Ongeveer eind 2018 ben ik mij steeds slechter gaan voelen; ik had geen zin meer in dingen waar ik voorheen altijd heel veel zin in had, ik voelde mij steeds vaker moe en verdrietiger. Ik weet dat dit vaak te maken heeft met stress of eventueel depressie, en zelf denk ik ook dat het mogelijk is dat ik depressief ben (geweest), maar het is nooit echt vastgesteld. Ik heb ook mezelf dingen aangedaan (zelfverwonding) en ik weet eerlijk gezegd echt niet meer wat ik met mezelf aanmoet.
Ik heb het er al meerdere keren met mijn moeder over gehad, denkend dat we er misschien samen wel uit zouden komen (mijn zus was depressief geweest vandaar, ik dacht dat ze dan wel het een of het ander zou weten en hoe ik mij misschien beter kon voelen), maar eerlijk gezegd heb ik niet echt het gevoel gehad alsof ze mij ooit écht heeft geholpen met dit probleem. Het is al wel een tijd geleden dat ik echt met haar ging zitten en erover gepraat heb, maar ik heb vaak genoeg tegen haar gezegd (ook in recentere tijden) dat ik mij slecht voelde en niet meer wilde verdergaan. Het enige wat ze dan tegen mij zei is dat het allemaal wel goed zal komen. Hier heb ik dus eigenlijk niks aan.
Ik dacht dat het dus misschien wel zou kunnen helpen om hier een forum te starten, misschien dat iemand weet wat ik zou kunnen doen, want ik denk niet dat ik het langer vol zal houden anders.