Ik zit vaak te denken over mijn toekomst en de dood

  • 27 April 2024
  • 4 reacties
  • 58 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

Ik zit vaak te denken over mijn toekomst. Ik ben er juist bang ervoor. 

Hoe leef ik zelf verder als mijn ouders er niet meer zijn? Wil ik weleens kinderen of een vriend/vriendin of niet?
Ik zie zoveel mensen die blij zijn met hun leven. En dan zit ik hier… treuzelend met een crisis over mijn leven.

Mijn vader zegt dat het hem niks uit maakt of ik kinderen wil of niet, als ik het met mijn moeder er waarschijnlijk over heb zegt ze dat ik overdrijf.

Soms ben ik bang… als ik geen kinderen neem dan heb ik bijna niemand om voor mij te zorgen later… dan eindig ik rottend in een bejaardentehuis. 

Soms ben ik ook bang dat mijn talenten worden gebruikt door anderen. Zoals tekenen, dat ze gaan claimen dat het door hunzelf is gemaakt enzo en dat er bijna geen credit aan mij wordt gegeven. Ik probeer een watermark (soort handtekening bij tekeningen) erbij te zetten. Maar ik ben bang om gebruikt te worden terwijl ik zelf niet weet of ik gebruikt word of niet.

Ik ben bang dat ik iets later doe waar ik niet van geniet, en dat ik het alleen doe voor het geld en niks anders.

Soms zat ik ook te denken over de dood… dat ik zeg maar later 1 van de weinig overlevende familieleden ben en dat ik iedereen zal overleven. (Ik weet niet of dit de goede zin is, ik weet hem wel in het Engels: “That I'll outlive everybody”).

Ik voel me soms slecht voor mijn eigen oma’s en opa’s omdat zij zelf geen moeder of vader meer hebben, ik voel me helemaal slecht voor mijn oma aan mijn vader’s kant want haar moeder/mijn overgrootoma is het meest recentelijk gestorven. Ergens begin 2022. 

Mijn opa kwam naar mij toelopen terwijl ik mijn schoenen uitdeed en zei het gewoon recht, straight to the point in mijn gezicht een beetje luid “OMA (haar naam) IS DOOD.” Ik huilde heel erg en het voelde alsof het mijn schuld was, want ik kwam bijna nooit bij haar op visite.

Het is gewoon eng om over na te denken soms, ik wou het er gewoon even uit gooien.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hey ! Aahw wat lief dat je zo mee voelt met iedereen! 

Maar misschien kun je dan ook tegen je zelf zeggen dat je doet wat je kunt, en meer niet kunt doen. En dat je alle mensen om je heen liefde wilt en gaat geven.  Maar dat je ook aan jouzelf mag denken. Ja de toekomst is onzeker en het houd allemaal een keer op voor iedereen. Maar je kunt in je leven wel mooie dingen doen, maken en achterlaten! Met  maar ook zonder kinderen denk ik.  En je kunt nog heel veel dingen meemaken waar je van gaat genieten en gelukkig van voelen!  Als je echt heel diep na denkt kan het ook zijn dat je het te moeilijk maakt voor jezelf want we weten het niet hoe alles zal gaan :)  Je brengt nu bijv al mooie dingen voor mensen door wat je hier allemaal schrijft en zegt, en vraagt. Je brengt al mooie dingen door wie je bent en hoe je doet!  Dat is al wat waard toch? 😘 Zoek het geluk soms maar een beetje op ! Dat verdien je wel.

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +5

@Tover01 

Ik probeer zoveel mogelijk tijd met iedereen te doorbrengen, zoals met mijn oma en opa maar ik vind het zo lastig. Ik hoop dat ik dingen ga meemaken waarvan ik blij wordt.

Soms ben ik echt iets te filosofisch en denk ik iets te diep na, dat geef ik wel toe.

En ik probeer mijn best hier op het forum, ik vind het moeilijk om advies te geven op bepaalde gebieden (liefde, verliefdheid en seks, want ik heb nooit een vriendje gehad), soms voel ik me slecht dat ik geen antwoord heb.

En hey, ook al klinkt het misschien heel awkward, creepy of eng maar is het goed dat ik dat laatste stukje: “Zoek het geluk maar soms een beetje op!” in mijn handtekening zet? Soms vergeet ik dat ik ook voor mezelf moet zorgen in plaats van altijd voor anderen te zorgen. Ik bedoel ik wil wel voor andere mensen zorgen maar niet de hele tijd, niet dat ze denken dat ik een therapie-vriend ben.

Bedankt. 🥹❤️ (het hartje bedoel ik niet romantisch ofzo)

 

Reputatie 7
Badge +13

Hey @candentis  ik snap je wel hoor, en je doet wat je kunt! Top hoor! Tuurlijk mag je dat in je naam zetten! Freely given 🙂

Vriendelijk 😘 voor jou 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi 

@Tover01  zegt het al heel goed. En jouw antwoord vind ik echt lief.  Als je doet wat je kunt is dat al meer dan top hoor! En dat je soms geen antwoorden weet is echt heel logisch en hoef je je helemaal niet schuldig over te voelen 🙂. Je zou een wonderkind zijn als je overal antwoorden op had 😉. Het is al heel fijn dat je hier bent en anderen wil helpen. En je bent ook altijd welkom om over jezelf te typen en dingen te vragen.  Het is top dat je er bent en meedoet! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reageer