties aan zitten, maar je verteld dan wel dat je het wel hebt gedaan❀ 

LiefsπŸ€—

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 10, 2025

Hoi ​@Tover01Β  Β even een beetje streng maar, oei ja dat is niet helemaal goed gedaan van je dan ☺️β™₯️ als ik je goed begrijp wil je het eigenlijk vertellen. Dat is lief en goed. Jij bent zo netjes met alles, dan is dit ook gepast. Ik denk dat eerlijk zijn het beste is eerlijk gezegd. Ik vind iets anders helemaal niet bij jou passen zoals we je hier kennen. IkΒ denk ook dat je er onmiddellijk mee moet stoppen en de mobielΒ  direct aan je moeder moet aanbieden. Je moet laten zien dat je fout zat maar dat ook begrijpt. En dan in de ochtend geeft ze hem vast weer aan jou. Ga het vertellen. En dan hoor je van haar wel wat je voor consequenties krijgt. Misschien valt het mee omdat je uit jezelf komt. En dit de enige overtreding van jou was. Ik denkΒ  ook dat overtreden niet bij jou past. Ook dat je zelf er mee zit is goed van je β™₯️ doe je voorstel maar en accepteer je straf. Je bent echt een lieve jongen en ze zal misschien streng zijn maar je vast ook waarderen. Ze kent jou beter dan wie dan ook πŸ˜‰ik hoop dat je gevolgen niet te vervelend zijn maar neem je verlies 😘 misschien hebben andere kinderen wel betere ideeΓ«n dan ik hoor πŸ«£πŸ’•Β 

Groetjes Tjempie xxx β™₯️

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 10, 2025

hii tover01Β 

ik snap helemaal wat je voelt. ik mag zelf ook geen inst, snap. tiktok, en alles er om heen maar ik heb wel watshapp ik weet niet hoe je dat schrijft😭 maar ik snap wat je bedoelt. het is natuurlijk niet leuk als iedereen het heeft en jij zelf niet ik heb dat gevoel heel vaak zo stom. ik mag zelf niet met mijn telefoon in de kamer of het nou avond middag of ochtend is. het mag niet dus ligt hij altijd beneden. maar ik vind het op zich niet heel erg want ik mis niks. maar ik denk persoonlijk dat als jij snacht's even op je telefoon kijkt het niet heel erg is want je houd je gewoon aan de regels. maar als je het wel wil vertellen dat je het doet omdat het je dwars zit dan zou ik wel aanraden om het te vertellen. het kan zijn dat er dan wel consiqenties zijn of dat ze even teleurgesteld. raakt maar ze zou ook blij zijn als jij de waarheid spreekt denk ik .

sorry voor de lange tekst πŸ˜…β€οΈ

liefss vie ❀️

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 10, 2025

Hey ​@Tover01Β , dat is erg naar. Ik ken het gevoel, en ff dat je het weet, het ligt niet aan jou. Je telefoon is erg verslavend (voor iedereen) en het is zeker verleidend als je moe bent en niet kan slapen. Wat je kan doen is je telefoon vantevoren al in de huiskamer leggen, of helemaal uitzetten, en zo kan het net wat makkelijker zijn on ervan af te blijven. Dat schuldige gevoel is erg vervelend, naar het ligt echt niet aan jou, en het beste wat je kan doen tegen het gevoel (klinkt miss raar) is het gewoon ff *voelen*. Huil erom of wees ff gefrustreerd op jezelf en dan is dat nare gevoel ook wat verminderd. Sterkte!!

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 10, 2025

Hoi lieverdΒ 

Ik snap je verleiding hoor. Ik heb pas sinds een maand (16 geworden) volledige vrijheid terug gekregen over mijn mobiel na 2 jaar noodzakelijk streng toezicht en beperking. Al die tijd heb ik het kunnen volhouden maar soms was dat knap moeilijk, en vooral 's nachts. Als je wakker ligt en nadenkt. Op zich ben ik het eens met dat je fout zat en het moet vertellen. Aan de andere kant, als dit jouw zonden zijn zal je mam er vast niet erg zwaar aan tillen. Haar lieve zoon die slechts als "overtreding" een keertje in de nacht op zijn mobieltje kijkt en dat met veel schuldgevoel komt vertellen, hoeveel moeders op deze planeet zouden daar van dromen πŸ˜‰ ik zou hartstikke trots op je zijn, dat je morele kompas zo goed staat dat je zelfs zoiets komt opbiechten met de bereidheid om daar straf voor te aanvaarden. Volgens mij zal je moeder heel blij en trots zijn op je, en niet te veel sancties aan je opleggen. Ik ben benieuwd maar naar wat je altijd over haar en jou vertelt denk ik dat je er met een kleine straf vanaf zal komen, en terecht. Ook al zat je fout. Kortom, eens met de anderen, vertel het eerlijk en draag wat je krijgt.Β  Ik weet eigenlijk wel zeker dat dat gaat mee vallen lieve knul! β™₯️

Groetjes liefs Tartan XΒ 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 11, 2025

Hoi ​@Tover01Β ik snap je helemaal hoor. Ik heb wel de family link app en heb 1 uur schermtijd per dag. Toch vraag ik steeds om meer aan mijn vader. Die vind dat niet erg, maar van mijn moeder mag dat eigenlijk niet. (Ehmmm 😢)

Dat is ook niet heel eerlijk. Ik moet daar eens mee stoppen 🫣

Ik vind de antwoorden van de anderen al heel goed hoor! Ik heb er niks aan toe te voegen!Β 

Β 

Liefs, xxx Yusa 😚

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 11, 2025

Hoi Tover, persoonlijk vind ik jouw regels een tikje streng voor een jongen van 14 maar je hebt je er netjes aan gehouden. Buiten een keer kijken 's nachts. Dat mocht je niet, maar ik vind dat ook weer geen zware zonde. Het is een goed idee om het zelf te vertellen, en er meteen een voorstel bij te doen hoe nu verder. Dat toont dat je verantwoordelijkheid neemt en er een volwassen kijk op hebt vind ik. Goed ook dat je ermee zit.Β  Je bent een eerlijke jongen met een goede manier van denken. Ik zou jou niet te hard straf geven, je komt uit jezelf en voelt schuld. Hopelijk neemt je moeder je voorstel over en laat je ervan leren. Dat is genoeg. Je bent verder nooit ongehoorzaam vlgs mij. Mooi. Oja en als je niet kan slapen is mobiel kijken en zeker filmpjes geen goed idee hoor. Daar blijf je juist extra wakker van. Doe maar niet weer lieve ​@Tover01Β 

Ik hoop dat je geen of weinig straf krijgt. Doby xxΒ 

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • November 11, 2025

Hi je hebt het al overtreden. Je zegt dat je je aan de regels hield maar dus niet, want je keek. Je kunt ook andere dingen zoals een boek kijken als je wakker ligt of tekenen bij zacht licht. Ik vind het bewonderenswaardig hoe netjes je je moeder volgt. Dit is een tegenvaller daar in. Hoe lang doe je dit al? Dus dan heb je je moeder om de tuin geleid eigenlijk wel. Jammer. Pluspunt is dat je het zelf aan gaat geven. Ik vind dat je eigenlijk je mobiel nu een tijdje kwijt moet zijn en vanaf nu onder ouderlijk toezicht, met limieten , voor onbepaalde tijd. Sorry.Β Je bent wel een lieve deugdelijke jongen. Juist daarom moet je hiervan leren. Als je lieve moeder je ontziet, leg dan jezelf beperkingen/straf op en laat de mobiel in de nacht bij haar of ergens buiten je kamer. Schrijf voor jezelf op wat je verkeerd hebt gedaan. Leer hier van en doe nooit meer iets stiekem.Β  Succes daarmee, je bent zeker een goede jongen. Maar je verdient straf.Β 

NnG xx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 11, 2025

​@Tover01Β  heb je je meisje ook verteld over dit? Wat vind zij? Ook belangrijk dat zij het iig weet denk ik. ☺️ Maar jou kennende doe je dat uiteraard wel.Β 

​@NngirlΒ  dat is strikt. Ik denk ietsje anders dan jij maar met respect. Tover is uitermate gehoorzaam, doet verder niets verkeerds en komt zelf met zijn verhaal bij zijn moeder. Eerste keer en verder nooit iets gedaan. Dat mag wel mild benaderd worden. Met nadruk op positief leren en minder op straf. Vind ik dan.Β 

Groetjes liefs Tartan XΒ 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 11, 2025

Heyy,

Sorry maar ik vind sommige eigenlijk wel een beetje te streng reageren hier, snap wel dat Tover zich niet aan de regels hield maar hij ziet het nu zelf toch al goed in?❀ Voor mij voelt het dan eigenlijk een beetje dubbel om dan nog een strafΒ te geven, voeltΒ dan een beetje alsof Tover echt iets groot fout gedaan heeft maarΒ ik vind het juist heel lief en goed dat hij hier zelf mee komt. Natuurlijk was dit niet handig om te doen, maar hoeveel mensen doen dit wel niet en in vergelijking met andere dingen stelt dit echt helemaal niks voor, het is ook vooral voor zichzelf/de nachtrust niet goed.. ik denk dat we het ook niet te groot moeten maken..πŸ™‚ Ik merk eig dat dat me wel een beetje raakt want ik zie Tover als een heel lief persoon en dan voelt het alsof we hem weer een beetje naar beneden trappen met straf, terwijl het zo al goed is vind ik..❀ Verschilt natuurlijk wel per persoon maar ik denk dat bij Tover dat als zijnΒ moeder zegt Β¨Dat was niet goed van je om te doen maar wel goed dat je het verteld. Als je er nu mee stopt krijg je geen straf, oke?Β¨ het echt wel voldoende binnenkomt bij hem en straf ook helemaal niet nodig is. En dan kan Tover zelfΒ bijv. als voorstel doen dat de telefoon elke nacht buiten de slaapkamer ligt als ermee stoppen toch lastig is.πŸ™‚Β 

Liefs❀

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 11, 2025

Hoi lieve ​@CantaloupeΒ  ik ben het helemaal met jou eens! Lief van je en heel weloverwogen! Ik hoop ook dat het met liefde en zachtheid opgelost wordt. Tover is geen jongen om hard te straffen vind ik ☺️β™₯️ dat hoeft niet bij hem. De lieverd 😘

Natureflower
Forum|alt.badge.img+11
  • Topper
  • November 11, 2025

Hey ​@Tover01Β 

Ik snap dat je er een beetje in de knoop mee raakt. Maar ik moet ook zeggen, veel kinderen hebben niet de discipline die jij hebt, en daarom enorm veel respect!

Mij helpt het vaak om mijn telefoon in de woonkamer te leggen, vaak zorg ik dat mijn telefoon bijna leeg is, zodat ik het in de oplader moet leggen. Misschien kan je dit ook proberen?

Verder kan je even kijken of er een goed moment komt waarop je dit kan opbiechten, en anders kijk je het even aan. Als het niet meer gebeurt, dan laat je het erbij, en als je toch weer in de verleiding komt, dan vertel je het aan je moeder.

Veel succes!

Liefs,

1. Β 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • November 11, 2025

Hey! Ahw Bedankt allemaal wat lief. Ik voel me echt nederig dat jullie zo uitgebreid en lief reageren! 😘 Ik moet het kort houden nu even, sorry. Ik plak de notities even: 

Reactie en AfsprakenΒ 

1. Mama bedankte voor de eerlijkheid. Ik heb het allemaal toch maar vertelt (" ik moet u iets vertellen mam") *Β  Toen afspraken, werken aan vertrouwen.Β 

2. Ze vroeg naar het waarom, reageerde met geduld en rust. Teleurgesteld maar ook wel begripvol. Niet heel boos. Wel duidelijk en de afspraken zijn niet onderhandelbaar.Β 

3. De mobiel mag 3 weken helemaal niet op mijn kamer, blijft consequent beneden in het zicht van mama . Gaat aan om 07:15. Gaat uit om 21:00. Mag gewoon mee naar school en *meisje*

4. Er liggen voortaan 3 items naast mijn bed voor het wakker liggen (een boek, een tekenblok en een knijpballetje)Β 

5. Over drie weken bij goed resultaat mobiel gewoon terug, ook 's nachts(dan wel uit!) met voor 2 maanden family link als backup mogelijkheid maar niet geΓ―nstalleerd, en een plan maken voor eventueel 1 social (insta) onder ouderlijk toezicht na verloop van tijd. Mam vind dat ik dat dan verdien.Β 

6. Ik moet deze afsprakenΒ  en reden ook aan *meisje (mn vriendin) vertellen (pfff dat vind ik best iets)Β 

Ik vertel later meer maar ben wel opgelucht. Punt 6 vind ik nog wel moeilijk maarja. Ga het wel doen.Β  Bedankt hoor jullie zijn echt zo lief! Moet nu weer verder.Β 

Liefs Tover xxx β™₯️

* Ik zeg normaal jij tegen mn moeder maar bij officiële dingen zoals dit u 🫣 gewoonte sorry 

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 11, 2025

Hoi ​@Tover01Β  wat fijn! Gelukkig is het zo goed geregeld. Ik zei al, je moeder kent jou het best en ze houd natuurlijk heel veel van jou πŸ₯° (wie niet?).Β  Houd je er maar goed aan en dan krijg je dus zelfs nog een extra! Je hebt het goed gedaan! ​@CantaloupeΒ  misschien was ik ook te streng 🫣 het is nu heel goed afgelopen β™₯️

Tover, ik zou je meisje helemaal eerlijk alles vertellen. Zo erg is dit niet en dan ziet ze (nog meer dan ze al wist ) dat jij goede normen hebt en voor je daden staat. Dat vind ze wrs heel stoer. Ze zal denkelijk niet streng zijn hoor 😘 ze weet ook wel dat haar vriendje een lieve jongen van 14 is die ook foutjes mag maken. En dan de straf aanvaard. Heel sterk . En iedereen maakt fouten. Niks ergs aan, lief juist. 

Groetjes Tjempie

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 11, 2025

Hoi Tover

niet te streng voor jezelf zijn. Is niet dat je een heel erge overtreding hebt gepleegd volgens mij πŸ˜… Ikzelf ben iets heel anders gewend. Wij hebben zo’n beetje geen regels over telefoongebruik. Zolang school er niet onder lijdt vinden pa en ma het best. Family link hebben we al helemaal niet haha. Mijn mening is eigenlijk dat ouders niet alles hoeven te wetenπŸ™ˆΒ 

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • November 11, 2025

Je maatregel klinkt als een goed compromis. Wat andere kinderen zeggen is ook wel zo, als het je eerste misstap(je) is in je puberleven is dit ook goed als straf. Je opluchting begrijp ik. Ergens had je misschien meer verwacht. Maar je krijgt nu in elk geval een beperking opgelegd en voorwaarden. Dat is goed. Er zijn zeker ergere dingen ( klopt ​@Cantaloupe  ​@Tartan16Β Β en ​@ja_ppieΒ ) maar het wringt toch als je je moeder haar regels niet volledig nakomt. Dat doet Tover nu dus wel weer en inderdaad als hij verder zo gedisciplineerd is en gehoorzaam zoals ​@NatureflowerΒ Β zegt dan is dit een straf in verhouding.

​@Tover01Β Β  Β  Β  Β Goed dat je jezelf kwetsbaar maakte,Β Β en dat je je nu stipt aan deze punten houd. Ja punt 6 is pijnlijk maar wijs dat je moeder je dat oplegt. Je meisje moet dit van jouzelf horen en jij voelt even de gΓͺne als jongen van het haar moeten uitleggen dat je straf hebt, en nu wat vrijheid inlevert, ook ten opzichte van wat zij dan wΓ©l mag en jij niet. Goed.Β Β Tijdelijk gelukkig. Het is ook niet meer dan dit. Daarna krijg je weer meer zelfs. Verder ben je een positief voorbeeld, dat is ook zo.Β  Groetjes en succes.Β 

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 12, 2025

​@NngirlΒ  je zet het een beetje zwaar aan vind ik, met alle respect hoor. Je zegt het mooi, het is ook niet meer dan dit. Gewoon een joch van 14 die verder een ontzettende schat is en een foutje heeft gemaakt. That 's it πŸ™‚ de 'straf' is precies goed, begripvol en zelfs belonend. Je moeder doet dit goed hoor ​@Tover01Β  en nu niet meer mee zitten, je leert weer een les en je meisje zal het helemaal snappen. Precies zoals ​@TjempieΒ  zegt. Ik zei het eerder, blijf verder alsjeblieft lekker zoals je bent! β™₯️ Doby xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • November 12, 2025

Β 

​@ja_ppieΒ  Dankjewel, is ook wel zo ☺️😘 zei mijn mam ook haha. En daarna misschien een extra app. En ze zegt ook dat ik langzamerhand meer ga mogen.Β 

​@NngirlΒ je bent streng maar je hebt wel een punt, het is niet zo streng als jij vond maar ik heb nu straf en het inmiddels uitgelegd aan mijn vriendin die er wel om moest lachen (vooral om mijn schuldige biecht-gezicht zei ze xd) en precies zei wat ​@TjempieΒ  ook zei..

Ja ​@Dobymeis13Β  , begrepen , zal ik doen hoor ☺️  bedankt allemaal voor jullie eerlijke mening. Mijn moeder was niet echt boos en nouja ik heb het al opgenoemd. Redelijke straf, kan er niks van zeggen. Er zijn ergere dingen om te krijgen en ik ben wel blij nu.Β  Ook dat ik eerlijk ben. Voelt goed. Dankjewel lieverds! β™₯️β™₯️😘 Liefs, Tover xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • November 12, 2025

​@Tover01Β maak jij het jezelf nu niet echt nodeloos moeilijk?Β  Dat geworstel omdat je soms eens op je telefoon kijkt is toch helemaal niet nodig.Β  Ik snap dat het belangrijk is voor jou dat je je aan je afspraken houdt maar jij houdt je toch aan de geest van jullie afspraken?Β  Je moeder wil niet dat je β€˜s nachts eindeloos op socials zit en dat doe je ook niet.Β  Die paar keer dat je toch op je scherm kijkt, stelt toch niets voor.Β Β 

Het is lief dat jij je je pekelzonden zo aantrekt maar slecht voor je gemoedsrust.

Waarom vind je het trouwens zo erg om de maatregelen van je moeder aan je vriendinnetje te vertellen?Β  Het is toch niet dat je een zware misdaad moet opbiechten.Β  Ze weet hoe je bent en zal wel begrijpen wat er gebeurd is.Β 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 12, 2025

​@DianaΒ  vind ik ook hoor. Tover je bent echt zo goud eerlijk en lief dat je daardoor in de knoop kwam met je eigen geweten. Om zoiets kleins. Gelukkig liep het met een sisser af.Β  Eigenlijk heb je niks verkeerds gedaan en achja je "straf" is prima, je moeder heeft het wel begrepen zo te zien. Je bent echt een lieverd. Doby zegt het goed, nu niet meer mee zitten en volgende keer hoeft dit niet πŸ˜‰ precies wat Diana zegt zolang je maar in de geest van handelt en dat zit bij jou wel goed!Β 

Groetjes liefs Tartan XΒ 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • November 12, 2025

Hey ​@DianaΒ  en ​@Tartan16Β  jullie hebben eigenlijk ook wel gelijk 🫣 ik knoop het in de oortjes. Nogmaals bedankt allemaal β™₯️ 

Liefs Tover xxx

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 12, 2025

Ik ben het echt eens met ​@DianaΒ en ​@Tartan16Β  Je maakt van iets best kleins iets heel groots nu eigenlijk. Niet lullig bedoeld hoor! Als ik het nalees lijkt het alsof je iets uit de supermarkt hebt gejat. πŸ˜…Β  Dat je het van je ma aan je vriendin moet vertellen snap ik ook niet als ik eerlijk ben. Volgens mij ben je een lieve jongen, ga het dus niet te zwaar voor jezelf maken.Β 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • November 12, 2025

Ja ​@ja_ppieΒ ,Β  klopt wel denk ik. Ik heb het achteraf misschien ook wel te zwaar naar mn moeder gebracht. Misschien moet ik het zelf minder groot maken in mn hoofd. Wel mooi dat jullie mij helpen om wat relaxter met kleine dingen om te gaan. Ik denk dat ik sinds mn omslag in groep 8 wat te bang ben om dingen fout te doen ☺️ ik ga met mijn moeder nog wel even weer praten. Dat ik het mijn vriendin moest vertellen was omdat mn mam misschien ook nog dacht dat het meer was dan ik eigenlijk deed.Β  Ik ga wel even weer praten. Dankjewel β™₯️

Liefs Tover xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 12, 2025

​@Tover01Β  ahw lief πŸ«‚ maak je geen enkele zorg over hoe je dingen doet want je doet het fantastisch! πŸ‘πŸΌβ™₯️

Groetjes liefs Tartan 😘

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 12, 2025

​@Tover01Β  ik kan dat begrijpen. Na jouw verhaal, je mooie eerste topic begrijp ik, en wij allen wel, dat je het helemaal goed wil doen. Je liet ook al meerdere keren, ook in een topic, doorschemeren dat je bang was voor straf op school en bang om dingen fout te doen. Dat hoeft niet lieverd. Je bent echt goed zoals je bent. Ook met fouten. En deze 'fout' was nou net eigenlijk geen fout! Gewoon af en toe even ol je mobiel kijken als je niet kunt slapen, so what schatje 😘 ik hoop oprecht dat je dit inderdaad nog even uitklaart met je moeder en dat het dan weggestreept wordt. En by the way wat ik las in dat topic over school, over jouw gedwongen knielen en jezelf moeten bespotten en vernederen in je rokje maakt me zeer boos. In een kring om je heen staan, omg. Ik zou ze echt wat willen aan doen.Β Dat is aangifte waardig, echt waar. Goed dat je 2 vechtsporten doet sedertdien. Maar goed, wat ik daarmee wil zeggen is dat ik daardoor des te meer bewondering voor jou heb. En dan is even op je mobiel bij wakker liggen echt totaal niet erg of ernstig. Echt niet! Eens met de anderen. Ik vind je een grote topper!Β 

Doby xxx