Ik zie het nut van het leven niet meer

  • 31 May 2022
  • 4 reacties
  • 133 Bekeken

Reputatie 1
Badge

TW: dit gaat over zelfmoord!! Lees alsjeblieft niet als je niet comfortabel bent met dit onderwerp.


 

Ik heb geen reden om nog door te gaan met het leven. Ik ben autistisch en ik heb hierdoor erg moeite met naar school gaan, om het nog lastiger te maken ik heb geen vrienden op twee klasgenoten die zich mijn vrienden noemen na, maar de een maakt me alleen maar belachelijk voor mijn haar en kleding en de ander heeft meerdere keren erg manipulatieve dingen gezegd en gebruikt me als de "therapist friend". Omdat ik nooit op school ben moet ik aan het einde van het jaar nog heel veel toetsen maken nog voor mijn toetsweek waardoor het me echt te veel wordt.

Ik heb al jaren lang last van zelfmoordgedachten die af en toe heel erg worden. Dat gebeurt nu langzamerhand weer. Ik heb niemand die om me geeft. Ik heb niets om voor te leven behalve stress. Ik zou het liefts gewoon willen verdwijnen zonder dat iemand ooit nog weet wie ik ben. Alles voelt als een tijdverspilling. Ik ben toch nooit goed genoeg. Ik weet niet meer wat ik moet doen, elke vorm van tips of advies is welkom.


4 reacties

Heyyy! Wat naar om te horen dat je je niet fijn voelt met jezelf. Ik heb zelf ook paar probleempjes met school ik heb ook veen vrienden. Ik had 1 vriendin die maakte me ook altijd belachelijk en liet me een beetje in de steek. Ik was altijd bang om alleen te zijn dus ik heb er nooit wat over gezegd. Ik heb het uiteindelijk tegen haar gezged en ik zei dat ik geen vrienden meer wou zijn. Ik ben eigenlijk best wel blij dat ik dat gedaan heb. (ookal is het nog steeds niet geweldig om alleen te zijn.) Maar oke genoeg over mij sorry! Misschien moet je het tegen hun zeggen over dat je het niet leuk vind hoe ze over je praten. En je moet echt geen zelfmoord plegen!!!! Misschien heb je een familielid waarmee je kan praten? Ik hoop echt dat dit geholpen heeft!

 

groettjess xxx

 

Reputatie 4
Badge +2

@GenderlessFrog 

Wat knap dat je jouw verhaal deelt op het forum! Wat een lastige en vervelende situatie, zeg.. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Heel veel sterkte! 

 

Groetjes, 

Laura | De Kindertelefoon

Badge

Heey! Wat vervelend dat het niet goed met je gaat! Ik herken mezelf best wel in jouw verhaal, behalve dat ik geen autisme heb. Het beste is denk ik om erover te praten, met bijvoorbeeld 113, de kindertelefoon of mensen in je omgeving die je vertrouwt. Weet dat zelfmoord nooit de oplossing is ook al lijkt dat nu wel zo. 

Liefs AnniPrettypie

Reputatie 7
Badge +6

Heyy @GenderlessFrog,

Ik ben ook door ongeveer hetzelfde gegaan als jij nu, want ik ben licht autistisch en heb ADD. Ik had ook geen vrienden en eigenlijk niemand die om me ga. Ik had dus ook zelfmoordneigingen, zelfs één poging, maar daar gaat het nu even niet over. Wat mij heel erg heeft geholpen was 113 en dit forum. Dus als ik jou was zou ik gaan bellen met 113!

Met vriendelijk (en hopelijk nuttige) groet,

TheMusicDude

Reageer