ik zit niet lekker in mn vel

  • 6 January 2020
  • 4 reacties
  • 56 Bekeken

Badge

Heyy ik ga m’n best doen om het zo duidelijk mogelijk te typen.

ik ben een meisje van 13 (over 2 dagen eindelijk 14😴) ik heb gescheiden ouders en amper contact met mijn vader. Ik heb een stiefvader waar ik niet zo goed mee overweg kan en weet niet zo goed hoe ik moet reageren en doen als hij in de buurt is omdat ik een paar x iets deed of zei en dat ie dan helemaal boos werd. 

Ik heb een vriendin die zich snijd en zelfmoord wilt plegen, dit roept ze al 2 jaar ofzo en ik weet niet meer of ik het moet geloven. Ik heb er ook alles aan gedaan denk ik.

Ik ben naar de conciërge gegaan om te praten omdat hij dat zelf aanbood. Ik heb nu een paar keer met hem gepraat en het beviel me wel. Maar ik denk dat ik het meer doe omdat ik de aandacht fijn vind die ik dat krijg( misschien dat het komt omdat hij een beetje een vaderfiguur is, ik heb geen idee ( misschien ben ik wel geobsedeerd)).Onder tussen hebben we het al over alles gehad en hebben we geen gespreksonderwerpen meer en dat vind ik jammer want ik vind het praten fijn.

 

ondertussen zit ik ook niet lekker in m’n vel en ik weet niet wat er aan de hand is. Echt vervelend maar ja. Ik wil het hier over hebben met die conciërge maar weet niet wat ik dan moet zeggen. Dan kom k daar en dan vraagt ie wat zit je dwars en dan weet ik dat niet dat klinkt toch dom of licht dat aan mij?!

Ik had nooit verwacht dat ik hier het geduld voor zou hebben

groetjes 


4 reacties

Hey, 

Vgm is mijn reactie weg dus;

 

Ik zou naar je concierge gaan en vertellen dat je niet lekker in je vel zit, dit is niet raar.

Als dit te direct is dan zou je een briefje kunnen schrijven met je mail erop zodat hij contact met je kan zoeken en het minder direct is

 

Ik zou samen met jou vriendin het tegen iemand vertellen en profesionele hulp zoeken

 

Zou jij naar je moeder durven te gaan en een gesprek beginnen over je stief vader

Badge

Hey, 

Vgm is mijn reactie weg dus;

 

Ik zou naar je concierge gaan en vertellen dat je niet lekker in je vel zit, dit is niet raar.

Als dit te direct is dan zou je een briefje kunnen schrijven met je mail erop zodat hij contact met je kan zoeken en het minder direct is

 

Ik zou samen met jou vriendin het tegen iemand vertellen en profesionele hulp zoeken

 

Zou jij naar je moeder durven te gaan en een gesprek beginnen over je stief vader

Hey sws al bedankt voor je reactie 

 

met mijn moeder kan ik bijna overal over praten maar over hem niet en dan zegt ze meestal bij het eten ofzo dat ik hem wat wil vertellen of zulke dingen.

ik weet niet of je hier een idee van hebt maar..wat zou jij tegen de conciërge zeggen als jij mij was ? Want dan vraagt ie waarom zit je niet lekker in je vel en dan weet ik niet meerbetaling moet zeggen.

Ahh jammer van je moeder..

 

Je zou iets kunnen zeggen als;

Beste, ik wil graag met u ergens over praten, ik zit niet lekker in me vel en weet eigenlijk de oorzaak niet.. de gesprekken die wij soms hebben die vind ik wel fijn en wil daarom u ook om hulp vragen 

 

 

Zoiets?

Badge

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Dankjewel ik ga dr wel iets aan proberen met jou advies enzo thyx

Reageer