Skip to main content

Ik zit al een tijdje met een probleem. Het probleem is helaas sinds vorrig jaar alleen maar erger geworden. Ik voel aan steeds meer kanten druk om iets te gaan doen aangezien ik over een paar maand achttien word. Druk om een baan te zoeken, om een stageplek te vinden, om goed te doen op school, om in een keer mijn rij theorie en praktijk te slagen. Daarnaast wat problemen met in slaap komen, constant niet lekker in mijn vel zitten, mijn huilige opleiding saai vinden en langzaam al mijn interesses weg zien zakken. En je hebt slapeloze nachten waarbij je alleen maar hieraan kan denken en stressen. De hele COVID-19 crisis heeft alles niet echt verbeterd. Vrienden zie ik bijna nooit meer, alleen online. Maar dat is erg anders. Als ik alles eventjes snel samenvat voel ik mij gewoon nutteloos. Al mijn motivatie om iets te doen is verdwenen en mijn laatste hobby die waar ik nu dagelijks mee bezig ben (Gamen) begint te vervelen. Er zijn steeds minder dingen waar ik een glimlach op mijn gezicht van krijg. En ik weet het allemaal niet meer.

Hoi Kenneth,

Wat je kan doen is is er over te praten en ja het is makkelijker gezegd dan gedaan als je met iemand praat dan kan ie gene jou helpen met deze situatie messchien kan je het beste met je mentor praten want ik zie dat het best veel met school te maken heeft die kan jou dan helpen en messchien jou tips geven hoe je met deze situatie om kan gaan en zeg het alsjeblieft tegen je ouders dan lucht dat een hele hoop op hopelijk heb je hier wat aan 

Je kan dit ❤️

Groet Marik 


Hoi @Kenneth ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes en sterkte,

Vera van De Kindertelefoon


Reageer