Skip to main content
Vraag

Ik zit in de knoop

• June 25, 2025
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

Roos

Hoi, ik zit echt in de knoop. Ik voel niks, ik wil niks, ik ben mezelf al een tijdje niet. Ik heb zelf-Harm gedachten, voel me nooit goed en het voelt alsof de hele wereld me aankijkt en me raar vind. Op straat, op school word naar me gekend alsof ik gek ben. Wie kan me helpen?

2 reacties

JeBentNietAlleen
Forum|alt.badge.img+1

Hé eigenlijk kan niemand jou helpen,

jij moet dit namelijk zelf gaan doen, en dit gaat jou lukken dat geloof,

kijk jij wil niks je voelt niks en je bent je zelf soort van kwijt, je voelt je niet goed en het voelt alsof de hele wereld me aankijkt en je raar vindt  Als jij gewoon normale kleren draagt en gewoon normaal doet denk ik niet dat de hele wereld naar je kijkt hoor, je moet je niet zo veel aantrekken wat mensen over je denken want je kan daar toch niks aan veranderen (als je er niks aan kan veranderen zodra jij gewoon normaal zoals iedereen doet dan zou er in principe niks moeten gebeuren) . punt

ik heb net volgens mij was het jettie1113 die heeft het ook moelijk met dr zelf en ik had ook advies gegeven, en ik ga hier hetzelfde doen, ik had vroeger soort van ook depressie want er werdt heel veel over mij geroddelt en soort van gepest, ik had mijn zelfvertrouwen kwijt en ik wist ook niet wat ik moest doen mijn vrienden vonden me raar en ze lieten me in de steek (ondertussen heb ik weer contact met hun), wat ik toen had gedaan was genieten van de buitenlucht en ik heb mezelf soort van weer opgezocht ( ik heb zelf geen selfharm gehad omdat ik mischien refo ben, daar ben ik wel blij voor)  ik ging gewoon wandelen in de natuur en uren staren naar de sterren in de achtertuin, en het was zo rustig om me heen dat ik alles op een rijtje kon zetten, ik heb dit een tijdje gedaan en toen deed ik soort van weer normaal ik kon mezelf ook verdedigen ( ik heb wel ander werk gezocht en ik heb het ontzettend goed daar - behalve dat ik er niet zo veel leer maar ja elk bedrijf heeft wel wat) ik kon gewoon normaal doen soort van en ik deed mijn lichaam goed verzorgen ( nog steeds hoor - zoals nagels knippen, haren doen, regelmatig in bad en tandepoetsen en nog meer) en uiteindelijk is alles gewoon goed gelopen. 

ik hoop dat dit jou helpt en je komt er wel ik geloof het!

Fleur_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • June 25, 2025

Hee ​@Roos ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

- Fleur, de Kindertelefoon