Vraag

ik zit vast in mijn eigen gevoelloze tunnel

  • 15 July 2020
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Badge

Ik voel mij laatst  helemaal niet goed. Ik heb het gevoel alsof ik in een diepe tunnel zit waar niemand mij kan zien of horen. Ik heb het gevoel mat ik minder waard ben omdat ik bisexueel ben. ik heb het gevoel dat iedereen let op elk ding dat fout gaat. het voelt alsof ik verdrink. Ik voel geen emoties meer. Ik voel me veel sneller gestrest door de meest kleine dingen. Ik voel alsof alles op een gegeven moment op mij neer kan storten. Ik voel alsof ik me erg aanstel en dat ik helemaal geen hulp verdien van anderen. Ik voel geen blijdschap meer. Ik voel geen hoop meer. ik voel ook geen verdriet meer. ik voel niks meer. Het voelt alsof het soms gewoon beter is als alles stopt. Maar ik wil niet dood. Ik wil gewoon weer dat mijn hart warm wordt als ik een knuffel krijg van mijn favoriete persoon, ik wil weer verliefd worden, ik wil 'i love you' kunnen zeggen tegen mensen zonder te liegen, ik wil kunnen lachen en het menen. Ik heb hier en daar een paar littekens van snijden omdat ik pijn wel voel. De pijn laat me voelen dat ik nog wel leef. 

Hoort dit en deze gedachten gewoon bij puberteit en ouder worden? of is er iets mis gegaan met mijn hoofd... 


2 reacties

Hey @ikweetgeennaamm ,

Vervelend dat je je zo voelt!

Je bent niet minder waard omdat je biseksueel bent! Je moet niet zo over jezelf denken! 

Goed dat je niet dood wilt! Dat geeft aan dat je een doorzetter bent.

vraag aan die persoon om een knuffel, die persoon doet daar vast niet moeilijk over.

 

je moet jezelf niet snijden! Geloof me, het helpt echt niet , en het geeft alleen maar littekens die niet weggaan!  Ik snap wat je voelt en ik heb ervaring mee met snijden en zelfmoordpogingen,  en het helpt echt niet! Dus stop alsjeblieft met snijden! Ook al lijkt het zo verlijdelijk. 

Praat met iemand! Iemand die je vertrouwt. 

Je kan altijd anoniem bellen of chatten met 0900 0113 of kijk op hun site van 113 , je kan vanaf 11.00 tot 21.00 bellen of chatten met de kindertelefoon,  zei hebben ervaren mensen die je kunnen helpen! Je staat er niet alleen voor!

Of het aan de pubertijd licht kan ik niet zeggen , (zover ik weet niet) . Er is niks mis met je hoofd!

 

Alsjeblieft,  praat met iemand!  Dat helpt echt , desnoods kun je ook naar je huisarts gaan.

 

Hopelijk helpt dit! 

 

Sterkte! 🍀

Bij opmerkingen laat het maar weten. 

Groetjes Gebruiker c 

 

Badge

Wat gebruiker c zegt is helemaal waard natuurlik ben je niet minder waard omdat je biseksueel bent dat is juist heel fijn dat je dat weet want ik heb wel een paar vrienden die ermee struggelen om daar achter zien te komen. Maar hier wou ik het niet over hebben ik voel me de laatste tijd ook niet heel goed en heb het iedee dat het leven helemaal geen nut heeft alleen ik denk dat alles gebeurd voor een reden en dat je overal weer sterker uitkomt en ik zou als ik jou was niet zo veel meer geven aan wat andere van je denken en op ze wachten om naar jou toe te komen (als je dat deed) ik zou hobby's gaan verzinnen en leuke dingen gaan uitproberen misschien nieuwe vrienden maken door gewoon naar een speeltuintje rond je huis te lopen en als je leuke mensen ziet gewoon een vraagje stelt bijvoorbeeld (volgens mij vinden mensen dat altijd wel leuk en anders niet maar dat maakt ook nie uit) maar ik zou als ik jou was iets gaan zoeken wat je leuk lijkt wat dingen waar je eigenlijk eerst nooit opgekomen zou zijn bijv.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en srry voor het lange verhaal. 

Groetjes en veel succes 

Reageer