Vraag

ik zit steeds vaker met zelfmoord gedachtes en het houd niet op

  • 24 November 2023
  • 7 reacties
  • 154 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi, ik ben een meisje van 14. ik zit steeds vaker met zelfmoord gedachtes en het houd niet op. ik moet als ik naar school ga over een brug en een spoor. bij de brug wil ik in het water springen en mezelf verdrinken en bij het spoor als er een trein komt wil ik daarvoor springen. ik doe het niet omdat iets in mij mij tegen houd. iets weet dat ik er boven op kan komen maar het lukt niet. 

ik slik nu paracetamol omdat ik veel hoofdpijn heb doordat ik mezelf snijd en die gedachtes. elke dag ongeveer 2 paracetamolletjes. nu al 3 dagen lang. ze helpen niet meer. mensen beginnen door te krijgen dat er iets aan de hand is.

ik sluit mezelf zoveel mogelijk af door oortjes in te doen. maar ze blijven binnen dringen.

ik heb nog maar 2 dingen die mij helpen. 1 is roblox. ik denkt dat iedereen wel snapt dat dat niet mag op school. en 2 is een verhaal dat we voor Nederlands moeten schrijven. we moesten maar 500 woorden schrijven maar er ging iets mis (het zijn er nu 751 woorden). toen ik de opdracht af had ben ik begonnen met de rest van het boek.

ik zie mijn leven ook als een boek. als het boek te stom is leg je het weg en pak je een andere. als het leven te stom is pleeg je zelfmoord en kijk je wel wat er gebeurt.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Wat vervelend @ikweethetnietmeer2009! Ik heb hier niet zoveel ervaring mee, maar je kan in ieder geval met de kindertelefoon bellen/chatten. Ook kan je contact zoeken met 113. 

Ook kan je misschien een hobby zoeken die je afleid. Zoals dat tekenen.

Veel succes!

Liefs,

          M.

Reputatie 7
Badge +9

Ook kan je misschien een hobby zoeken die je afleid. Zoals dat tekenen.

Je hebt zelf mijn vis gezien in een topic van jou (ben nogsteeds dankbaar dat je er verder niks over had gezegd). Ik heb wel een hobby en dat is skeeleren. Ik wil dag alleen niet alleen doen dus ik ga vaak met mijn broer. Mijn broer is er heel weinig dus kan ik heel weinig skeeleren.

Ik voel me altijd heel ongemakkelijk als ik met de Kindertelefoon chat. Ik heb dan altijd het gevoel dat ik door moet blijven praten. En ook op het punt dat ik het genoeg vind blijft de ander vragen stellen.

Ik wil ook geen contact opnemen met 113 want ik wil niet dat er een groot probleem gaat komen.

Het liefst praat ik er met niemand over. Ik ben dus ook al trots op mijzelf dat ik het in elk geval hier heb kunnen zeggen.

Reputatie 7
Badge +11

Ik snap dat je het chatten moeilijk vind, ik heb 1x geschat, maar ik heb het afgesloten omdat ik naar sporten moest.

Ik vind het ook stoer dat je het hebt gepost.

Misschien kan je op scouting of iets dergelijks? Ik kom net terug van de opkomst, en het is altijd erg gezellig en je kan er jezelf zijn. Moet je wel de juiste groep vinden. Bij sommige is de sfeer echt vreselijk, maar bij anderen, waaronder die van mij, is het als een tweede thuis.

(Wat bedoel je precies met dat je dankbaar bent dat ik er niks over heb gezegd?)

Veel succes!

Liefs,

         M.

Reputatie 7
Badge +9

(Wat bedoel je precies met dat je dankbaar bent dat ik er niks over heb gezegd?)

dat die vis ontzettend lelijk was en dat je alleen een compliment gaf over de vogel die ik had gemaakt.

Misschien kan je op scouting of iets dergelijks? Ik kom net terug van de opkomst, en het is altijd erg gezellig en je kan er jezelf zijn. Moet je wel de juiste groep vinden. Bij sommige is de sfeer echt vreselijk, maar bij anderen, waaronder die van mij, is het als een tweede thuis.

ik zit al op scouting maar ook daar vindt ik het lastig om er bij te kunnen. iedereen komt daar uit te buurt weg en ik woon heel wat kilometer verder weg. daardoor zit iedereen op dezelfde school behalve ik.

ik geef mezelf nu een soort taakjes die mij afleiden van zelfbeschadiging. maar daardoor zijn mijn zelfmoordgedachtes erger geworden. ik ben nu bezig met een suprise voor sinterklaas en alles wat ik gebruik doet mij denken aan zelfmoord. zoals een schaar die ik gebruik voor dingen knippen, verf om dingen te verven en ik gebruik nep vissen maar die liggen dus op het droge waardoor ze mij ook aan dood laten denken.

ik weet dat het onmogelijk is om zonder sommige dingen te leven maar ik kan er niks aan doen om aan slechte dingen te denken met veel spullen.

dus wat jij zei over een andere hobby zoeken heeft me aan de ene kant dus geholpen en aan de andere kant dus tegengewerkt 

Reputatie 7
Badge +11

Dat is inderdaad lastig. Misschien kan je op iets van yoga? Aikido helpt ook bij mij, al is dat eigenlijk vanaf 14 jaar. Het brengt me helemaal tot rust, al train je wel met wapens, maar die zijn van hout. (Geen houten zwaarden ofzo, het zijn officieel Japanse wapens. Geen idee hoe je het schrijft, maar iets van Jo en bokken, wel train je heel soms met een houten mes)

En die vis was heus niet lelijk hoor! Dat is gewoon wat jij ziet, omdat je zolang naar de vis hebt lopen staren. Jij kent alle foutjes, doordat je elke hoek hebt gezien.

Heb je therapie? Anders kan dat misschien helpen.

 

Liefs,

        M.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ikweethetnietmeer2009 ,

Je hebt al een poos last van gedachtes aan zelfmoord. Dat is echt zwaar. Wat goed dat je steun zoekt op het forum! Hopelijk krijg je nog meer helpende en steunende reacties.

Je vindt chatten of bellen met De Kindertelefoon niet gemakkelijk, vertel je.  Belangrijk in een chat met De Kindertelefoon is voor ons, dat we er zijn om je te ondersteunen of te helpen. Je kunt altijd aangeven in de chat wanneer je wilt stoppen,  Wij zijn er om te luisteren en daarom ben je echt altijd welkom op de chat.

Ook bellen of chatten met 113 is bedoeld voor jou, om je verhaal kwijt te kunnen. Je vertelt dat je niet wilt dat er een groot probleem komt. Net als bij De Kindertelefoon, heb jij de leiding in het gesprek, en kun je aangeven wat jij nodig hebt, of wat jij wilt wat er gebeurt op dat moment.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  113 is dag en nacht bereikbaar. Bellen of chatten met 113 is ook altijd anoniem.

 

Sterkte! Groetjes, Mariska

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ikweethetnietmeer2009 ,

Je hebt al een poos last van gedachtes aan zelfmoord. Dat is echt zwaar. Wat goed dat je steun zoekt op het forum! Hopelijk krijg je nog meer helpende en steunende reacties.

Je vindt chatten of bellen met De Kindertelefoon niet gemakkelijk, vertel je.  Belangrijk in een chat met De Kindertelefoon is voor ons, dat we er zijn om je te ondersteunen of te helpen. Je kunt altijd aangeven in de chat wanneer je wilt stoppen,  Wij zijn er om te luisteren en daarom ben je echt altijd welkom op de chat.

Ook bellen of chatten met 113 is bedoeld voor jou, om je verhaal kwijt te kunnen. Je vertelt dat je niet wilt dat er een groot probleem komt. Net als bij De Kindertelefoon, heb jij de leiding in het gesprek, en kun je aangeven wat jij nodig hebt, of wat jij wilt wat er gebeurt op dat moment.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  113 is dag en nacht bereikbaar. Bellen of chatten met 113 is ook altijd anoniem.

 

Sterkte! Groetjes, Mariska

Reageer