Vraag

Ik zie het niet echt meer zitten.

  • 12 January 2024
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

Hoiii, 

Ik zit in het 2e jaar van de middelbare school op het vwo. Vorig jaar ging het echt super goed en was ik gemotiveerd om verder te gaan. Dit jaar gaat het een heel stuk slechter. Ik haal veel lagere cijfers dan gewoonlijk en zit ook veel minder goed in mijn vel.

Het huiswerk duurt heel lang, en is het enige wat ik op een dag kan doen, omdat ik door mijn lage concentratievermogen extreem lang doe over al het huiswerk van bijna elk schoolvak. Ik heb het gevoel dat ik opgesloten zit, en niets anders kan doen dan achter een bureau zitten en stomme opdrachten kan maken. Ik heb, voor mijn gevoel, gewoon niet eens tijd om een simpel rondje te lopen buiten... De enige manier om hier, zonder te spijbelen, uit te komen, is zelfmoord. Maar ik weet dat ik niet dood wil, ookal ga ik hier een beetje aan twijfelen... 

Hierdoor zit ik ook best vaak te huilen. Niet alleen dat ik niks behalve huiswerk kan doen, maar ook de stress van het opgesloten gevoel. Ik heb het gevoel dat ik er met niemand over kan praten omdat ik het niet durf, of dat ze mij misschien niet begrijpen en maar een beetje knikken en zeggen: komt wel goed. Met name mijn ouders. Ze zeggen dan dat ze het erg vinden maar kunnen er niks aan doen. 

Als ik minder huiswerk zou krijgen, gaan kinderen uit mijn klas dat opmerken. Ze gaan dingen zeggen dat ik beperkt ben of iets in die richting, of andere nare dingen. Ik weet dat ik ze moet negeren, maar hoe dan? 

 

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik voel me nu steeds zo verdrietig met een opgesloten gevoel, wat ik wil veranderen, maar weet ik ook niet hoe. Heeft iemand mogelijke tips? 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Heyyy1 ,

 

wat naar dat je je zo voelt, en wat goed dat je erover wil praten. Dat is de eerste stap. Hopelijk krijg je nog meer reacties op je topic.

Als je wil, kan je gratis en anoniem bellen of chatten met De Kindertelefoon om samen met de medewerker te kijken hoe je jouw situatie kunt verbeteren. We zijn elke dag bereikbaar van 11 tot 21 uur. Voor ondersteuning bij zelfmoordgedachten kan je terecht bij 113.nl , ook gratis en anoniem, en zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Veel sterkte,

 

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 3
Badge

Hey, dit is heel vervelend maar helaas kun je niet zomaar met de middelbare school stoppen want t is verplicht maar misschien kun je huiswerkbegeleiding krijgen? Dan kan die persoon jou evt. tips geven over hoe je beter je tijd in kunt plannen zodat je ook tijd overhoudt om andere dingen te doen en je rust te nemen. En dat je dan ook tips kan krijgen over bepaalde vakken die je niet snapt. Ik weet niet met welke vakken je moeite hebt maar misschien kan ik je wel met wat dingen helpen (behalve wiskunde want daar was en ben ik echt super slecht in). Ik zit zelf gelukkig niet meer op de middelbare (MBO) maar ik vond t ook super irritant maar doe alsjeblieft wel je best om t te halen want ik deed dus niks op school en nu ben ik afgezakt en moet ik veel langer studeren om uiteindelijk te kunnen doen wat ik leuk vind dusja school is wel belangrijk maar wel super vervelend daar had ik ook altijd problemen mee

Reageer