Skip to main content

ik zie t niet meer zitten

• April 5, 2026
  • 2 reacties
  • 37 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

hey, ik doe nu al een tijdje sh en was een tijdje geleden suicidaal. Ik begon weer minder zelfmoord gedachtes te krijgen maar was wel veel aan t doen. Mijn vader was boos op me geworden omdat ik wat voor sh weer op mijn kamer had. Ik wilde het niet teruggeven en daardoor werd hij nog bozer en begon hij te schreeuwen. Mijn ouders zeggen dat ik later spijt ga krijgen van de krassen/littekens, maar er is geen later zonder ze. Ik begin weer suicidaal te worden sinds ik niet meer dat ding voor sh heb. Nu moet ik dat tegen mijn therapeut gaan zeggen. dat komt er een heel gedoe dat ik moet worden doorgestuurd en al dat soort dingen. Ik ben bang. Bang dat ik mezelf dood ga maken en bang dat ik niet weet wat er gaat gebeuren als ik dit tegen mn therapeut ga vertellen. Het zou makkelijker zijn om gwn dood te gaan

*Tekst aangepast door de Kindertelefoon i.v.m. forumregel 6*

2 reacties

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • April 5, 2026

Hi ​@ikvoerlievermijnnaamnietin ,

Wat super knap dat je hierover komt praten op het forum. Wat naar om te horen dat je suïcidale gedachtes hebt! 

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes, 
Fleur
De Kindertelefoon 

NightShadow

De kans dat je spijt gaat krijgen van je littekens is heel groot. Het zal er voor de rest van je leven zitten. Het beste kun je er mee proberen te stoppen. Er is een topic over, maar die kan ik niet meer vinden. Misschien dat iemand anders de link nog heeft. Anders kun je op de site van stichting zelfbeschadiging kijken voor manieren om te stoppen. https://www.zelfbeschadiging.nl/wp-content/uploads/2021/06/Stoppen-met-zelfbeschadiging.pdf. Misschien is het juist goed om het met je therapeut erover te hebben. Misschien kun je dan betere hulp krijgen. Niemand kan jou echt helpen als je niet open ben. En zoals ​@Fleur_ al zei kan je ook contact opnemen met 113. Sterkte