Hey @Zizabij,
Wat erg zeg. Je kan het met je mentor of een ander vertrouwenspersoon over hebben. Of bel/chat met de KT. Ik hoop dat het gauw beter met je gaat!
Groetjes, @Monkeyboy08
Dat is erg vervelend @Zizabij! Zoals @Monkeyboy08 zegt, je kan het met iemand bespreken, of met de KT bellen/chatten. Misschien zijn er nog anderen met wie je kan praten, zoals familie of vriend(inn)en.
Ik heb ook zo'n periode gehad, al was het niet zo heftig. Ik had ook geen zin in dingen, en ik kwam afspraken niet na. Toen ik weer beter sliep, ging het weer over. Dus probeer minstens 10 uur slaap te krijgen.
Voor het pesten kan je het best naar je coach/mentor gaan, en als je die niet vertrouwt, ga naar een andere docent.
En misschien kan je een nieuwe hobby proberen? Iets sociaals zoals scouting, of een teamsport. Ook kan je thuis een hobby zoeken die je altijd kan doen, voor als het echt niet lukt. Tekenen/lezen/of iets van haken/breien/punniken of iets.
Voor de sh kan je misschien wat met deze site: https://commen.nl/zelfbeschadiging-alternatief/ al heb ik er niet zoveel ervaring mee.
Ik hoop dat het je helpt!
Liefs,
-
Ik denk dat het vooral belangrijk is om niet te veel van jezelf te vragen. Je kunt proberen kleine doelen voor jezelf te stellen en het rustig aan te doen. Goed dat je met een hulpverlener praat. Je kunt ook met je mentor praten als je je daar fijn bij voelt, die kan je meestal ook wel helpen op school. Probeer ook elke dag een beetje tijd voor jezelf te nemen en je hobby’s. Veel sterkte!